Xvani Skrevet 26. juni 2002 Del Skrevet 26. juni 2002 Hei! Når man kjøper en maskin fra Dell, compaq, IBM (i mitt tilfelle) osv. får man opp et irriterende bilde når man starter opp maskina der det står IBM, Dell, Compaq mm. Hvordan fjernes dette? er det noen "downsides" med dette? Lenke til kommentar
Iceythe Skrevet 27. juni 2002 Del Skrevet 27. juni 2002 du må i såfall flashe biosen din, bildet er et merke for å kjennetegne hvem som har satt sammen pc'en. bildet lagres i en *.rom fil som blir flashet i biosen, dette kan du forandre ved å finne en bios-flasher (som støtter din type bios) og en verifisert bios-opdatering fra produsenten. for å finne oppdateringen, drar du til ditt HK's produsent og lete gjennom deres bios oppdatering. du finner info om ditt HK/bios i manualen du fikk med HK'et ditt. d fikk du vel? jeg kan ikke så masse om dette fordi jeg aldri kom så langt at jeg skulle flashe biosen. jeg gidder ikke å flashe biosen hvis jeg ikke MÅ, sjangsen for å feil-flashe er ikke stor, men den er der... Lenke til kommentar
mohuhau Skrevet 27. juni 2002 Del Skrevet 27. juni 2002 du kan enable "advanced booting" eller noe lignenede (kan være det ikke ligner også :smile: PS: om dette er helt uforståelig så kan det være pga at jeg er litt trøtt å sånn :razz: EDIT: vet ikke om dette vil funke med ibm da de bruker en egen bios og har vel sine egne hovedkort også(?) [ Denne Melding var redigert av: mohuhau på 2002-06-27 02:38 ] Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 27. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2002 Fikk ingen manual =( bare en dust PC. Har prøvd opptill flere ganger å finne ut hvem som har laget hk'et, men ingen vet/gidder å fortelle. IKKE KJØP IBM =) Se signaturen, så skjønner du hva jeg mener. P.S Telefonoperatørene spiller/er dumme.. De veet ikke annet enn hva som er på siden Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 27. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2002 ganske uforståelig ja :smile: Lenke til kommentar
mohuhau Skrevet 27. juni 2002 Del Skrevet 27. juni 2002 problemet er at jeg ikke husker hvor instilling var eller hva den het :smile: (gidder ikke restarte pcen for å finne ut heller :razz: tror forresten ikke det funker med ibm som jeg sa :sad: Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 27. juni 2002 Del Skrevet 27. juni 2002 Xvani Du kan fjerne den vet å gå i bios,fikk den samme irreterende logo på mitt hv kort som er MSI det disable eg i bios. Kjetil Lenke til kommentar
KriZZ Skrevet 27. juni 2002 Del Skrevet 27. juni 2002 En kammerat av meg har også MSI hk og han har MSI bilde når han starter opp. Hvor får du vekk det i Bios? Hjelper oss jo ikke stort når du sier at man kan disable det i BIOS. Det er jo flere 100 funskjoner i BIOS Lenke til kommentar
sjanten Skrevet 27. juni 2002 Del Skrevet 27. juni 2002 virtual hideout hadde en guide til det for en stund siden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå