Gå til innhold

Innstillinger i Explorer

Anbefalte innlegg

Beklager å måtte bry dere proffer med sikkert banale spørsmål, men...

Har 3 maskiner som deler nett vha en 3com ruter.

På den ene har jeg måttet ghoste tilbake en gammel kopi av NT workstation, har kjørt windowsupdate og hentet Explorer 6 sp1.

Når jeg starter explorer får jeg forbindelse med internett, men den første siden som kommer opp (msn) sier at det pga innstillingene ikke kan kjøres active-x og at siden ikke vil vises skikkelig. Det samme skjer på www.vg.no . Ser siden, men rammer på siden vises ikke.

Alle forsøk på å klikke på linker til nedlastbare filer feiler.

Får også opp 'siden kan ikke vises' på over halvparten av sidene jeg forsøker meg på.

Microsofts hjelp sider skjønner jeg meg ikke på.

Tips mottas med takk !

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tool -> Internet options...->Trykk på default level

Regner med det er noe tull med dine sikkerhetsinnstilinger

Derimot er active-x roten til alt ondt, noe som er grunnen til at MS selv sperrer for kjøring av disse i sin SP2 til WinXP.

Har du testet andre nettelesere som t.d. Opera

Edit:

Da du heller ikke kan laste ned filer, er det mulig problemet ligger et annet sted :hmm:

Endret av am3k
Lenke til kommentar

Videre som symptomer:

Når jeg åpner hardware.no vises ikke reklamen øverst på forsiden.

Etter å ha vært inne på forumet klikker jeg på hw logoen oppe til venstre for å komme tilbake til forsiden. Da blir jeg tydeligvis omdirigert til hw.no og ikke hardware.no . Dette vil ikke maskinen være med på. og jeg får opp 'siden kan ikke vises'. Nytter ikke med 'refresh' heller.

Får til stadighet opp spørsmål om jeg vil 'dial a remote connection' til tross for at jeg på alle steder jeg vet om har huket av for 'never dial a remote connection' og at jeg kontakter internett via lan.

Lastet ned AVG virusprogram på en annen maskin og fikk lagt det inn via en cd rw. Når jeg ber den sjekke etter updates finner den update filen på nettet, men når den skal laste ned oppdateringsfilen kommer den #&¤§ dialeren opp igjen.

Scannet med AVG'en jeg fikk, og ingen virus er funnet.

Skal prøve det samme med ad-aware.

MVH

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...