ponke Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 TEST: Zepto Znote SL120 Zepto har nå kommet på banen med en svært interessant bærbar PC. Znote SL120 veier fattige 1,2 kg inkludert batteri. Er dette din nye ultraportable PC? Les artikkelen her Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 Ikke så galt, alt i alt... Med en USB blåtann-plugg og mer RAM er den absolutt brukbar. Men når en Dell Latitude X300 som veier magre 120 gram mer koster 13k med 1,4 GHz CPU og ellers like specs, da... Lenke til kommentar
h-do Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 (endret) Maskinen fungerer jo sikkert greit nok, men når en iBook koster det samme, bare da får du en skjerm som fungerer, innebygget DVD-ROM/CD-RW, 60 Gb disk og 1 Gb minne, med raskere prosessor, og et operativsystem som faktisk fungerer?? Tror denna var *litt for dårlig i forhold til ytelse. Vil man absolutt ha PC, vil jeg heller anbefale Toshiba Portegé R100, som har nesten samme pris. Den fungerer også veldig bra... Uansett, ultraportabel er å foretrekke hvis man har vanlige behov, og ikke spiller eller bruker maskinen til service formål, som skrivemaskin er den jo perfekt! _H_ edit: prisen på Toshiba var eks. mva... ca 25% dyrere Sorry... Endret 12. mars 2005 av haralddo Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 Maskinen fungerer jo sikkert greit nok, men når en iBook koster det samme, bare da får du en skjerm som fungerer, innebygget DVD-ROM/CD-RW, 60 Gb disk og 1 Gb minne, med raskere prosessor, og et operativsystem som faktisk fungerer?? Hvem i alle dager som er på utkikk etter en ultraportabel vil i det hele tatt vurdere en iBook da? Det faller litt på sin egen urimelighet at en maskin i et helt annet skjikt skal sammenlignes med den som er testet her. Lenke til kommentar
fxwz Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 Grede ikke å finne noe pris jeg! Pris? Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 Grede ikke å finne noe pris jeg!Pris? Fra 9500kr Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 Denne ligner jo litt på Asus sin S5N serie ... Men den er ikke fult så bra som S5N. Hadde de bare valgt sonoma hadde den nok vært mer interessant.... kult at den hadde IR i front! Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 eing, og S56xx serien er noe jeg har ventet test på leeenge.. spesiellt med tanke på den sykt store S/M56xx tråden på forum.. Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 Enda godt jeg ikke kjøpte en slik maskin...var på nippen til å handle en slik en for et par uker siden Lenke til kommentar
knut Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 eing, og S56xx serien er noe jeg har ventet test på leeenge.. spesiellt med tanke på den sykt store S/M56xx tråden på forum.. Det kommer ikke test av S5N serien, men det kommer derimot en test av W5 iløpet av en uke. Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 eing, og S56xx serien er noe jeg har ventet test på leeenge.. spesiellt med tanke på den sykt store S/M56xx tråden på forum.. Det kommer ikke test av S5N serien, men det kommer derimot en test av W5 iløpet av en uke. Det blir spennende, stå på! Lenke til kommentar
slope Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 Artikkelforfatter skrev: Det finnes ingen docking- eller portreplikator-løsning for Znote SL120, for dem som måtte være avhenging av det gjør denne mangelen kanskje Znote SL120 helt uaktuell. Nå finnes det jo mange alternativer for de som må ha stor skjerm, annet tastatur etc. Det er jo mange USB 2.0 portreplicators som faktisk er billigere enn de orginale, så dette synes jeg ikke man skal trekke for. Heller burde kanskje artikkelforfatter opplyst leserne om alternativene. Men eller en bra test. Lenke til kommentar
knut Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 Nå finnes det jo mange alternativer for de som må ha stor skjerm, annet tastatur etc. Det er jo mange USB 2.0 portreplicators som faktisk er billigere enn de orginale, så dette synes jeg ikke man skal trekke for. Heller burde kanskje artikkelforfatter opplyst leserne om alternativene. Men eller en bra test. Det er klart at det finnes USB-baserte løsninger, men de gir heller ikke de samme mulighetene som en vanlig dockingløsning. Spesielt med tanke på tilkobling av skjerm og strøm. En ultraportabel er mye brukt av bedrifter og folk som reiser mye. En dockingløsning er langt smidigere enn en USB-basert portreplikator. Man må likevel koble til strøm og skjerm i tillegg til USB-enheten. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 eing, og S56xx serien er noe jeg har ventet test på leeenge.. spesiellt med tanke på den sykt store S/M56xx tråden på forum.. Det kommer ikke test av S5N serien, men det kommer derimot en test av W5 iløpet av en uke. Lenke til kommentar
Naigewron Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 (endret) For mange er det et pluss at det ikke er noen intern CD-ROM stasjon (ref Dell X300, HP NC4000, etc...). Hvor ofte bruker du den, egentlig, når du har PC'en med ut på tur? Men den burde definitivt ikke vært ekstrautstyr, den burde være med som standard. Dårlig skjerm er det ingen unnskyldning for, i alle fall ikke når den er såpass liten. Sitter og skriver dette på en Dell Latitude X300, og er meget fornøyd med skjermen på den. Med 1024*768 på en så liten skjerm, er det essensielt å kunne se alt klart og tydelig. Ser ikke ut som de har lykkes helt, nei. Endret 12. mars 2005 av Naigewron Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå