Gå til innhold

Casemod-skisse i Linux?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fra Distrowatch:

On BarbieOS

* "Do you know a link to this beta? It's on news sites but the Mattel and Barbie sites have no download links. The PR says it's Debian based. It's Beta .99. Thanks."

It is hard to believe how many people got caught by a fictitious story about the imminent release of BarbieOS, a Debian-based Linux distribution for adolescent girls. Let's spell it out clearly once and for all: it's a joke, guys! There is no such thing as "BarbieOS" or "Barbie Linux" and you certainly cannot download it, so please stop looking for it. Nevertheless, it's a great story and we have added the link to our Fun Distributions page.

Synd for det kynne jo vært gøy å prøve :!:

Edit: Er vist litt trøtt !! Denne kom helt feil!

Endret av LessThanJake
Lenke til kommentar
Fra Distrowatch:
On BarbieOS

* "Do you know a link to this beta? It's on news sites but the Mattel and Barbie sites have no download links. The PR says it's Debian based. It's Beta .99. Thanks."

It is hard to believe how many people got caught by a fictitious story about the imminent release of BarbieOS, a Debian-based Linux distribution for adolescent girls. Let's spell it out clearly once and for all: it's a joke, guys! There is no such thing as "BarbieOS" or "Barbie Linux" and you certainly cannot download it, so please stop looking for it. Nevertheless, it's a great story and we have added the link to our Fun Distributions page.

Synd for det kynne jo vært gøy å prøve :!:

Edit: Er vist litt trøtt !! Denne kom helt feil!

er ikke dette litt OFF TOPIC?

Lenke til kommentar

Jeg kjenner ikke Sketchup, men du vil neppe bruke gimp (som forøvrig er et utmerket program til sitt bruk, bare så det er sagt) til teknisk tegning, men heller et rent vektorbasert tegneprogram. Det jeg kjenner selv, er tegnedelen av openoffice, eller så er det karbon som er tegneprogrammet i koffice eller inkscape som det også kan være verdt å ta en titt på, finnes også et gammelt unix-prorgram, xfig, bare så det også er nevnt...

M.

Lenke til kommentar
DoD (Department of Defense, USA) slapp nettop et überkraftig 3D CAD-program Opensource. Har vistnok vært brukt til alt fra romferger til tanks og det meste annet... Har vært i utvikling siden 70-tallet...

Lenke? Kompilerer det under Linux?

Lenke til kommentar
DoD (Department of Defense, USA) slapp nettop et überkraftig 3D CAD-program Opensource. Har vistnok vært brukt til alt fra romferger til tanks og det meste annet... Har vært i utvikling siden 70-tallet...

Lenke? Kompilerer det under Linux?

har desvære ikke link men jeg tror det er gratis.

har dett selv (fant det på en cd jeg hadde).

EDIT: pentagon bruker Linux :D så de binerene jeg fant var til Linux

Endret av hotstian
Lenke til kommentar

Tror det var det den het ja.

Og ja, den finnes for Linux. Oprinnelig laget for et eller annet UNIX-system, senere portet over på IRIX, så Linux (som vistnok er det ledende OS for 3D-modulering... LOTR f.eks. ble vistnok laget på Linux, og stort sett alt som er av 3d-animerte filmer lages *vistnok* på Linux-clustre. Så det meste av modeleringsprogramvare finnes for Linux.), og etterhvert Windows.

Muligens noe overkill da. En 2D-CAD hadde vel vært det beste?

Lenke til kommentar

ja Linux er bedre en Windows på alt bortsett fra spilling ringenes herre og resident evil er eksempler på filmer redigert på Linux :D (rundt 50% av filmene er laget på Linux tror jeg).

det finnes mye rart til Linux (mener også at det finnes en sketchup klone) som kan brukes til og lage casemod skisser på linux :cool:

Lenke til kommentar
ja Linux er bedre en Windows på alt bortsett fra spilling ringenes herre og resident evil er eksempler på filmer redigert på Linux :D (rundt 50% av filmene er laget på Linux tror jeg).

det finnes mye rart til Linux (mener også at det finnes en sketchup klone) som kan brukes til og lage casemod skisser på linux :cool:

Tja, synes no ikkje GNU/Linux er dårlegare enn Windows på speling. Er berre snakk om at skjermkortprodusenten lagar skikkelege drivarar, slik som til Windows. NVIDIA er flinke, ATi kjem seg.

Det er støtta for spel som ikkje er like bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...