Gå til innhold

Skjermkorte funker ikke? hjelp!

XolFx

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Usj... har hatt samme problemet....

Jeg hadde ikke kraftig nok strømforsyning, og jeg nappa ut strømmen til cdrommen. Det funka i et par dager, og etter det kjøpte jeg ny PSU ;)

...kanskje det er en lettere løsning et annet sted :shrug:

edit: leif...

Endret av BurTMastA
Lenke til kommentar

Klart funker det med et annet skjermkort ? jeg sitter jo her og skriver eller hva :yes: Men jeg har testet skjermkorte på 4 systemer og det funker fremdeles ikke hva kan feilen være ? Jeg har ikke tukkla med kortet eller noe.

Lenke til kommentar

XolFx!

Siden du har MSI MB se på D-Led den gir kanskje beskjed om problemet. I slutten av januar hang maskina seg opp i ett bilde, slo av med power on noen sekund..

Nekta etterpå å starte, prøved å resette Bios mm. null respons, kikket på D-Led (har K8N Diamond) og den ga denne beskjeden: "Initializing Floppy Drive Controller"

Fant frem et gammalt PCI skjermkort og fikk starta i "safe VGA mode", ut med ATI driverene og "nødkjørte" med dette kortet ei stund, bestilte nytt PCI-E skjermkort (fikk pengene tilbake for ATI X700P kortet som døde) har brukt GT6600 kort siste 3 - 4 ukene.

Prøvde først å bytte floppy - hvem skulle tro en feil på skjermkortet skulle gi denne beskjeden?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...