Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

NGT ADSL eller canal digital kabel?

Anbefalte innlegg

Har i dag ngt adsl og er forholdsvis fornøyd. Skal snart flytte til en helt ny leilighet der jeg får bra pris på canal digital kabel-internett (100 kr i avslag i måneden). Da kommer spørsmålet: skal jeg takke ja til det tilbudet og bryte bindingstiden min på ngt, eller skal jeg fortsette å ha nextgentelabb? Det går mest i normal bruk med spilling, surfing og downloading. Hvordan er ping på spill med canal digital? Håper noen kan komme med ulemper, fordeler og tips til hva jeg skal velge.

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde NGT i den gamle leiligheita og har Canal Digital no.

Den største fordelen med CD er viss du kan bruke NBBL-rabbatten, den gjer deg symmetrisk linje i tillegg til å gi avslag på den vanlige mnd.prisen.

slik at for ein 1.2Mbit (sym) så betaler eg 347,- (for 2Mbit blir det 447,-)

Inkludert i det er online-basis abo.et til telenor og norton internet security.

Hovudvalget for skiftet var den auka uploaden som C.D. kan levere i motsetning til NGT, noko som er ein stor fordel for meg i jobbsamanheng og "andre" aktiviteter.

Har du muligheiten for CD med rabbatter trur eg det ikkje er noko valg å kjøre på NGT, då det er eit bedre tilbud CD leverer nettmessig.

mvh

JanEirik

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Vil ta opp denne saken igjen da jeg snart flytter og fortsatt er usikker. Kabel har jeg alltid sett på som gammeldags teknologi der internett etterhvert ble faset ut av adsl. Men teknologien går jo sin vei på kabel oxo. Hører mye snakk om adsl på dette forumet. Men hva med kabel-internett? Hører det fortiden til, eller er det noe å satse på framover? Vil gjerne høre flere kommentarer.

Endret av rottert
Lenke til kommentar

Trur det var snakk om 2050/2050 til 447,-/mnd. Det er jo et bra tilbud, men max hastighet til canal digital. Man vil alltid etterhvert ha mer og mer hastighet. Canal Digital kabel-internett virker som de står påstedet vil når det gjelder å følge med i tid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...