Gå til innhold

Hvordan slå av pekeflaten på en bærbar?

Anbefalte innlegg

Hvordan kan jeg slå av pekeflaten (vet ikke om det er det det kalles, mener iallfall den flaten man styrer pila med, istedenfor mus) på en bærbar jeg har (Compaq Evo N150)? Den kjører Windows Me. Har koblet til ei mus, så da er det bare irriterende å komme borti pekeflaten ...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med forbehold om at jeg ikke kan noe om Evo:

Problemet er visstnok at Evo'en (i motsetning til Acer-maskiner) ikke kommer med programvaren for pekeflaten installert, så du kan ikke konfigurere den. (Hvis den hadde vært installert, ville settingene for den dukket opp i kontrollpanelet for Mus.)

Så du må kanskje installere denne først. Det er antagelig en Synaptics Touchpad du har. Du finner en gererisk versjon av driveren for denne hos Synaptics, men de sier man skal laste ned driverne fra produsenten for å være sikker på at man får riktig versjon. dessverre kommer ikke denne driveren opp når jeg velger N150 hos Compaq. Link

Jeg anbefaler at du kontakter Compaq og spør.

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Lasta ned den generiske driveren fra Synaptics, og den funka dessverre ikke helt korrekt. Slår jeg av pekeflaten, så får jeg heller ikke brukt musa. Når musa er kobla til, så er det bare den som står oppført. Men kobler jeg ut musa står pekeflaten oppført, men det hjelper lite ...

Lenke til kommentar
Hvordan kan jeg slå av pekeflaten (vet ikke om det er det det kalles, mener iallfall den flaten man styrer pila med, istedenfor mus) på en bærbar jeg har (Compaq Evo N150)? Den kjører Windows Me. Har koblet til ei mus, så da er det bare irriterende å komme borti pekeflaten ...

Også mulighet for å deaktivere touchpad i bios.

Lenke til kommentar

Også mulighet for å deaktivere touchpad i bios.

Det finnes ingen slik mulighet i BIOS på min bærbare ...

Lenke til kommentar

Når jeg har installert den generiske Synaptics-driveren og musa ikke er kobla til, står det i 'mouse properties - devices': Synaptics Touchpad v5.6 on PS/2 port

Men det er jo ikke riktig at den er på PS/2-porten. Kobler jeg til musa, står det 'Wheel Mouse on PS/2 port' isteden.

Problemet er altså at den ser ut til å fungere som driver for både touchpaden og musa, så hvis jeg trykker 'disable' så funker verken touchpaden eller musa ...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...