Winters Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 Hei! Jeg har da endelig gått for innkjøp av ett Sony HC42(knall kamera for den prisen) og jeg skal da filme litt med en trådløs mikrofon. Micen bør være: - Stabil(altså den får ikke bare blackout, jeg har nemmelig hatt en erfaring av sånt før). - Den må være tilgjengelig på en nettbutikk. - Den må være trådløs( helst med god rekkevidde eller en måte å utvide rekkevidden på) - og den bør helst være av kjent merke som Shure,Senheiser osv... Finnes dette? Mvh. Winters Lenke til kommentar
froggyler Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 Sennheiser har fine systemer: http://www.bhphotovideo.com/bnh/controller...u=324245&is=REG de importeres av : http://www.lydrommet.no/artikkel/produkt/vis.html?id=16082 Jeg importerte selv fra nettbutikk i England og sparte noen tusen på det: Husk å bestill riktig frekvensområde (D:790 - 822 Mhz) for lovlig bruk i Norge. Lenke til kommentar
olav74 Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 (endret) Tja, HC42 har jo ikke inngang for ekstern mikrofon av annet merke enn Sony. Blir vanskelig det. Edit: Tror ikke Sony har noen trådløse mikrofoner som passer til HC42. Endret 12. mars 2005 av olav74 Lenke til kommentar
froggyler Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 Da er valget enkelt. Kjøp nytt videokamera eller bruk en lavier (mygg) mikrofon tilkoblet en minidisk eller mp3 recorder skjult på den du filmer. Så kan du legge på lyden når du redigerer. Husk filmklapper for synkronisering. Lenke til kommentar
Winters Skrevet 15. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2005 Jeg har ikke kjøpt videokamera enda, men jeg var ganske sikker på att jeg skulle kjøpe det Sony HC42 kameraet, finnes det noen andre Sony kameraer med mic inngang da? Mvh. Winters Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå