Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Testet Vw Golf V Gti idag(mange bilder)


trra

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vi snakket akkurat om den på skolen idag. Takk for fin bekreftelse på GTi-slippet. Jeg liker ikke helt biler som skriker ut at du har litt for mye penger, men denne er vel ikke av verste sorten.. ;)

 

Edit: Ps: Vil du ha litt bonus av meg..? :p

Endret av Billy Bob
Lenke til kommentar
Jeg liker ikke helt biler som skriker ut at du har litt for mye penger, men denne er vel ikke av verste sorten.. ;)

 

Edit: Ps: Vil du ha litt bonus av meg..? :p

Det som er det geniale med den, at den ikke skriker ut at du har ræve full av penger, selv om det hjelper hvis du skal ha en, men det er jo en full god familie bil, god plass i den, nydelige setter, masse airbags, bra bagasjerom osv.

 

Sier ikke nei takk til litt mer bonus :D

Endret av trra
Lenke til kommentar

Duh! Kom ikke her og si at du ikke skjønner tegningen om det kommer en småkjekk kar fra Oslos beste strøk med den bilen der, du skjønner hva som skjer. Hver og en som har litt mer enn gjennomsnittlig peiling på bil, vet at nyere Golfer koster flesk, og når vi snakker turbo, blir saken ennå mer "nailed".

 

Nei, værsågod.. Misunnelig, jeg? :innocent:

Lenke til kommentar

Damn, det der er en nice bil..

 

Var innom AS Bil her på Gjøvik for noen uker siden, og de hadde en blå slik inne. Tror jeg gikk rundt den i 10 minutter ellerno før jeg fikk surra meg ned i bruktbilavdelingen der jeg egentlig skulle.. :p

Tror den er penere i blått, dog.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har også prøvekjørt GTI uten DSG og har følgende spørsmål til trra:

 

1) Turbo slår av og på under akselerasjoner. Det er ubehagelig med kengurukjøring. Opplevde du dette? Jeg har også prøvd A3 Sportback med samme motor, Quattro, uten DSG, men opplevde ikke dette. Vil man ikke oppleve kengurukjøring pga turboen med GTI som har DSG?

 

2) GTI'en er ustabilt under kraftig akselerasjon fra 0 km/t. Jeg må konsentrere meg og holde fast i rattet. Opplevde du det? A3 opplever som lam i dette tilfellet.

 

3) Ved å sammelikne GTI (225/40-18" sommerdekk) med A3 (225/45-17" piggfrievinterdekk) har GTI'en altfor høy hjulstøy. Jeg er klar over at det er urettferdig å sammelikne sommer- med vinterdekk. Har A3 bedre støyisolering eller har GTI kraftigere understell enn A3? Hvordan opplevde du GTI med piggfrievinterdekk?

 

4) Er det trykk-knapper PÅ rattet eller vippehendler BAK rattet for å skifte gir i DSG i den GTI'en du testet?

Lenke til kommentar
Utrolig fin bil. Har kun sett den røde i virkeligheten, og den er rett og slett stygg. Veldig mye finere i svart. Hvordan var setene i denne bilen btw?

Personlig synes jeg at lysefarger vil fremheve sort grill, kanalutbygger og fine linjer på bilen.

 

Setene i GTI er ikke bedre å sitte i enn i Golf Sportline. Det overrasker meg. Jeg synes sportsseter i ny BMW 3-serie E90 er bedre enn i GTI. Men siden sportssetene i GTI er standardutstyr, klager jeg ikke

Lenke til kommentar
Jeg har også prøvekjørt GTI uten DSG og har følgende spørsmål til trra:

 

1)Nei, opplevde ikke det.

2)Sånn er det med de fleste FWD med litt mye gamp.

3)Syns støyisoleringa var bra, men som sagt kjørte bare i 20min og itilleg så kjører jeg i en 86 mod golf(mye støy der)

4)Bak rattet hvis jeg ikke husker helt feil.

 

Hvordan var setene i denne bilen btw?

Syns de var bra.

Endret av trra
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...