Bone Skrevet 12. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2005 Hva med X850XT da? Er det hakket hvassere enn 800 ?! Lenke til kommentar
apwr Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 skal du bare ha ytelse, så kjøper du x800xt pe.det er kortet du er garantert flest fps av, i de fleste spill, bortsett fra doom3 seffølgelig... Og alle andre OpenGL-baserte spill! Lenke til kommentar
Aurgjelme Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 (endret) Og alle andre OpenGL-baserte spill! ikke alle. x800xt pe yter igjennomsnitt bedre i spill enn det 6800u gjør. det er seffølglig noen unntak da. Hva med X850XT da? Er det hakket hvassere enn 800 ?! jo, men da må du har pciE hk. hvis du har det, er det kortet for deg! Endret 12. mars 2005 av Aurgjelme Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 Og alle andre OpenGL-baserte spill! ikke alle. x800xt pe yter igjennomsnitt bedre i spill enn det 6800u gjør. det er seffølglig noen unntak da. Hvilke OpenGL spill er x800xt pe best i da? Såvidt jeg har sett er nvidia kortene jevnt over bedre i OpenGL spill. Lenke til kommentar
Darth Kjell Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 ATI la til ordentlig OpenGL 2.0-støtte i de nyeste driverene. Vet ikke om det hjelper noe, siden jeg ikke har sett noen tester enda. Uansett ser jeg på det som et skritt i riktig retning. Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 Hvilke OpenGL spill er x800xt pe best i da? Såvidt jeg har sett er nvidia kortene jevnt over bedre i OpenGL spill. Kom med noen kjente spill som er OpenGL og ikke Quake eller Doom-motoren da? Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 ATi sine linux drivere suger max. Derfor syntes jeg at nVidia er et bedre valg om du først skal kjøpe noe av det heftigste på markedet. De fleste her sier jo at ytelsesforskjellen er minimal. Så hvorfor støtte ATi i deres diskriminering av Linux brukere? - Sylvarius Fordi vi som bruker Windows driter i om det ikke virker ordentlig til Linux? *Beklager* :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 Beklager min usaklige post, men den fikk meg til å ordntlig le! Hehe... No offence to the Linux ppl out there!! Lenke til kommentar
bureaucrator Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 Jeg tror heller ikke støtte for PS3 er så veldig mye å bry seg om. Hvis du f.eks. aktiverer HDR i FarCry går det uforholdsmessig mye utover ytelsen, så dette passer egentlig bedre for neste generasjons kort. For øvrig, når du altså skal kjøpe ny PC burde jeg tenke litt på oppgraderingsmulighetene. Jeg ville heller ha kjøpt et 6800GT-kort eller er X800XL-kort til en moderat pris, og eventuelt oppgradert grafikkortet senere (f.eks. om 1,5 år), enn å betale blodpris på å få et kort som riktignok yter litt bedre på dagens toppspill, men som uansett ikke duger for neste generasjons spill. Legg heller penger i et solid system for øvrig, med bra prosessor og mye og bra minne. Dette holder seg lenger enn skjermkortet... Lenke til kommentar
Bone Skrevet 12. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2005 Jeg tror heller ikke støtte for PS3 er så veldig mye å bry seg om. Hvis du f.eks. aktiverer HDR i FarCry går det uforholdsmessig mye utover ytelsen, så dette passer egentlig bedre for neste generasjons kort. For øvrig, når du altså skal kjøpe ny PC burde jeg tenke litt på oppgraderingsmulighetene. Jeg ville heller ha kjøpt et 6800GT-kort eller er X800XL-kort til en moderat pris, og eventuelt oppgradert grafikkortet senere (f.eks. om 1,5 år), enn å betale blodpris på å få et kort som riktignok yter litt bedre på dagens toppspill, men som uansett ikke duger for neste generasjons spill. Legg heller penger i et solid system for øvrig, med bra prosessor og mye og bra minne. Dette holder seg lenger enn skjermkortet... Dette har jeg også tenkt på.. Skal kjøpe en helt ny PC og estimerer en totalsum på oppunder 25 000.. Dette er uten skjerm.. Så jeg skal nok ta godt vare på resten av systemet også, så lenge noen hjelper meg med å finne "det rette"! Lenke til kommentar
Darth Kjell Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 Har du skjerm med DVI-inngang nå? Da bør du kjøpe et skjermkort med to DVI-utganger (hvis du har lyst til å kjøre dual screen). Lenke til kommentar
SN-AVATAR Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 Vist du skal ha det beste så burde saken vere biff, da blir det jo sjølvsagt 2 stk. GeForce 6800 Ultra i SLI, (personlig ville eg gått for to GT kort og overklokka dei for ikkje å sløse pengar da men... Du bestemmer) Lenke til kommentar
bureaucrator Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 Jeg tror heller ikke støtte for PS3 er så veldig mye å bry seg om. Hvis du f.eks. aktiverer HDR i FarCry går det uforholdsmessig mye utover ytelsen, så dette passer egentlig bedre for neste generasjons kort. For øvrig, når du altså skal kjøpe ny PC burde jeg tenke litt på oppgraderingsmulighetene. Jeg ville heller ha kjøpt et 6800GT-kort eller er X800XL-kort til en moderat pris, og eventuelt oppgradert grafikkortet senere (f.eks. om 1,5 år), enn å betale blodpris på å få et kort som riktignok yter litt bedre på dagens toppspill, men som uansett ikke duger for neste generasjons spill. Legg heller penger i et solid system for øvrig, med bra prosessor og mye og bra minne. Dette holder seg lenger enn skjermkortet... Dette har jeg også tenkt på.. Skal kjøpe en helt ny PC og estimerer en totalsum på oppunder 25 000.. Dette er uten skjerm.. Så jeg skal nok ta godt vare på resten av systemet også, så lenge noen hjelper meg med å finne "det rette"! Hvis du skal bruke såpass uansett er det jo ingen grunn til ikke å kjøpe det beste, inkludert skjermkortet. Vil da ha et forslag til en helhetlig løsning? Lenke til kommentar
Dux ducis Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 Jeg tror heller ikke støtte for PS3 er så veldig mye å bry seg om. Hvis du f.eks. aktiverer HDR i FarCry går det uforholdsmessig mye utover ytelsen, så dette passer egentlig bedre for neste generasjons kort. For øvrig, når du altså skal kjøpe ny PC burde jeg tenke litt på oppgraderingsmulighetene. Jeg ville heller ha kjøpt et 6800GT-kort eller er X800XL-kort til en moderat pris, og eventuelt oppgradert grafikkortet senere (f.eks. om 1,5 år), enn å betale blodpris på å få et kort som riktignok yter litt bedre på dagens toppspill, men som uansett ikke duger for neste generasjons spill. Legg heller penger i et solid system for øvrig, med bra prosessor og mye og bra minne. Dette holder seg lenger enn skjermkortet... Synes det er en slem og overdreven uttalelse. De finnes kort som GF4 Ti-serien og de har vel holdt sånn passelig ut gjennom noen generasjoner av spill? Selv om de nå er ganske uaktuelle å kjøpe så kan man spille Doom 3, HL2 og FarCry med de. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 12. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2005 Jeg tror heller ikke støtte for PS3 er så veldig mye å bry seg om. Hvis du f.eks. aktiverer HDR i FarCry går det uforholdsmessig mye utover ytelsen, så dette passer egentlig bedre for neste generasjons kort. For øvrig, når du altså skal kjøpe ny PC burde jeg tenke litt på oppgraderingsmulighetene. Jeg ville heller ha kjøpt et 6800GT-kort eller er X800XL-kort til en moderat pris, og eventuelt oppgradert grafikkortet senere (f.eks. om 1,5 år), enn å betale blodpris på å få et kort som riktignok yter litt bedre på dagens toppspill, men som uansett ikke duger for neste generasjons spill. Legg heller penger i et solid system for øvrig, med bra prosessor og mye og bra minne. Dette holder seg lenger enn skjermkortet... Dette har jeg også tenkt på.. Skal kjøpe en helt ny PC og estimerer en totalsum på oppunder 25 000.. Dette er uten skjerm.. Så jeg skal nok ta godt vare på resten av systemet også, så lenge noen hjelper meg med å finne "det rette"! Hvis du skal bruke såpass uansett er det jo ingen grunn til ikke å kjøpe det beste, inkludert skjermkortet. Vil da ha et forslag til en helhetlig løsning? Yes sir! Lenke til kommentar
Sneglen Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 Du skriver du ikke skal ha det noe før sommeren, jeg ser da på R520 og Dual Core som noe du skal se nærmere på Lenke til kommentar
Bone Skrevet 12. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2005 Du skriver du ikke skal ha det noe før sommeren, jeg ser da på R520 og Dual Core som noe du skal se nærmere på notert, notert... Hva er så spesielt med det, forresten? (er ikke 100% at det blir nærmere sommeren heller.. kan jo være at jeg får et lite innfall og ikke orker å vente lenger.. som så ofte før i slike "kjøpe-sammenhenger") Lenke til kommentar
Sneglen Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 (endret) R520 = Neste generasjon ATI kort. Er vel støttet for PS3, ARM (ATI's svar på SLI) 512MB RAM og andre herligheter som kommer med dette, men det er vel bare rykter fortsatt. Dual Core = 2 CPUer på èn. Vil klare å gjøre to ting mye bedre enn bare èn. Fordelen er at du ikke trenger 2 stykk prosessorer, og heller ikke hovedkort med 2 CPU sockets. NV50 skal vel komme til jul? Endret 12. mars 2005 av -NeoRag- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå