Gå til innhold

Mpx, useriøst? De svarer ikke på mail.*Løst*


Anbefalte innlegg

For 1 mnd tid siden ble asus a7n8x-deluxe hket mitt ustabilt. Først ville ikke rammen min kjøre i dual mode, noe som har fungert i ca 1 år. Dette er ocz dual plat. el ram. Satte rammen i singel mode og det fungerte forsåvidt oki, men skulle bytte kabinett og satte pcen over i det nye, da var pcen plutselig ustabil. Kom av og til inn i windows, og av og til ikke. Av og til ville ikke pcen slå seg på. Til og med i bios klikka den. Tok deretter en nøye feilsøking. hadde bare hket liggende på en antistatisk pose og bare det nødvendige kobla til. Reinstallerte Windows xp utallige ganger, prøvde 2 stk psuer, 2 skjermkort, 2 cpuer og 1 og 1 rambrikke i alle slottene. Still same shit. Mente til slutt å ha funnet ut at det 99% sikker var hket det var noe galt med. Fikk rma nr hos mpx og trodde dette skulle bli ordnings siden det enda var garanti igjen. Dvs at jeg fikk et hk som virket sånn som dette kortet har gjort i 1.5år.

 

Satt stille hjemme å venta, først 1 uke, så 2uker..still nothing å pakken var henta ut av mpx i følge pakkespor. Blei utolmodig å sendte en vennlig mail om ordre status. Fikk beskjed om at den var satt på pri. testing. Men om jeg ikke hørte fra dem innen 2 dager så måtte jeg sende ny mail og purre på. Som sagt så gjort, 2 dager gikk og ingen svar, sendte da en til mail og minnet de på hva de hadde sagt. Ingen svar...så en til mail, til slutt ble jeg utolmodig å tok tlfen fatt. Prata med en kundebehandler å han skulle undersøke. Neste uke noen dager ut i uken fikk jeg beskjed om at hket var testa og ingen feil funnet men cmos jumperen sto feil ved mottak, og et fint gebyr på 150kr(ikke så rart ettersom jeg reseta biosen før jeg sendte kortet). Dette gjorde meg irritert ettersom hket ikke fungerte hos meg uansett komponent oppsett, og jeg sendte en mail der jeg skreiv mye av det som står her bla hva jeg har testa. Og 4 mulige scenarioer, der alle gikk ut på at jeg ikke ville ha hket tilbake ettersom jeg var overbevist om at det var feil med det, da kunne de heller kaste det. Og de andre var bla at de testa engang til. Jeg ville iallefall ikke ha tilbake et kort som ikke fungerte hos meg å få returporto, da jeg heller kunne kjøpe et demobrukt hos komplett for under 500. Regna med det skulle bli et svar siden mailen ble sendt kort tid etter at mailen var kommet fra de. Men der tok jeg feil, en stund etterpå kom ordrebekreftelsen. Pakkesporing etc... da blei jeg irritert og ringte. Prata med en ny kundebehandler, han så mailen var kommet, men retur ansvarlig var gått for helgen og hun skulle bli gitt beskjed på mandagen om saken så skulle vi se om det ikke blei en ordning. Og han mente det var helt vanlig at "reparerte" komponenter gikk rett i retur når de var "reparert". Dette var fredag den 4.3.2005

 

Det eneste jeg føler jeg har fått fra mpx, er dårlig kundebehandlig(ikke svare på mail av den vennlige og seriøse sorten), rot, da de sender hket til min gamle adresse enda profilen er forandra. Jeg må til andre siden av byen for å få henta det ut, de sender kortet tilbake uten å rådføre seg med meg som kunde og sist men ikke minst så tror jeg IKKE på at de har testa hk godt nok, for kall meg gjerne inkompetent, men jeg har bygd pcer siden 1995 og alle fungerer smertefritt og jeg går siste året på dataingeniør så jeg burde jo ha litt peiling. :hmm:

 

Hva skal jeg gjøre? De har allerde billa meg for 250 kr for porto og test, regning kom i posten til rett adresse! :no:

 

Jeg orker ikke å gå rettens vei med dette for å si det sånn, men vil iallefall bli hørt når mpx ikke svarer på mailene mine engang. Det er dårlig kundeservice syns da jeg. Mailene var ikke uhøflige, og jeg var ikke uhøflig i tlfen heller.

 

Egentlig har jeg vel krav på nytt hk? Ikke det at pengene betyr så mye, men kan jo nevne at jeg har kjøpt meg et abit nf7-s v2 fra kompletts demolager til under 500 og der fungere pcen helt stabilt med samme komponenter, dette tyder jo på at mpx ikke har testa godt nok :hmm:

 

Nå har det kosta meg ca 350 med porto og testing + nytt hk...blei dyrt gitt.

 

Hilsen

Arne Johansen :thumbdown:

Endret av Onanias
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De har testet hovedkortet og ikke funnet noen feil. Du har da krav på å få igjen kortet etter å ha betalt for testingen.

 

Jeg tror nok ikke du er inkompetent, men når de tester hovedkortet og faktisk får det til å fungere uten feil, så kommer du neppe langt med en påstand om at det er ødelagt. Jeg ville uansett ha bedt om å få en rapport på hvordan de har testet det.

Lenke til kommentar
De har testet hovedkortet og ikke funnet noen feil. Du har da krav på å få igjen kortet etter å ha betalt for testingen.

 

Jeg tror nok ikke du er inkompetent, men når de tester hovedkortet og faktisk får det til å fungere uten feil, så kommer du neppe langt med en påstand om at det er ødelagt. Jeg ville uansett ha bedt om å få en rapport på hvordan de har testet det.

Oki, blir vel å hente ut kortet ettersom jeg må betale den f...ings regninga uansett. Men om jeg tester hket nå for nte gang med andre rambrikker å det enda ikke er stabilt, så blir jeg forbanna. Det er ulempen med å bestille på nettet, tar lang tid å få ting returnert og ditto så koster det jo fort masse i porto. Hadde jeg bare kasta hket og kjøpt meg det demo kortet så hadde jeg spart meg 200kr og masse tid. Men har da aldri hatt problemer med å returnere ting som har tatt kvelden før hos andre webshopper, selv hos itbutikken. Og som sagt, butikker som ikke engang orker å svare på mail syns jeg useriøse. De har iallefall tapt meg som kunde, angrer som en hund på at jeg kjøpte nytt 6800gt kort hos de rett før jul. Skulle heller gått for komplett, de har vært raske og informative på retur både for meg og kompiser selv om det hadde kosta meg noen kr mer. Og det med testrapport skulle jeg likt å ha sett, har de feks klart å kjøre det i dual ram mode? Det ville det bare ikke når jeg hadde det i de siste mndene. Nå er jeg såpass voksen at jeg kan inrømme at det er mulig for meg å gjøre en feil, men ettersom det nye hket fungerer med samme komponentene så er de iallefall ingenting feil med. Og som sagt det er kundebehandlingen jeg reagerer mest på.

Endret av Onanias
Lenke til kommentar

Blei oppringt av mpx idag, de hadde sett at jeg klaga min nød, og beklaga at de ikke hadde svart meg på mailene og at det hadde tatt så utrolig lang tid å blitt så mye rot. De slår eg strek over gebyrene mine, og gir meg tilbake utleggene mine i porto og 200kr for tort og svie. Så da er saken avslutta fra min side, man må stå på krava som akp sa i sin tid og ikke la seg tråkke på. Bra mpx at dere tar selv kretikk. Og de skulle legge om rutinene sine på retur så ikke folk fikk så mye problemer. Sak avsluttet fra min side.

Lenke til kommentar
Du blei oppringt etter at de leste denne tråden?

Regner med det, det sa hun egentlig ikke å jeg lå å sov så jeg var litt trøtt når hun ringte. Eller så har hun kanskje pløyd igjenom mailene hennes....? Dunno. Å man kan jo selvfølgelig ikke stole blindt på elektronikken, men vet mailen kom fram for det sa han på supporten at han kunne se for en stund siden.

Endret av Onanias
Lenke til kommentar

Dersom det er sånn, og det sier jeg ikke at det er, så er det unødvendig at man må til et offentlig forum for å få vanlig kundeservice... Generelt tenker jeg nå, hørt at det er flere butikker som først tar kontakt etter å ha lest ting her... :thumbdown:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...