AudunSæther Skrevet 11. mars 2005 Del Skrevet 11. mars 2005 Hm, ja. Som kjent ser ikke gtk-programmer så særlig pene ut i f.eks Fluxbox, noe jeg til vanlig har løst med å starte opp gnome-font-properties når jeg starter Flux (restarter tross alt ikke Flux så ofte). Men i nå har plutselig dette programmet funnet ut at det ikke vil starte, så jeg lurer rett og slett på om det er andre måter å ting til å se pent ut? (Jeg vet ikke engang hva som gjøres når jeg starter gfp, bare at det fungerer) Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 11. mars 2005 Del Skrevet 11. mars 2005 (endret) Hva er det som er stygt? Er fontene små og uleselige? Har vært borti noe slikt på en debian-boks, og da ble det også fint når jeg startet gnome-font-properties, men ved å endre på innstillingene (velge større fonter) så ble disse lagret fra gang til gang, og det var dermed ikke nødvendig å gjenta dette ritualet. Det som virket forvirrende var bare at fontene av en eller annen grunn ble midlertidig større bare fordi jeg startet gnome-font-properties uten å faktisk endre dem Endret 11. mars 2005 av Langbein Lenke til kommentar
AudunSæther Skrevet 11. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2005 Hm, det stemmer at det er fontene... store som fjell Det har fungert slik at jeg starter gnome-font-properties, og font-størrelse-instillingene er slik de var før. Jeg kan lukke programmet, og så lenge jeg ikke restarter flux er alle font'ene slik jeg har stilt inn.. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 11. mars 2005 Del Skrevet 11. mars 2005 (endret) Vel, det er vel fordi gnome-font-properties startar "gnome-settings-daemon". Ser ingen grunn til å blande GNOME-ting inn i GTK-program. SLØSING med ressursar! F.eks om du vil ha Industrial theme og font Bitstream Vera Sans størrelse 10, gjer du slik: Opne .gtkrc-2.0 (ligg i din heimekatalog) Legg inn: include "/usr/share/themes/Industrial/gtk-2.0/gtkrc" style "user-font" { font_name="Bitstream Vera Sans 10" } widget_class "*" style "user-font" gtk-theme-name="Industrial" gtk-font-name="Bitstream Vera Sans 10" Om Industrial themet ligg i /usr/share/themes/Industrial/gtk-2.0/gtkrc. Som sagt, ingen grunn til å starte massevis av GNOME daemons osv for GTK-program. GTK-program bruker .gtkrc-filene først og fremst. Dette gjeld GTK2 program, f.eks Firefox Endret 11. mars 2005 av objorkum Lenke til kommentar
AudunSæther Skrevet 11. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2005 Ah, det fungerte jo fortreffelig! Tusen takk Det gjald jo først og fremst Firefox o.l, så dette gjorde så absolutt susen. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 11. mars 2005 Del Skrevet 11. mars 2005 Ah, det fungerte jo fortreffelig! Tusen takk Det gjald jo først og fremst Firefox o.l, så dette gjorde så absolutt susen. Lenke til kommentar
AudunSæther Skrevet 11. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2005 Ett lite spørsmål. F.eks angående Gxine/Gaim, der fungerer det ikke. Har det noe å gjøre med at det er GNOME-programmer, og ikke bare GTK (som Firefox)? Litt forvirra. Ikke at det egentlig har noe å si, for det var Firefox'n som virkelig så ut som ett vepsebol Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 11. mars 2005 Del Skrevet 11. mars 2005 Fungerar med GAIM osv her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå