bowelripper Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 Hvordan kan jeg slå av pekeflaten (vet ikke om det er det det kalles, mener iallfall den flaten man styrer pila med, istedenfor mus) på en bærbar jeg har (Compaq Evo N150)? Den kjører Windows Me. Har koblet til ei mus, så da er det bare irriterende å komme borti pekeflaten ... Lenke til kommentar
Halvorsen Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 Det finnes nesten alltid en fysisk knapp på maskinen eller en kombinasjon av forskjellige taster på tastaturet for å deaktivere mouse-paden. På min Acer Ferrari 3200 er det FN+F7, se om du har noe liknende Lenke til kommentar
PrayingMantis Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 Gå inn på museinnstillinger i kontroll panelet. Skru over slik at kun den lille "dutten" i midten av tastaturet funker. På min Dell Inspiron 8500 så må jeg åpne en fil hver gang jeg restarter for å få den til å skru det av. Den husker det liksom ikke til neste gang Lenke til kommentar
bowelripper Skrevet 12. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2005 Halvorsen: Har en Fn-knapp, men det var ikke Fn+F7 iallfall. Har ennå ikke funnet noen andre kombinasjoner. gixxerman: Skjønner ikke helt hva du mener. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 (endret) Med forbehold om at jeg ikke kan noe om Evo: Problemet er visstnok at Evo'en (i motsetning til Acer-maskiner) ikke kommer med programvaren for pekeflaten installert, så du kan ikke konfigurere den. (Hvis den hadde vært installert, ville settingene for den dukket opp i kontrollpanelet for Mus.) Så du må kanskje installere denne først. Det er antagelig en Synaptics Touchpad du har. Du finner en gererisk versjon av driveren for denne hos Synaptics, men de sier man skal laste ned driverne fra produsenten for å være sikker på at man får riktig versjon. dessverre kommer ikke denne driveren opp når jeg velger N150 hos Compaq. Link Jeg anbefaler at du kontakter Compaq og spør. Geir Endret 12. mars 2005 av tom waits for alice Lenke til kommentar
bowelripper Skrevet 13. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2005 Lasta ned den generiske driveren fra Synaptics, og den funka dessverre ikke helt korrekt. Slår jeg av pekeflaten, så får jeg heller ikke brukt musa. Når musa er kobla til, så er det bare den som står oppført. Men kobler jeg ut musa står pekeflaten oppført, men det hjelper lite ... Lenke til kommentar
rornes Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 Hvordan kan jeg slå av pekeflaten (vet ikke om det er det det kalles, mener iallfall den flaten man styrer pila med, istedenfor mus) på en bærbar jeg har (Compaq Evo N150)? Den kjører Windows Me. Har koblet til ei mus, så da er det bare irriterende å komme borti pekeflaten ... Også mulighet for å deaktivere touchpad i bios. Lenke til kommentar
bowelripper Skrevet 13. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2005 Hvordan kan jeg slå av pekeflaten (vet ikke om det er det det kalles, mener iallfall den flaten man styrer pila med, istedenfor mus) på en bærbar jeg har (Compaq Evo N150)? Den kjører Windows Me. Har koblet til ei mus, så da er det bare irriterende å komme borti pekeflaten ... Også mulighet for å deaktivere touchpad i bios. Det finnes ingen slik mulighet i BIOS på min bærbare ... Lenke til kommentar
bowelripper Skrevet 14. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2005 Når jeg har installert den generiske Synaptics-driveren og musa ikke er kobla til, står det i 'mouse properties - devices': Synaptics Touchpad v5.6 on PS/2 port Men det er jo ikke riktig at den er på PS/2-porten. Kobler jeg til musa, står det 'Wheel Mouse on PS/2 port' isteden. Problemet er altså at den ser ut til å fungere som driver for både touchpaden og musa, så hvis jeg trykker 'disable' så funker verken touchpaden eller musa ... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå