smurfine Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 Jeg har noen bilder jeg skal printe ut i fotobutikken på vanlig fotopapir. Er det 10 x 13 cm det blir? Må jeg klargjøre bildene i photoshop til nøyaktig størrelse før jeg leverer dem inn? Isåfall hvor mange pixler/centimeter må jeg skrive inn som bildestørrelse? Lenke til kommentar
jornilse Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 kommer an på kameraet ditt igrunn... de fleste kompakt-kameraene har vel en sensor som er 4:3 som gir bildestørrelsen du oppgir, 10x13cm mens de fleste dslr opererer med sensorer som er 3:2 som gir bildestørrelser på 10x15... etter min snevre erfaring med fremkallere så bør du enten resize bildet slik at du får den på en 10x15 flate eller så kan du få et par overraskelser når du får bildene hjem... evt. så har vel noen (alle?) fremkallerne fått med seg at en stor andel av kundene har kompaktkameraer og gir da option på 10x13 flate... -- jørn o.nilsen Lenke til kommentar
Rivers Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 Er det en bra fotobutikk så lager de bildene i det formatet som bildefilene er i (10x13 eller 10x15). Størrelsen (oppløsningen) på bildene skal det ikke være nødvendig å endre på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå