Gå til innhold

Feilmelding fra 3dmark2001 SE


Anbefalte innlegg

Har nylig installert XP, og når jeg forsøker å kjøre 3dmark får jeg opp en feilmelding: "3dmark 2001 was not able to detect the required minimum features in your 3d accelerator" - og foreslår at jeg bør ha directx og oppdaterte drivere innstallert. Men det har jeg altså, og maskina funker som bare det, suser avgårde i alle spill... Men skulle ha vært morro å sett hva 3dmarken ligger på. Skjermkortet er et Gainward GF3 ti/500, om det skulle ha noe med saken å gjøre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde _akkurat_ samme problemet før..

 

Hvis du skriver dxdiag i start-->kjør/run så kommer directx program-saken opp.. hvis du ser på directx filer/dller (det er en del av programmet), så vil du antageligvis se at endel filer mangler.. Jeg brukte lang tid på og stresse kamerater ved å låne system32+system-mappene på linkeparty og sånt og lasta over de nødendige filene, men etterhvert så fikk jeg vite at de ikke var riktig versjon.. #¤/"¤&! tenkte jeg, og prøvde alt mulig annet, men til slutt måtte jeg bite i det sure eplet og installere windows(ett sugent OS..) på nytt, da dreit jeg i hele cd`n som fulgte med, og installerte drivere lasta ned fra http://www.guru3d.com, altså detonator-drivere som ikke kom ferdig-modifisert fra cd`n til gainward.. Nå phunker systemet mitt genialt!!

 

Jeg vet ikke om du får det samme problemet med versjonene til dll-filene..

 

mvh nvoetfiv@undernet

 

 

retting: rett og slett skriveleif! :smile:

 

 

[ Denne Melding var redigert av: fy_pokker på 2002-06-29 13:20 ]

Lenke til kommentar

Vel, gjorde som du foreslo - ser ikke ut som det mangler noen filer her. Men da jeg kjørt directx - tester, fikk jeg en feilmelding når programmet kom til directx8 (directx7 testen gikk fint)

: Direct 3D test result: Failure at step 5 (Get Device Caps) HRESULT = 0x8876086a (3D not available)

 

Det må jeg si, skjønner ingenting av dette. Er det mulig at maskina mi ikke har directx8 installert?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...