Gå til innhold

Trenger noen råd

Anbefalte innlegg

Vi venter vårt første barn i neste måned :love: og jeg tenkte at det er jo en fin anledning å bytte ut den gamle kollossen av et videokamera til et lite digitalt et ;)

Nå har jeg fint lite peiling på nye digitale videokameraer, så jeg får høre med ekspertene hva en bør se nærmere på.

Vi blir naturligvis å bruke det til vanlig familiefilming, så det trenger ikke være så avansert. Men ekte wide screen oppløsning må det ha. På mitt gamle kamera så opplever jeg at når jeg filmer ute så klarer ikke kameraet å justere seg fort nok pga det sterke lyset. Det blir så uklart og det vil jeg unngå med et nytt kamera. Lurer også på om det går det an å bruke et slikt videokamera til å ta vanlige bilder, som et digitalkamera, eller må du inn i et redigeringsprogram på en PC for å plukke ut stillbilder?

Det er mye som må kjøpes inn til babyen, så det er begrenset hva far får lov å bruke :!:

La oss nå si en pris mellom kr 5.000 - 6.000,-

Takker for alle råd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
For det første gratulerer med en liten challibais!

Men innen kameraer burde vell Sony HC42 være noe å se etter?

Takk for det!

Fant et Sony som het HC40, er det samme kamera?

Ser nå at de som kjøpte den er veldig fornøyd, så jeg skal se litt mer på den.

Lenke til kommentar
Hc42 er nokk et bra valg

men hc40 vet jeg lite om

Ja det trodde jeg også, men så leser jeg i en annen tråd at den støyer på opptakene. Har du noen erfaringer med dette kameraet?

Vet nå at det er alltids noen som ikke er fornøyde så det kan jo være at noen har vært uheldig. Greit å teste det før kjøp, men handler man over nett så er jo det vanskelig :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...