Gå til innhold

Leadtek 6600GT til 1495,- hos elkjøp fra Mandag.

dkvam

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

6600GT klokker som en gud! Man kan klokke noen hundre mhz med standard kjøling, uten at det blir for varmt. Når temperaturen, ifølge Nvidia, kan komme opp i 127 grader C, uten at kortet tar skade, så har man mye å gå på når max load tempen er på 50 uklokket, og stiger ca 1 grad per 10mhz....

Lenke til kommentar
Kraftigere kort gir bedre ytelse.

6600GT kan ikke måle seg med et 6800nu med 16 pipes åpne.

Trengs ikke å bevises. :roll:

Nå må du huske på at det bare kjører 8 om du ikke bruker sli......

Det var visst litt dårlig formulert.

Mente at 6800NU med 16 pipes åpne er en god del bedre enn 6600GT med 8. :)

Lenke til kommentar
OG det generelle kunnskapsnivået til de som står i butikken er lavt (men det finnes heldigvis noen unntak).

Du trenger vel ikke å bry deg om det generelle kunnskapsnivået hos betjeningen hvis du vet hva du skal ha når du går inn i butikken. Og kjører de tilbud på skjermkortet så ligger det også mest sannsynlig fremme og man slipper kø.

Lenke til kommentar
Hehe, DezTruckTor: den testen du linket til... du har fått med deg at det var Leadtek WinFast PX6600 GT TDH som fikk gullmedaljen...?

Beklager sjølgod- og barnsligheten. Det var bare litt morsomt.

Den eneste grunnen til det er at den bråker mer. Men det gjør ingenting siden SAPI-PSU-en min bråker som et fly, og overdøver alle de andre viftene tilsammen.

Lenke til kommentar
Hehe, DezTruckTor: den testen du linket til... du har fått med deg at det var Leadtek WinFast PX6600 GT TDH som fikk gullmedaljen...?

Beklager sjølgod- og barnsligheten. Det var bare litt morsomt.

Den eneste grunnen til det er at den bråker mer. Men det gjør ingenting siden SAPI-PSU-en min bråker som et fly, og overdøver alle de andre viftene tilsammen.

En annen grunn til at Leadtek fikk gullmedaljen er også at mange av kortene sliter med dårlige kjølesystemer. Ta kortet som du har; Albatron 6600 GT. Det har faktisk en ustabil kjøler som kan løsne ganske lett i følge Anandtech.

The fatal flaw with this card is the same problem that we had mentioned on the first page. The rectangular HSF is only attached to the board at two diagonals with the GPU somewhere underneath. This can and will cause contact problems if the heatsink is nudged or bumped too hard.

Mens Leadtek sitt kjølesystem er mer stabilt.

The Leadtek card uses a circular HSF. They have a larger circumference than the Galaxy card, so it is still possible to tilt cooling solution, but Leadtek have added a pad around the silicon that helps to stabilize the heatsink. While support on the edges of the HSF would have been perfectly stable, this design is much improved over some of the other solutions that we've seen.
Lenke til kommentar
Bytta driver til ForceWare 71.84 i går. 3Dmark03 er det samme (7259), men scoren i 3DMark05 steg til 3261 poeng. :)

Jeg skal ikke overklokke før det kommer et spill som får skjermkortet ned i kne, tenkte jeg. Det kan jo gå en stund før det skjer.

Det var da fælt da, testa nå og fikk kun 1284 i 3DMark05 :cry:

Fikk iallefall kjørt igjennom 05 da, mens i 03 og 01 henger maskinen seg stadig vekk. Kan dette ha noe med at jeg tidligere har hatt ATI og at det henger igjen noe driver-rusk?

I CS:S får jeg ofte ned mot 20-30 fps (har satt fps_max 100 osv.)

Begynner å bli frustrert her, er virkelig eneste utvei her å formatere eller tror dere mitt sirup-system kan skyldes noe annet ?

MSI K8n NEO Platinum, AMD64 3000+, 1024MB PC3200, nyeste Nvidia driverne.

Skal vel kunne klare bedre med dette systemet selv om det ikke er klokket noe..

Idle temp på CPU er 38 grader og GPU 41 grader.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...