Gå til innhold

Gtk i Fluxbox?

Anbefalte innlegg

Hm, ja. Som kjent ser ikke gtk-programmer så særlig pene ut i f.eks Fluxbox, noe jeg til vanlig har løst med å starte opp gnome-font-properties når jeg starter Flux (restarter tross alt ikke Flux så ofte). Men i nå har plutselig dette programmet funnet ut at det ikke vil starte, så jeg lurer rett og slett på om det er andre måter å ting til å se pent ut? (Jeg vet ikke engang hva som gjøres når jeg starter gfp, bare at det fungerer) :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er det som er stygt? Er fontene små og uleselige?

Har vært borti noe slikt på en debian-boks, og da ble det også fint når jeg startet gnome-font-properties, men ved å endre på innstillingene (velge større fonter) så ble disse lagret fra gang til gang, og det var dermed ikke nødvendig å gjenta dette ritualet. Det som virket forvirrende var bare at fontene av en eller annen grunn ble midlertidig større bare fordi jeg startet gnome-font-properties uten å faktisk endre dem :roll:

Endret av Langbein
Lenke til kommentar

Vel, det er vel fordi gnome-font-properties startar "gnome-settings-daemon".

Ser ingen grunn til å blande GNOME-ting inn i GTK-program. SLØSING med ressursar!

F.eks om du vil ha Industrial theme og font Bitstream Vera Sans størrelse 10, gjer du slik:

Opne .gtkrc-2.0 (ligg i din heimekatalog)

Legg inn:

include "/usr/share/themes/Industrial/gtk-2.0/gtkrc"

style "user-font"
{
       font_name="Bitstream Vera Sans 10"
}
widget_class "*" style "user-font"

gtk-theme-name="Industrial"
gtk-font-name="Bitstream Vera Sans 10"

Om Industrial themet ligg i /usr/share/themes/Industrial/gtk-2.0/gtkrc. Som sagt, ingen grunn til å starte massevis av GNOME daemons osv for GTK-program. GTK-program bruker .gtkrc-filene først og fremst.

Dette gjeld GTK2 program, f.eks Firefox

Endret av objorkum
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...