Gå til innhold

Gåen laptop. Kan jeg få ny eller pengene tilbake?

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg, som en god del andre, har kjøpt CL1557 fra whitebox. Den har vært veldig bra og tar de fleste spill, men har noen minus. Ingen kan komme seg inn på dataen min når jeg nettverker, og jeg syns at den virker lite solid. Den er litt "løs i fisken" syns jeg. Men igår blei jeg utrolig forbanna når bærbaren plutselig ikke funka lenger. Når jeg slår den på nå, kommer det ingen bilde, skjermen er gåen virker det som. Jeg har nylig kjøpt spillet world of warcraft, og jeg og brødrene mine har spillt dette mye. Er grunnen overbruk, jeg har jo ikke hatt dataen i et år engang. Spillet funka tipp topp det, og ingenting var i veien. Mange personer spiller jo dette spillet tusen ganger mer enn meg. Hva kan ha skjedd og hva er galt? Kan jeg få ny laptop eller pengene tilbake? Jeg har garanti på to år, og det har ikke gått ett år enda. Er det mulig å få pengene igjen, for en venn av meg kjøpte tundra sin 1557 modell. Den virka mye mer solid og stabil enn min.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jupp, du har brukt pc for mykje. Her må du nok berre legge inn årene, kaste pcen i søppelbøtta og kjøpe en ny "laus fisk" frå whitebox.

Det er meininga å bruke en laptop då, egbrukar min laptop meir enn det ein lege ville anbefale, toshiba portege'en min klagar ikkje. Hadde en 1557 eg og, kvitta meg med den kjapt då eg syntest den og var litt "laus i fisken".

Aopen har ikkje overbevist meg som ein stor laptop byggar, mykje billig plast og dårleg konstruksjon, gi meg ein dell, toshiba eller ibm isteden sei no eg, aopen (og derfor billig-fujitsu siemens maskiner) kjem eg aldri til å kjøpe igjen.

Lenke til kommentar

når pc klager dvs du får en melding opp på skjermen at pc har fått nok og vil ta seg ferie så har du overforbruk

har du ikke fått denne meldingen enda så er det nok bare å bruke masinene

melding kommer vanligvis når du har brukt maskinen 25/8 i 367 dager i løpet av 1 år

er det feil på maskinen så kan den sikkert bli reparert

men kommer du ikke inn på nettverk fordi du ikke får til med innstillingene får du ikke igjen noen penger

leverer du inn maskinen pga dette så regner jeg med at du får en smil og regning for å ha kasta bort tiden til reperatøren

skal du heve kjøpet så må det være samme feil oppstår 3 ganger i løpet av garantitiden

Lenke til kommentar

Takk for alle svar. Og det jeg sa om nettverks problemet er ikke så ille at jeg ville bytte inn dataen, men det er så idiotisk et problem. Alle sine andre dataer funker perfekt når det gjelder DELINGA på nettverk, men så lenge jeg har hatt dataen får de andre bare opp meldingen "ingen tilgang" når de vil inn på dataen. Men nok om det.

Er det noen som kanskje vet hva som kan vere galt, sia det ikke er overbruk. Har world of warcraft noen korrupte filer som krasjer dataen. En jeg kjenner spiller på en dell bærbar, han har visst nøyaktig samme problemet.

Lenke til kommentar

Jeg tror jeg har finni ut hva som har forårsaka problemet. Jeg har fått trojansk hest virus, star page.ml eller noe kalles det. På grunn av dette kan jeg ikke bruke dataen. Noen som har noe råd om hvordan å fikse dette.

Viruset har trolig oppstått fordi jeg har slått av anti-virusen mens jeg har spillt wow. Det kommer alltid opp slik spørsmål om blocking og sånt tull og det avbryter spillet, så derfor har jeg disablan ofte.

Lenke til kommentar
Det jeg sa om nettverks problemet er ikke så ille at jeg ville bytte inn dataen, men det er så idiotisk et problem. Alle sine andre dataer funker perfekt når det gjelder DELINGA på nettverk, men så lenge jeg har hatt dataen får de andre bare opp meldingen "ingen tilgang" når de vil inn på dataen.

Som sagt, det har ingenting med pcen å gjøre, kun ditt oppsett og din konfigurasjon av windows

Lenke til kommentar
Jeg tror jeg har finni ut hva som har forårsaka problemet. Jeg har fått trojansk hest virus, star page.ml eller noe kalles det. På grunn av dette kan jeg ikke bruke dataen. Noen som har noe råd om hvordan å fikse dette.

Viruset har trolig oppstått fordi jeg har slått av anti-virusen mens jeg har spillt wow. Det kommer alltid opp slik spørsmål om blocking og sånt tull og det avbryter spillet, så derfor har jeg disablan ofte.

Å disable antivirus/firewall er lite lurt. Sett det heller i stealth-mode, slik at den beskyttar deg utan å komme med slike spørsmål.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...