model-76 Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 jeg har en legend amd athlon 2600+ prosessor, windows xp og service pack 2. maskinen er 2-3 år gammel men er litt usikker hva slags hovedkort jeg har og hvordan man finner hva slags hovedkort jeg har. problemet er: jeg får ikke installert verken skriver driver eller driver for digital kamera verken for hp eller canon. jag har prøvd to skrivere fra buutikken og fikk ikke installert driver. begge to gikk via usb porter. som en slags løsning prøvde jeg å oppdatere usb driver (og gjorde det) men det hjalp lite. jeg avinstallerte service pack 2 og så prøvde å installere på nytt men det gikk heller ikke. hos canon er feilmelding: "systemet finner ikke angitt bane" og hos hp stopper det helt. det som virker rart er at usb finner hva slags maskinvare det er og sier ifra: feks. deskjet 6540 osv. og så kommer veiviser hvor den spør om installering og jeg følger den, men uten å få den gjennom. resultatet blir:"det oppstod et problem....blalala". videre kan jeg si at både musa, scanner og usb - pennen funker via usb inngangene. noe som er rart er at jeg får ikke installert en eldre lexmark skriver som går via paralleel kabel. der stopper det også. det virker som om det er noe grunnleggende galt med hovedkortet eller bios (vet ikke). har noen hatt lignende problemer. ps: jeg vil slippe å reinstallere windows på nytt....da mister jeg alt jeg har på maskina. det blir for mye arbeid å sette de gamle instillingene som jeg har nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå