Gå til innhold

rimelig 1gb Compact Flash

Anbefalte innlegg

På utkikk etter 1gb CF brikke til mitt Canon kamera og lurte på om noen vet hvor de billigste gode brikkene selges? Satset på SanDisk for 650 kr stykket på i24.no, men de hadde ingen på lager...Ble tilbudt "Renesas". Er de et godt kjøp? Eventuelt andre som anbefales??? :whistle:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ta en tur innnom\kjøp av utstyr\ Minnekort

it24.no ser ut til å svikte. (gode tilbud IKKE på lager)?

Ellers er det Sandisk, Lexar, Ridata og Kingston jeg ville satset på. Dette er store produsenter som forhandles mange steder. Prisen varier noe, se på de forskjellige webshops! komplett.no, xd.no, mpx.no, fotovideo.no ja det begynner å bli endel forhandlere så der er bare å surfe i vei!

Ta gjerne turen innom Rob Galbraiths CF Database For å se hva som fungerer bra for ditt kamera.

:) Per

Endret av perah
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte nylig et Kingston Elite Pro 1GB til mitt Canon S1IS. Fra før hadde jeg et 512MB Sandisk UltraII. Begge disse fungerer utmerket til kameraet og er raske nok til både video og hurtigserier.

Noen påstår at Sandisk og Lexar er det tryggeste, men jeg har inntrykk av at man kan få gode kort uten å kjøpe de dyreste.

Her er kortet jeg er fornøyd med:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=304282&cks=PRL

Endret av Mythos
Lenke til kommentar
Takk for to gode svar...Får se litt mer på hva som finnes. Gir tilbakemelding hvis jeg bestemmer meg for "billigbrikkene" fra it24.no

Se nærmere minnediskusjon på Foto.no ang it24.no

Her er det folk som opplever at de ikke klarer å levere minnetilbudene de lokker med.

Per

Lenke til kommentar

Mon tro om it24.no er aktive lesere av diverse forum - for nettopp idag kunne de beklage at de ikke hadde produktene jeg hadde bestillt på lager, men forventet disse inn i starten av neste uke. At de trenger en hel arbeidsuke for å kunne gi meg et slikt svar er jo ganske utrolig, men dog - det er jo ihvertfall et svar.

I tillegg anmoder de om å ringe servicetelefonen, ikke det telefonnummeret som står oppført som kontaktnummer på sidene deres, for å høre hvordan det ligger an med bestillingene. Dette til tross for at det står stikk motsatt på sidene deres..... :cry:

Enten lider it24.no av voksesmerter, eller så er de en liten kvise på et stort konsern. Kontroll har de ihvertfall ikke, de vet jo ikke engang hva som står på sine egne hjemmesider? Men det blir jo spennende å se når produktene kommer. Håper bare ikke at jeg må oppleve å returnere disse.

Av de ca 50.000,- jeg har brukt på ymse webshopper siste 12mnd er det første gang overhodet at jeg har blitt negativt overrasket. Stavanger Foto må vel sies å være den butikken som virkelig fortjener en rose - makan til service har jeg aldri vært borti! Men nok om det..

Fortsatt god helg!

Mvh, Stian.

Lenke til kommentar

selgeren merket pakken med value 20$, så jeg betalte ikke moms heller. Ble 600kr ink porto, husker ikke i dag hvor mye som var porto av de 600, er noen mnd siden jeg kjøpte det

her er han jeg kjøpte hos:

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewI...3880579194&rd=1

Blir 623 kr litt avhengig av kurs, ink frakt, bare husk på å merk på betalingen at han må merke kortet som value 20$, og eller gift.

har kjøpt en del fra ebay, og alle gangene har de merket med value 20$ og det har aldri vært noe problem.

Endret av geokri
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...