Gå til innhold

Tips i forb. med Eheim 1048 pumpe

Anbefalte innlegg

Har problemer med å få min Eheim 1048 pumpe 100%, lydløs. Er det noen som har klart dette?

Har i dag et lydisolert kabinett + at pumpa heng i strikk. Får fortsatt den irriterende knitre lyden i pumpa. Har og prøvd å bevege på hele systemet, men ser ikke at det er luft noen plasser.

Er det noen som har lykkes å dimme ned denne pumpa?

Håper på seriøse svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei evenes!

Har vært borti det samme selv med denne pumpa. Sitter med en sånn'en i maskinen akkuratt nå å har fått den helt lydløs :wink:. Det jeg gjorde var å kjøre systemet tomt for luftbobler. Dette tok meg et par dager før alt var helt borte. Jeg kjørte da med lokket på vanntaken helt oppe. (Har den lille aluminumstanken du får kjøpt fra Microplex)

Jeg har montert det slik at tanken er det øverste punktet i systemet mitt. Vet ikke om det vil renne over hvis tanken ikke er øverst. Det jeg fant ut at var en god måte å få vekk bråket på var å stenge av systemet over natta, kjøre det neste morgen, stenge det neste natt osv. Etter to netter så var faktisk all lyden borte. Det ble stillere og stillere for hver gang.

Dette har fungert likt alle de tre gangene jeg har tømt systemet. Du kan også prøve å starte og stoppe pumpa i korte pulser på 2-3 sekunder. Virker som også dette funker til å få ut noen luftbobler fra pumpa.

Det tok ihvertfall et par dager før den ble lydløs, men det var verdt det.

[ Denne Melding var redigert av: [c]hassum på 2002-06-27 01:34 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...