joda_321 Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 Jeg hadde allerede installert Windows xp, da jeg installerte Slackware på maskinen min. Jeg konfigurerte LILO, og fikk det installert. Men allikevel kommer jeg rett inn i windows uten at den spør engang. Hvordan kan jeg endre på dette? Lenke til kommentar
kiios Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 instaler slackware først, så instaler du win xp etterpå Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 (endret) La du lilo inn på mbr? instaler slackware først, så instaler du win xp etterpå Hjelper vel lite. XP tar vel ikke hensyn til at Slack allerede ligger der. Endret 12. mars 2005 av Orjanp Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 Det jeg alltid gjør, er å installere Windows XP først, og Slackware sist. LILO bør ligge i master boot record. Lenke til kommentar
wil Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 samme bruker jeg å gjøre. eller ikke Windows XP da, men Windows 2000 Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 samme bruker jeg å gjøre. eller ikke Windows XP da, men Windows 2000 Windows XP, Windows 2000, hvem ser forskjell? Lenke til kommentar
wil Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 (endret) jeg ser no forskjellene jeg men. ser stor forskjell jeg. Windows 2000 og Windows XP er som natt og dag for å si det slik. nei, store forskjellen er det vel ikke. men noen forskjeller finner man jo. hvis ikke hadde jo begge to het Windows XP Endret 12. mars 2005 av wil Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 jeg ser no forskjellene jeg men. ser stor forskjell jeg. Windows 2000 og Windows XP er som natt og dag for å si det slik. nei, store forskjellen er det vel ikke. men noen forskjeller finner man jo. hvis ikke hadde jo begge to het Windows XP Det var ment som en spøk (tenkte på windows generelt). Men fra spøk til alvor, hvis windows installeres først, og man installerer Slackware etterpå, blir oppsett av LILO mye enklere. Man kan da konfigurere LILO automatisk, og windows-partisjonen blir riktig detektert. Men det er viktig at man installerer LILO i MBR. Lenke til kommentar
wil Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 jepps, er viktig det ja er vel det enkleste å det tror jeg. Lenke til kommentar
Terrasque Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 Jeg hadde allerede installert Windows xp, da jeg installerte Slackware på maskinen min. Jeg konfigurerte LILO, og fikk det installert. Men allikevel kommer jeg rett inn i windows uten at den spør engang. Hvordan kan jeg endre på dette? installer lilo på den harddisken som maskinen booter (som oftest /dev/hda). Åpne /etc/lilo.conf i en tekst editor som root, og skriv om boot= linjen til å peke på oppstarts-harddisken. Etterpå kjører du lilo som root. Lenke til kommentar
joda_321 Skrevet 12. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2005 Vel, når jeg legger LILO inn i MBR får jeg bare en feilmelding, og den ber meg bare om å bruke oppstartsdiskett, før den forsetter installasjonen. Plasserer jeg den en annen plass virker den heller ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå