Scix Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 Jeg skulle installere Xvid codec. men da jeg jeg skulle kompilere en installasjonsfil, fikk jeg denne feilmeldingen: "configure: error: no acceptable C compiler found in $PATH" Dette var alt jeg fikk av output: scix@virus:~/xvidcore-1.1.0-beta1/${xvidcore}/build/generic> make Makefile:44: platform.inc: Ingen slik fil eller filkatalog ./configure checking build system type... i686-pc-linux-gnu checking host system type... i686-pc-linux-gnu checking target system type... i686-pc-linux-gnu checking whether to use default CFLAGS... yes checking for gcc... no checking for cc... no checking for cc... no checking for cl... no configure: error: no acceptable C compiler found in $PATH See `config.log' for more details. make: *** [platform.inc] Error 1 Sier ikke meg en dritt, men kanskje det er noe flinke sjeler der ute som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
WonderBjarne Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 Du mangler et kompileringsprogram. Det er et program som kompilerer koden for deg. Det er vel gcc du må installere først. Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 Installer gcc og cpp. Uansett bør du installere codecsene med din distribusjons pakkehåndterer. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 Legg inn Xine RPMene du finn på Xine si heimeside istaden for dei som er med SuSE. Legg òg inn codecs RPMen, så skal alt fungere i Xine og Xine-program. Her er RPMer med bruksanvisning: http://cambuca.ldhs.cetuc.puc-rio.br/xine/ Lenke til kommentar
krisealv Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 Nei nei nei, det dykk foreslår er mulig og vil fungere, men det er for tungvinnt! Bruk packman sine rpm filer, dei er skreddersydd til suse og kan leggast til som en yastsource. sjå linuxquestions for en liten walkthrough. etter du har lagt til denne, så fjernar du alt som heiter xine i yast og reinstallerar det. legg til w32 codec, divx, xvid, osv. masse snackspå packman, men diverre må du no finne decss for å spille av dvd ein annan stad. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå