Gå til innhold

Fjerning av startup-skjerm

Anbefalte innlegg

Hei!

Når man kjøper en maskin fra Dell, compaq, IBM (i mitt tilfelle) osv. får man opp et irriterende bilde når man starter opp maskina der det står IBM, Dell, Compaq mm.

Hvordan fjernes dette? er det noen "downsides" med dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du må i såfall flashe biosen din, bildet er et merke for å kjennetegne hvem som har satt sammen pc'en.

bildet lagres i en *.rom fil som blir flashet i biosen, dette kan du forandre ved å finne en bios-flasher (som støtter din type bios) og en verifisert bios-opdatering fra produsenten.

for å finne oppdateringen, drar du til ditt HK's produsent og lete gjennom deres bios oppdatering. du finner info om ditt HK/bios i manualen du fikk med HK'et ditt. d fikk du vel?

jeg kan ikke så masse om dette fordi jeg aldri kom så langt at jeg skulle flashe biosen.

jeg gidder ikke å flashe biosen hvis jeg ikke MÅ, sjangsen for å feil-flashe er ikke stor, men den er der...

Lenke til kommentar

du kan enable "advanced booting" eller noe lignenede (kan være det ikke ligner også :smile:

PS: om dette er helt uforståelig så kan det være pga at jeg er litt trøtt å sånn :razz:

EDIT: vet ikke om dette vil funke med ibm da de bruker en egen bios og har vel sine egne hovedkort også(?)

[ Denne Melding var redigert av: mohuhau på 2002-06-27 02:38 ]

Lenke til kommentar

Fikk ingen manual =( bare en dust PC. Har prøvd opptill flere ganger å finne ut hvem som har laget hk'et, men ingen vet/gidder å fortelle. IKKE KJØP IBM =) Se signaturen, så skjønner du hva jeg mener.

P.S Telefonoperatørene spiller/er dumme.. De veet ikke annet enn hva som er på siden

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...