Gå til innhold

Hvilken propell på Shakespeare Mini Clubman?

Anbefalte innlegg

Jeg prøvde båten min idag, også syntes jeg at den gikk litt dårligere enn forventet. :roll: Å så lurte jeg på hvilken av disse propellene passer best for og oppnå best fart. Jeg har en Suzuki 40 hk, og til denne motoren har jeg 2 propeller som passer. Men hvilke av de skal jeg ha på? Båten er 12.6 fot og veier rundt 200-250 kg.

Original propell: 11 3/8 x 14 (denne hadde jeg på idag)

Annen propell: 10 3/8 x 13 (kan bruke denne også)

Knopmåleren på båten viste med en person ca 30-32 knop.... :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm okei... Er begge propellane av aluminium eller?

1 til mindre propell du har får du mindre topp frat og meir akselerasjon..

og til større propell du har får du meir topp fart og mindre akselerasjon..

Då kan du vell eglentig velge sjøl ka du vil ha på din båt...

Sjøl har eg prøvd å forsjellige propella på min båt, og eg merka forsjell på en tomme det kan eg hilse og sei:P

Sida du har 40hk ve eg anbefale deg en propulse proppel.. der kan du stille på vridnigane på blada..= høgare fart /aksl...

:yes:

propulse_propeller_3.jpg

Lenke til kommentar

Faren min har en propulse propell på sin båt så jeg kan jo prøve med den:P Ja, begge propellene er av aluminium. Men det slik at jeg tror at den originale propellen er for stor slik at motoren ikke går på så høyt turtall så den kan gå på bånn gass :roll: Å derfor burde jeg jo hatt en mindre propell slik at motoren fikk gå litt høyere på turtall..... :hmm: Å da ville vel toppfarten ha blitt høyere :D:cool:

Lenke til kommentar

Overhaling nei?!?! :no: Den er i veldig fin stand og går som ei klokke! :tease: Det er sikkert propellen som er problemet.... Foresten kunne du funnet ut hvilken vridning kompisen din har på pro-pulse propellen sin du? :p:D:dribble: Så slipper jeg å holde på med og finne den rette vridningen når jeg skal prøve faren min sin:cry:

Her er også et bilde av motoren :love:

post-194-1110674704_thumb.jpg

Endret av Stiffone
Lenke til kommentar

.Joda de e en skikkeli bra motor du har der, :yes:

Eg huska ikkje ka vridning han kompisen min bruka, og båten e alt for langt vekke til at eg kan skjekke, so vindt eg huska so prøvde vi oss fram ;)

Du får vel bare prøve deg fram du og, sjøl om de e travelt! :D

Endret av alexsnader
Lenke til kommentar

Ja dei selger dem sikkert andre plasser og :p Men når eg såg på den tabellen så var det noen merker så du kunne ha den på en 20 hk;) Men, men det kan en jo alltids sjekke :D

Å foresten: Er noe sinnsykt med snø her nå!!! WoW, aldri vært så mye snø før:P Nermer seg en hallmeter jo!! hehe :dribble::dribble::dribble:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...