Gå til innhold

Jeg vurderer å selge pcen min.

Anbefalte innlegg

Oppsettet er som følger:

MSI K8N NEO Platinum Edition

Amd 64 3000+

ATI Radeon 9800 pro (powercolor)

TT 480w psu

1gb ram, Geil pc 3200 400mhz (to 512)

2x 120 gb s-ata

4x blå katoder

Lian li Pc 75 usb

Vannkjøling:

Cpu: Swiftech CPU-vannblokk

Gpu: AC vannblokk, twinplex, 9xxx/ X800 (alu kjølere på ram)

NB: AC vannblokk, chipset, "twinplex"

Pumpe: Eheim 1048

Radiator: AC radiator, airplex EVO 360

Tank: Alphacool, Cape Coolplex 25

Jeg vurderer å selge dette, men er ikke helt sikker på hva jeg skal ta for det.

Det er skjært et perfekt hull i toppen av kabinettet til radiatoren. Radiatorgrill medfølger.

Noen forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet er at hvis man skal f.eks. bruke vannkjøling for å promotere PC'en, så blir markedet kun spesielt PC-interesserte. Og ironisk nok, det er de som er villig til å gi minst for brukt utstyr.

Har også inntrykk av at mange som skal selge brukt, tror at dess mer arbeid de har lagt i utstyret (sinnsykt moddet utseende, lys, vifter, kjøling, etc), dess mer penger får man. Men tror de fleste vurderer bruktprisen utelukkende utifra hovedspecs (CPU, HK, RAM, GPU).

Trond

Lenke til kommentar
Poenget er at kjøleren på skjermkortet og chipsettet ikke "eksisterer" lenger.

Fordi om noe har gått ut av produksjon (eller er custom made) så gjør det ikke det nødvendigvis mer spesielt eller dyrere, hvis det var det du mente. Ofte lages jo ikke ting mer fordi det har kommet noe bedre.

Trond

Lenke til kommentar
Poenget er at kjøleren på skjermkortet og chipsettet ikke "eksisterer" lenger.

Fordi om noe har gått ut av produksjon (eller er custom made) så gjør det ikke det nødvendigvis mer spesielt eller dyrere, hvis det var det du mente. Ofte lages jo ikke ting mer fordi det har kommet noe bedre.

Trond

Jeg tenkte på de orginale. De som satt på kortene før jeg monterte vannkjøling, så jeg må nesten selge med vannkjølingen.

Lenke til kommentar
Jeg tenkte på de orginale. De som satt på kortene før jeg monterte vannkjøling, så jeg må nesten selge med vannkjølingen.

Da har du jo forsåvidt et lite dilemma om du skal selge. Som noen andre sa, du får kanskje mer om du selger det seperat. Problemet er jo at hvis du skal selge PC'en til "Ola Dunk" som generelt gir mest for en brukt maskin, så skjønner ikke han nytteverdien av vannkjøling og hvorfor det skal koste så mye mer. Men en som gjør det, vet også mye mer om PC og hva brukt utstyr er verdt.

Bruktverdien synker ikke proporsjonalt med alderen, det vet jo uansett all.

Trond

Lenke til kommentar

Kom frem til 6500 tusen med tommelfingerregning. Det var før jeg leste at vannkjølingen kostet 4000!!

Jeg hadde anbefalt en venn og kjøpe maskinen for 6500 kroner, hadde vurdert å kjøpt den selv dersom jeg ikke hadde hatt 2 maskiner :innocent:

Lenke til kommentar

At folk ikke kan lese annonseringer med den fengende ord som retningslinjer og LES FØR DU POSTER betyr at de får steng tråden sin (som også står i annonsering)

Stenges for dårlig bruk av emnefeltet, se forøvrig sticky/annonsering.

Det fremgår klar at nemt sticky/annonsering skal leses før en poster i denne kategorien, brudd på denne vil føre til stenging. Du rådes herved til å lese denne og forsøke på nytt.

Er du ute etter pris på din gamle pc, pc deler kan du opplyse om alder og event. hvilke delere det gjelder. Du trenger ikke prøve å presse inn alle delene hvor du etterspørr pris, men det kan være en fordel å legge inn de som du forventer vil ha høyest verdi.

• Døme:

• Selge-PC: AMD 1Ghz, 256MB RAM, 180GB HD mm. 3år

• Selge-deler: 2x256MB Noname RAM, 120GB HD

• Selge-PC: Dell P4 2.4GHz 3 år gammel

Merk dog at dette er dømer, det en etterlyser er mer informasjon enn at du skal selge pc eller deler!

Du er alltid tjent med et informativt emnefelt slik at de som event. kan hjelpe deg finner den.

Minner forøvrig om forumreglene:

Et bra emnefelt er et emnefelt som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese emnefeltet.

Endret av am3k
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...