Gå til innhold

Noen her som har kjøpt lappis hos Whitebox?

Anbefalte innlegg

Noen her som har vært så `smarte` :D og kjøpt lappis hos whitebox?

Fikk du med noe info om angrefrist eller lignende?

Det gjorde ikke jeg, så etter det jeg finner ut så har jeg etter loven 1 år angrefrist og har tenkt å prøve ut den nå etter nesten 3 mnd. pga at jeg ikke er helt fornøyd og vil ha pengene tilbake og handle et annet sted.

Takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Huff, lykke til med de pengene :) ... blir nok ikke så lett kjenner jeg Whitebox rett.

Hehe har hørt rykter om det :D Har faktisk fått god service til nå,vil bare forhøre mg litt her før jeg ringer så jeg ikke driter på draget med noe jeg har missforstått kanskje.

Lenke til kommentar
Det gjorde ikke jeg, så etter det jeg finner ut så har jeg etter loven 1 år angrefrist og har tenkt å prøve ut den nå etter nesten 3 mnd. pga at jeg ikke er helt fornøyd og vil ha pengene tilbake og handle et annet sted.

:devil: Kan ikke huske jeg fikk med slike papirer jeg heller :p

... :ermm: mn stemmer dette med at du har et års angrefrist... åsså er det vel umulig å bevise ;):hmm:

Lenke til kommentar

:devil: Kan ikke huske jeg fikk med slike papirer jeg heller :p

... :ermm: mn stemmer dette med at du har et års angrefrist... åsså er det vel umulig å bevise ;):hmm:

Umulig å bevise om jeg fikk med papirer du tenker på? etter det jeg leser av angrerettloven så har jeg 1 års angrerett om jeg ikke fikk med slike papirer som informerte om det.

Endret av Uniwill259IA1
Lenke til kommentar
ja

Ja er jo umulig derfor så forhører jeg meg litt her om noen i det hele tatt har fått med slike papirer. Og vist ingen har det så driter WB seg loddrett ut om de sier at jeg har fått info om dette, som de self bør holde seg for god for likevel.

Med på tanken nå ja :D Skal skjekke i papir rotet mitt om jeg fikk med et slikt ark... ;) mener at jeg ikke fikk...

Lenke til kommentar
ja

Ja er jo umulig derfor så forhører jeg meg litt her om noen i det hele tatt har fått med slike papirer. Og vist ingen har det så driter WB seg loddrett ut om de sier at jeg har fått info om dette, som de self bør holde seg for god for likevel.

Med på tanken nå ja :D Skal skjekke i papir rotet mitt om jeg fikk med et slikt ark... ;) mener at jeg ikke fikk...

Fint du sjekker.

Enste jeg fikk med var kvitterigen der maskinen var ramset opp. Og nederst stod det at service tar 2-14 virkedager og vist du ikke skulle være enig i våre betingelser så ber vi deg returnere produktet umidelbart og det er allfor tynt etter min mening.

Lenke til kommentar

Nei... har alle mailene ifra WB på mailen og eneste mail ångående kjøpet var denne (ordrebekreftelsen)

Ordrebekreftelse OrdreDato:11.11.2004

Firma/Navn xxx xxxl Tilleggsopplysninger

Foretaksnr

Adresse xxxxxxx xx

Postnr/Poststed xxxx xxxxxxx

Telefon xxxxxxxx

Mobil

Fax

Email [email protected]

Produkt Stykkpris Antall Sum

CL1557 8060

15''SXGA TFT (1400*1050) 0

1,7 GHz Intel Pentium M Dothan 2MB Cache 0

60GB Harddisk (7200RPM) 595

DVD/CDRW Combo 0

1024MB DDR RAM (2700 - 333MHz) 990

Delsum 9645 1 kr.9645

--------------------------------------------------------------------------------

Sum kr.9645

Mva kr.2315

Totalsum ink. mva kr.11960

Vi takker for bestillingen din. Normalt bør du ha din bærbare innen 2 dager.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Jeg har fått fire maskiner fra Whitebox i hus og alle har hatt angreskjema medfølgende. Det der med 1 års angrefrist er bare tull, selv om du ikke har blitt opplyst om den.

Lenke til kommentar
Men er ikke bærbar kjøp ifra whitebox et tilvirkningskjøp, eller noe i den dur, som er unntatt fra angrefristeregelen?

Det er fullt mulig men hvor står det osv?

hvorfor skulle ikke angreretten gjelde ved tilvirkningskjøp?

jeg mener i hvert fall at den gjelder, men at man kan bli trekt noe for de kostnader ved f.eks arbeid som selger har hatt for å klargjøre produktet etter kjøperens spesifikasjoner.

er fint om noen med bedre juridisk innsikt enn meg kommenterer det her ja :p

Lenke til kommentar
Jeg har fått fire maskiner fra Whitebox i hus og alle har hatt angreskjema medfølgende. Det der med 1 års angrefrist er bare tull, selv om du ikke har blitt opplyst om den.

Så norsk lov er bare tull, skjærp deg! Er jo ikke umulig at noen her jobber i WB :D Og hva de mener sier seg selv.

Endret av Uniwill259IA1
Lenke til kommentar

Peder82, det har du rett i, tror jeg.. Jeg har ikke hatt kjøpsrett enda, så det blir bare min forståelse av angrerettloven, men det gjelder de samme frister for tilvirkningskjøp, jfr. angrerettloven § 11 andre ledd.

Det følger videre av § 16 at "Ved annet fjernsalg enn telefonsalg av varer som skal tilvirkes eller tilpasses spesielt for forbrukeren kan det avtales at tilvirkningen eller tilpassingen påbegynnes før angrefristen løper ut, med den virkning at forbrukeren ved bruk av angreretten betaler for utført arbeid og medgåtte materialer." Så det er visse farer for at du må betale for arbeid og materiale, som bestemmelsen sier :yes:

Med andre ord, så har du absolutt angrerett, og dersom du ikke har fått opplysninger om angreretten (vanligvis angrerettskjema), så har du ett års angrefrist, etter § 11 første ledd. Hvis selger gjør seg vanskelig (noe som ville være rart) så kan du si/skrive at du vurderer å overføre saken til Forbrukerrådet eller Forbrukertvistutvalget. Det funket fint når jeg skulle heve kjøpet av en laptop :cool:

Lenke til kommentar
Peder82, det har du rett i, tror jeg.. Jeg har ikke hatt kjøpsrett enda, så det blir bare min forståelse av angrerettloven, men det gjelder de samme frister for tilvirkningskjøp, jfr. angrerettloven § 11 andre ledd.

Det følger videre av § 16 at "Ved annet fjernsalg enn telefonsalg av varer som skal tilvirkes eller tilpasses spesielt for forbrukeren kan det avtales at tilvirkningen eller tilpassingen påbegynnes før angrefristen løper ut, med den virkning at forbrukeren ved bruk av angreretten betaler for utført arbeid og medgåtte materialer." Så det er visse farer for at du må betale for arbeid og materiale, som bestemmelsen sier :yes:

Med andre ord, så har du absolutt angrerett, og dersom du ikke har fått opplysninger om angreretten (vanligvis angrerettskjema), så har du ett års angrefrist, etter § 11 første ledd. Hvis selger gjør seg vanskelig (noe som ville være rart) så kan du si/skrive at du vurderer å overføre saken til Forbrukerrådet eller Forbrukertvistutvalget. Det funket fint når jeg skulle heve kjøpet av en laptop :cool:

Hehe takk. Ja akkurat det der har jeg lest og og har samme forståelse for det som du.

Men i verste fall så sier de at jeg har fått vite om angrefristen men som de self bør holde seg for god til om de har tenkt å fortsette butikken sin :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...