Nilsen Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 Oppsettet er som følger: MSI K8N NEO Platinum Edition Amd 64 3000+ ATI Radeon 9800 pro (powercolor) TT 480w psu 1gb ram, Geil pc 3200 400mhz (to 512) 2x 120 gb s-ata 4x blå katoder Lian li Pc 75 usb Vannkjøling: Cpu: Swiftech CPU-vannblokk Gpu: AC vannblokk, twinplex, 9xxx/ X800 (alu kjølere på ram) NB: AC vannblokk, chipset, "twinplex" Pumpe: Eheim 1048 Radiator: AC radiator, airplex EVO 360 Tank: Alphacool, Cape Coolplex 25 Jeg vurderer å selge dette, men er ikke helt sikker på hva jeg skal ta for det. Det er skjært et perfekt hull i toppen av kabinettet til radiatoren. Radiatorgrill medfølger. Noen forslag? Lenke til kommentar
BareGjest Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 Tror du muligens kan få solgt det for en høyere pris dersom du demonterer hele maskinen og selger delene hver for seg. Vannkjølingen bør jo kunne selges for en ganske allright pris, det samme gjelder vel rammen. Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 12. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2005 5000 blir alt for lite mener jeg. Vannjølingen i seg selv koster 4000. Pcen er ett år gammel, vannkjølingen er 2månder. Lenke til kommentar
apwr Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 Jeg foreslår at du selger pc'n og vannkjølingen hver for seg. PC=Ca 4k Vannkjøling=Ca 2,5k Pris sammenlagt= Ca 6,5k Lenke til kommentar
_crs_ Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 Problemet er at hvis man skal f.eks. bruke vannkjøling for å promotere PC'en, så blir markedet kun spesielt PC-interesserte. Og ironisk nok, det er de som er villig til å gi minst for brukt utstyr. Har også inntrykk av at mange som skal selge brukt, tror at dess mer arbeid de har lagt i utstyret (sinnsykt moddet utseende, lys, vifter, kjøling, etc), dess mer penger får man. Men tror de fleste vurderer bruktprisen utelukkende utifra hovedspecs (CPU, HK, RAM, GPU). Trond Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 12. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2005 Poenget er at kjøleren på skjermkortet og chipsettet ikke "eksisterer" lenger. Lenke til kommentar
_crs_ Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 Poenget er at kjøleren på skjermkortet og chipsettet ikke "eksisterer" lenger. Fordi om noe har gått ut av produksjon (eller er custom made) så gjør det ikke det nødvendigvis mer spesielt eller dyrere, hvis det var det du mente. Ofte lages jo ikke ting mer fordi det har kommet noe bedre. Trond Lenke til kommentar
Fixer'n Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 5000 blir alt for lite mener jeg. Vannjølingen i seg selv koster 4000. Pcen er ett år gammel, vannkjølingen er 2månder. Brukt er brukt. Holder på prisen 5000.- +- noen hundre. Jeg hadde ikke betalt noe mer. Lenke til kommentar
Hetland Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 jeg ville kanskje gitt 7000 for den pc'en Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 12. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2005 Poenget er at kjøleren på skjermkortet og chipsettet ikke "eksisterer" lenger. Fordi om noe har gått ut av produksjon (eller er custom made) så gjør det ikke det nødvendigvis mer spesielt eller dyrere, hvis det var det du mente. Ofte lages jo ikke ting mer fordi det har kommet noe bedre. Trond Jeg tenkte på de orginale. De som satt på kortene før jeg monterte vannkjøling, så jeg må nesten selge med vannkjølingen. Lenke til kommentar
_crs_ Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 Jeg tenkte på de orginale. De som satt på kortene før jeg monterte vannkjøling, så jeg må nesten selge med vannkjølingen. Da har du jo forsåvidt et lite dilemma om du skal selge. Som noen andre sa, du får kanskje mer om du selger det seperat. Problemet er jo at hvis du skal selge PC'en til "Ola Dunk" som generelt gir mest for en brukt maskin, så skjønner ikke han nytteverdien av vannkjøling og hvorfor det skal koste så mye mer. Men en som gjør det, vet også mye mer om PC og hva brukt utstyr er verdt. Bruktverdien synker ikke proporsjonalt med alderen, det vet jo uansett all. Trond Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 Prøv 10000 kr på QXL. Ligger mange dårligere pc`er der til den prisen. Helt utrolig hva enkelte får solgt møkka pc`er for på QXL. Lenke til kommentar
Potetfar Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 Siden det er både PC og vannkjøling synes jeg at det er minumin 10000 for den der. 5000 er alt for lite. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 Helt utrolig hva enkelte tror de får solgt møkka pc`er for på QXL. Korrigert. At folk har høy minstepris, betyr ikke at de får solgt den. Lenke til kommentar
Culpa Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 Kom frem til 6500 tusen med tommelfingerregning. Det var før jeg leste at vannkjølingen kostet 4000!! Jeg hadde anbefalt en venn og kjøpe maskinen for 6500 kroner, hadde vurdert å kjøpt den selv dersom jeg ikke hadde hatt 2 maskiner Lenke til kommentar
am3k Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 (endret) At folk ikke kan lese annonseringer med den fengende ord som retningslinjer og LES FØR DU POSTER betyr at de får steng tråden sin (som også står i annonsering) Stenges for dårlig bruk av emnefeltet, se forøvrig sticky/annonsering. Det fremgår klar at nemt sticky/annonsering skal leses før en poster i denne kategorien, brudd på denne vil føre til stenging. Du rådes herved til å lese denne og forsøke på nytt. Er du ute etter pris på din gamle pc, pc deler kan du opplyse om alder og event. hvilke delere det gjelder. Du trenger ikke prøve å presse inn alle delene hvor du etterspørr pris, men det kan være en fordel å legge inn de som du forventer vil ha høyest verdi. Døme: Selge-PC: AMD 1Ghz, 256MB RAM, 180GB HD mm. 3år Selge-deler: 2x256MB Noname RAM, 120GB HD Selge-PC: Dell P4 2.4GHz 3 år gammel Merk dog at dette er dømer, det en etterlyser er mer informasjon enn at du skal selge pc eller deler! Du er alltid tjent med et informativt emnefelt slik at de som event. kan hjelpe deg finner den. Minner forøvrig om forumreglene: Et bra emnefelt er et emnefelt som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese emnefeltet. Endret 12. mars 2005 av am3k Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg