Uniwill259IA1 Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 Noen her som har vært så `smarte` og kjøpt lappis hos whitebox? Fikk du med noe info om angrefrist eller lignende? Det gjorde ikke jeg, så etter det jeg finner ut så har jeg etter loven 1 år angrefrist og har tenkt å prøve ut den nå etter nesten 3 mnd. pga at jeg ikke er helt fornøyd og vil ha pengene tilbake og handle et annet sted. Takk. Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 Huff, lykke til med de pengene ... blir nok ikke så lett kjenner jeg Whitebox rett. Lenke til kommentar
Uniwill259IA1 Skrevet 12. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2005 Huff, lykke til med de pengene ... blir nok ikke så lett kjenner jeg Whitebox rett. Hehe har hørt rykter om det Har faktisk fått god service til nå,vil bare forhøre mg litt her før jeg ringer så jeg ikke driter på draget med noe jeg har missforstått kanskje. Lenke til kommentar
acon Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 Det gjorde ikke jeg, så etter det jeg finner ut så har jeg etter loven 1 år angrefrist og har tenkt å prøve ut den nå etter nesten 3 mnd. pga at jeg ikke er helt fornøyd og vil ha pengene tilbake og handle et annet sted. Kan ikke huske jeg fikk med slike papirer jeg heller ... mn stemmer dette med at du har et års angrefrist... åsså er det vel umulig å bevise Lenke til kommentar
Uniwill259IA1 Skrevet 12. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2005 (endret) Det gjorde ikke jeg, så etter det jeg finner ut så har jeg etter loven 1 år angrefrist og har tenkt å prøve ut den nå etter nesten 3 mnd. pga at jeg ikke er helt fornøyd og vil ha pengene tilbake og handle et annet sted. Kan ikke huske jeg fikk med slike papirer jeg heller ... mn stemmer dette med at du har et års angrefrist... åsså er det vel umulig å bevise Umulig å bevise om jeg fikk med papirer du tenker på? etter det jeg leser av angrerettloven så har jeg 1 års angrerett om jeg ikke fikk med slike papirer som informerte om det. Endret 12. mars 2005 av Uniwill259IA1 Lenke til kommentar
acon Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 (endret) ja, men det blir ditt ord mot deres... selv om du vet du har rett... eller vet du noe jeg ikke vet? Endret 12. mars 2005 av acon Lenke til kommentar
Uniwill259IA1 Skrevet 12. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2005 ja Ja er jo umulig derfor så forhører jeg meg litt her om noen i det hele tatt har fått med slike papirer. Og vist ingen har det så driter WB seg loddrett ut om de sier at jeg har fått info om dette, som de self bør holde seg for god for likevel. Lenke til kommentar
acon Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 ja Ja er jo umulig derfor så forhører jeg meg litt her om noen i det hele tatt har fått med slike papirer. Og vist ingen har det så driter WB seg loddrett ut om de sier at jeg har fått info om dette, som de self bør holde seg for god for likevel. Med på tanken nå ja Skal skjekke i papir rotet mitt om jeg fikk med et slikt ark... mener at jeg ikke fikk... Lenke til kommentar
smy Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 Har del kompis som har de si det helt ok ikke noen problemer eller noen Lenke til kommentar
Uniwill259IA1 Skrevet 12. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2005 ja Ja er jo umulig derfor så forhører jeg meg litt her om noen i det hele tatt har fått med slike papirer. Og vist ingen har det så driter WB seg loddrett ut om de sier at jeg har fått info om dette, som de self bør holde seg for god for likevel. Med på tanken nå ja Skal skjekke i papir rotet mitt om jeg fikk med et slikt ark... mener at jeg ikke fikk... Fint du sjekker. Enste jeg fikk med var kvitterigen der maskinen var ramset opp. Og nederst stod det at service tar 2-14 virkedager og vist du ikke skulle være enig i våre betingelser så ber vi deg returnere produktet umidelbart og det er allfor tynt etter min mening. Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 Det holder å få angrefristskjema tilsendt på mail når du handler ... fikk dere ikke det? Lenke til kommentar
Uniwill259IA1 Skrevet 12. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2005 Det holder å få angrefristskjema tilsendt på mail når du handler ... fikk dere ikke det? Hmm der sa du noe. Det husker jeg ikke og har slettet alle mailene. Noen andre som har handlet hos whitebox som fikk det? Lenke til kommentar
acon Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 Nei... har alle mailene ifra WB på mailen og eneste mail ångående kjøpet var denne (ordrebekreftelsen) Ordrebekreftelse OrdreDato:11.11.2004 Firma/Navn xxx xxxl Tilleggsopplysninger Foretaksnr Adresse xxxxxxx xx Postnr/Poststed xxxx xxxxxxx Telefon xxxxxxxx Mobil Fax Email [email protected] Produkt Stykkpris Antall Sum CL1557 8060 15''SXGA TFT (1400*1050) 0 1,7 GHz Intel Pentium M Dothan 2MB Cache 0 60GB Harddisk (7200RPM) 595 DVD/CDRW Combo 0 1024MB DDR RAM (2700 - 333MHz) 990 Delsum 9645 1 kr.9645 -------------------------------------------------------------------------------- Sum kr.9645 Mva kr.2315 Totalsum ink. mva kr.11960 Vi takker for bestillingen din. Normalt bør du ha din bærbare innen 2 dager. Lenke til kommentar
kjhanken Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 Men er ikke bærbar kjøp ifra whitebox et tilvirkningskjøp, eller noe i den dur, som er unntatt fra angrefristeregelen? Lenke til kommentar
Uniwill259IA1 Skrevet 12. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2005 Men er ikke bærbar kjøp ifra whitebox et tilvirkningskjøp, eller noe i den dur, som er unntatt fra angrefristeregelen? Det er fullt mulig men hvor står det osv? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 Jeg har fått fire maskiner fra Whitebox i hus og alle har hatt angreskjema medfølgende. Det der med 1 års angrefrist er bare tull, selv om du ikke har blitt opplyst om den. Lenke til kommentar
Peder82 Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 Men er ikke bærbar kjøp ifra whitebox et tilvirkningskjøp, eller noe i den dur, som er unntatt fra angrefristeregelen? Det er fullt mulig men hvor står det osv? hvorfor skulle ikke angreretten gjelde ved tilvirkningskjøp? jeg mener i hvert fall at den gjelder, men at man kan bli trekt noe for de kostnader ved f.eks arbeid som selger har hatt for å klargjøre produktet etter kjøperens spesifikasjoner. er fint om noen med bedre juridisk innsikt enn meg kommenterer det her ja Lenke til kommentar
Uniwill259IA1 Skrevet 12. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2005 (endret) Jeg har fått fire maskiner fra Whitebox i hus og alle har hatt angreskjema medfølgende. Det der med 1 års angrefrist er bare tull, selv om du ikke har blitt opplyst om den. Så norsk lov er bare tull, skjærp deg! Er jo ikke umulig at noen her jobber i WB Og hva de mener sier seg selv. Endret 12. mars 2005 av Uniwill259IA1 Lenke til kommentar
abiotic Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 Peder82, det har du rett i, tror jeg.. Jeg har ikke hatt kjøpsrett enda, så det blir bare min forståelse av angrerettloven, men det gjelder de samme frister for tilvirkningskjøp, jfr. angrerettloven § 11 andre ledd. Det følger videre av § 16 at "Ved annet fjernsalg enn telefonsalg av varer som skal tilvirkes eller tilpasses spesielt for forbrukeren kan det avtales at tilvirkningen eller tilpassingen påbegynnes før angrefristen løper ut, med den virkning at forbrukeren ved bruk av angreretten betaler for utført arbeid og medgåtte materialer." Så det er visse farer for at du må betale for arbeid og materiale, som bestemmelsen sier Med andre ord, så har du absolutt angrerett, og dersom du ikke har fått opplysninger om angreretten (vanligvis angrerettskjema), så har du ett års angrefrist, etter § 11 første ledd. Hvis selger gjør seg vanskelig (noe som ville være rart) så kan du si/skrive at du vurderer å overføre saken til Forbrukerrådet eller Forbrukertvistutvalget. Det funket fint når jeg skulle heve kjøpet av en laptop Lenke til kommentar
Uniwill259IA1 Skrevet 12. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2005 Peder82, det har du rett i, tror jeg.. Jeg har ikke hatt kjøpsrett enda, så det blir bare min forståelse av angrerettloven, men det gjelder de samme frister for tilvirkningskjøp, jfr. angrerettloven § 11 andre ledd. Det følger videre av § 16 at "Ved annet fjernsalg enn telefonsalg av varer som skal tilvirkes eller tilpasses spesielt for forbrukeren kan det avtales at tilvirkningen eller tilpassingen påbegynnes før angrefristen løper ut, med den virkning at forbrukeren ved bruk av angreretten betaler for utført arbeid og medgåtte materialer." Så det er visse farer for at du må betale for arbeid og materiale, som bestemmelsen sier Med andre ord, så har du absolutt angrerett, og dersom du ikke har fått opplysninger om angreretten (vanligvis angrerettskjema), så har du ett års angrefrist, etter § 11 første ledd. Hvis selger gjør seg vanskelig (noe som ville være rart) så kan du si/skrive at du vurderer å overføre saken til Forbrukerrådet eller Forbrukertvistutvalget. Det funket fint når jeg skulle heve kjøpet av en laptop Hehe takk. Ja akkurat det der har jeg lest og og har samme forståelse for det som du. Men i verste fall så sier de at jeg har fått vite om angrefristen men som de self bør holde seg for god til om de har tenkt å fortsette butikken sin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå