miniPax Skrevet 26. juni 2002 Del Skrevet 26. juni 2002 Jeg skal sette opp en Win2k server med Exchange 2000 på nettverket. Jeg har en SmoothWall firewall konfigurert med Red zone, Green zone og DMZ. I hvilken sone bør (må?) jeg putte Win2k serveren? Hvis jeg må putte den på Red eller DMZ, hvilke porter osv må jeg åpne på Smoothien for at Outlook skal få kontakt med den? Og når jeg får med eget domene (om 2mnd tid), kan jeg da bruke Exchange serveren som mail server ut mot internet? Lenke til kommentar
dagm Skrevet 27. juni 2002 Del Skrevet 27. juni 2002 du må forwarde port 25 og 110 Lenke til kommentar
miniPax Skrevet 27. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2002 MeOk. Takker. Menbør jeg putte den på Red, Grenn eller DMZ? Det er vel DMZ som er den riktige, i og med det er en sone tiltenkt servere.... Lenke til kommentar
JoKr Skrevet 27. juni 2002 Del Skrevet 27. juni 2002 WEB servere plasseres vanligvis i DMZ sonen. Der har du muligheten til å regulere trafikk fra DMZ --> Green via DMZ pinholes og begrenser dermed muligheter til access til ditt grønne området. Hvis du setter den rett inn på det grønne, vil en som får full access ha full tilgang til ditt innerste nett (med mindre du kjører 2 smoothie's kanskje) Har noen sett en Gatelock x200 for salg hos en eller annen web shop? Har lyst å bruke den i tillegg til min smoothie :wink: Lenke til kommentar
miniPax Skrevet 27. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2002 Hmm... da den også skal ha web, ftp, direct connect hub osv, så blir det ganske mange porter som må åpnes inn på grønn...så jeg tror jeg setter den på DMZ jeg..... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå