Gjest Slettet+3124 Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 Hei. Har kjøpt meg ny ram, har TwinMOS i dag på ett MSI K8T neo-FIS2R. Dette fungerer stabilt. Har BIOS v 2.0. Den nye rammen er Corsair XMS TWINX1024-3200C2, ddr-400 mao. Så til spørsmålene: Settingen på rammen er: 2-3-3-6 på intel basert hovedkort Settingen på rammen er: 2.5-3-3-6 på AMD På rammen står det CL 2, kan jeg kjøre den på CL 2 på mitt hovedkort? Selv om det er en AMD prossessor? Hvordan får jeg stilt inn settingene 2-3-3-6 eller 2.5-3-3-6 i bios, og hvordan ser jeg settingen på rammen før/ etter jeg evt forandrer på noe? Hva slags volt skal dette minne kjøre på? Mine TwinMOS kjører på 2.7v, dette er fordi support har vært hjemme hos meg, og satte den opptil det. Etter det ble maskinen stabil. Takker for evt svar.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 *DUMP* Trenger litt hjelp altså... noen der ute som kan hjelpe litt eller? Lenke til kommentar
svalbard Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 Ja, du kan sikkert kjøre på CL2, men brikkene er bare testet godkjent til CL 2.5 på et AMD system. Du kan stille alt med volt og timings i BIOS. Du finner det på Cell Meny. Og det er ikke lurt å bumpe før det har gått en 30min, anbefaler å lese retningslinjene. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 Har nå satt minne til CL 2.5-3-3-6 Prøvde å sette det til CL 2-3-3-6 Fikk starta Windows kom inn på skrivebordet, og noe var tydelig veldig galt. Windows minte meg om Windows 2000 layout. Og jeg fikk masse feil: ole32.dll ?? Zonealarm avslutta, NOD32 det samme, ATI controllpanel osv.. I hendelslista (eventlog) fikk jeg error meldinger.... Er det noe man må gjøre i Windows når man øker minne hastigheten, siden jeg kom inn men tydeligvis er det noen drivere (ole32.dll) som ikke takler minne hastighet 2-3-3-6. Maskina funker helt stabilt på 2.5-3-3-6 Er det stor ytelses forskjell på CL 2.0 og 2.5? Lenke til kommentar
svalbard Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 Har nå satt minne til CL 2.5-3-3-6 Prøvde å sette det til CL 2-3-3-6 Fikk starta Windows kom inn på skrivebordet, og noe var tydelig veldig galt. Windows minte meg om Windows 2000 layout. Og jeg fikk masse feil: ole32.dll ?? Zonealarm avslutta, NOD32 det samme, ATI controllpanel osv.. I hendelslista (eventlog) fikk jeg error meldinger.... Er det noe man må gjøre i Windows når man øker minne hastigheten, siden jeg kom inn men tydeligvis er det noen drivere (ole32.dll) som ikke takler minne hastighet 2-3-3-6. Maskina funker helt stabilt på 2.5-3-3-6 Er det stor ytelses forskjell på CL 2.0 og 2.5? Er ikke så stor forskjell, men du kan prøve å gi minnet litt mer volt, feks et hakk opp. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 Har nå satt minne til CL 2.5-3-3-6 Prøvde å sette det til CL 2-3-3-6 Fikk starta Windows kom inn på skrivebordet, og noe var tydelig veldig galt. Windows minte meg om Windows 2000 layout. Og jeg fikk masse feil: ole32.dll ?? Zonealarm avslutta, NOD32 det samme, ATI controllpanel osv.. I hendelslista (eventlog) fikk jeg error meldinger.... Er det noe man må gjøre i Windows når man øker minne hastigheten, siden jeg kom inn men tydeligvis er det noen drivere (ole32.dll) som ikke takler minne hastighet 2-3-3-6. Maskina funker helt stabilt på 2.5-3-3-6 Er det stor ytelses forskjell på CL 2.0 og 2.5? Er ikke så stor forskjell, men du kan prøve å gi minnet litt mer volt, feks et hakk opp. Minnet står på 2.7 volt, dette skal visst nok være det Corsair sier at det skal være på MSI K8T neo-FIS2R.... Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 (endret) Hallo ! Det er en grunn til at det står opplyst cas 2.5 hos corsairs web for A64 for disse . Ingen har klart å kjøre feilfritt med cas2.0 på disse på A64 plattform . I fleste tilfeller har de ikke engang fått postet . Grunnen til at de går med cas2 på intel er at minnekontrolleren på P4 oppsett er i ekstern northbrigde og det fører med seg ekstra latency . I A64 er minnekontrolleren integrert i cpu og latency mellom cpu og minne blir mindre . Disse brikkene er marginale cas2 brikker og gir derfor ulikt utslag i de to plattform oppsettene . Endret 12. mars 2005 av syar2003 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 Hallo !Det er en grunn til at det står opplyst cas 2.5 hos corsairs web for A64 for disse . Ingen har klart å kjøre feilfritt med cas2.0 på disse på A64 plattform . I fleste tilfeller har de ikke engang fått postet . Grunnen til at de går med cas2 på intel er at minnekontrolleren på P4 oppsett er i ekstern northbrigde og det fører med seg ekstra latency . I A64 er minnekontrolleren integrert i cpu og latency mellom cpu og minne blir mindre . Disse brikkene er marginale cas2 brikker og gir derfor ulikt utslag i de to plattform oppsettene . Hei. Takker for oppklarende svar! Da er jeg fornøyd med CL 2.5 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå