bensinkanna Skrevet 11. mars 2005 Del Skrevet 11. mars 2005 (endret) De første bildene av ATi sitt nye Hovedkort med støtte for "SLI" (ATi vil nok ikke kalle det SLI). Hk skal i likhet med Nvidia ha støtte for 2 PCI-E skjermkort. Fremdeles ukjent når vi får se disse i butikkene, men ifølge bit-tech blir det tidligst om 2 månder. Kilde: bit-tech.net Her er Bildene: Endret 11. mars 2005 av bensinkanna Lenke til kommentar
MuD Skrevet 11. mars 2005 Del Skrevet 11. mars 2005 nice.. tenk og kjøre 2 stk X850XT PE i dual og det var på tide att dei og kom med svar på nvidia's SLI.. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 11. mars 2005 Del Skrevet 11. mars 2005 Hadde håpet på en annen løsning... Men det var jo bra ati endelig fant noe å kontre nvidias sli med. Lenke til kommentar
bensinkanna Skrevet 11. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2005 Noen som vet hva den 4pin molexen med rødt lys over er? Lenke til kommentar
HKS Skrevet 11. mars 2005 Del Skrevet 11. mars 2005 Noen som vet hva den 4pin molexen med rødt lys over er? Akkuratt det samme som den molex'en som sitter på ASUS sine nForce4 SLi hovedkort... Ekstra strøm til grafikkortene... Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 11. mars 2005 Del Skrevet 11. mars 2005 Hums.!! ATi's svar på opphypet overdyrt Nvidia SLi, som da blir....... ATi's opphypede overdyre ARM.... Howweee, nei, holde meg til å skifte skjermkort en gang i året. Å "spare" penger ved å oppgradere senere er bortkastet, når man har spart seg råd til det neste skjermkortet eller "har bruk for det" så er det jo kommet skjermkort som er dobbelt så rå til halve prisen. I tillegg til at det skjermkortet man trenger for å enten kjøre SLi eller ARM sikkert er faset ut, eller modifisert. Kjempegreier.... Ja, dette ser jeg fram til, for dette er "framtiden" tilbake til fortiden, sier nå jeg, dette har vært gjort før, for de som husker så langt tilbake. Jeppjepp... Kanon...! Lenke til kommentar
MacManus Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 Dette har jeg ventet på en stund, kan bli fett å ha f.eks 2 stk X800XL i en pc. Det vil gi gode resultater til en nokså rimelig pris faktisk. 2 stk X850XT PE ville jo gitt enda mer men det hadde blitt myye dyrere. Men er det noen som vet hvorfor det har tatt så lang tid før ATI kom med ARM? SLI har jo vært ute på markedet en stund nå. Lenke til kommentar
Darth Kjell Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 Bør vell egentlig ikke linke direkte til bildene... Lenke til kommentar
DezTruckTor Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 nice.. tenk og kjøre 2 stk X850XT PE i dual og det var på tide att dei og kom med svar på nvidia's SLI.. Ehh....om jeg ikke husker helt feil, så yter 2 6800ULTRA bedre.... Men vi vet jo aldri om ATi greier å dra mer ytelse ut av multikort-kombinasjonen.... Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 om jeg ikke husker helt feil, så yter 2 6800ULTRA bedre.... hvis amr yter like bra som sli, vil nok 2.stk x850xt pe yte ganske mye bedre enn 2.stk 6800u. Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 en ting er sikkert. lommeboka vil ikke yte så alt for mye etter et slikt innhogg... *klappe og berolige mitt lille nervøse skandiabanken VISA* Lenke til kommentar
Aurgjelme Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 *klappe og berolige mitt lille nervøse skandiabanken VISA* hehe, ja. 2.stk av ati sine toppkort, pluss hk'et blir skremmende nærme 10000,- Lenke til kommentar
MacManus Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 om jeg ikke husker helt feil, så yter 2 6800ULTRA bedre.... hvis amr yter like bra som sli, vil nok 2.stk x850xt pe yte ganske mye bedre enn 2.stk 6800u. Det vil det. X850XT PE er bedre enn 6800Ultra, eneste 6800u slår X850 i er doom3 og det er beregnet på nvidia. Så det vil nok yte bedre ja! Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 om jeg ikke husker helt feil, så yter 2 6800ULTRA bedre.... hvis amr yter like bra som sli, vil nok 2.stk x850xt pe yte ganske mye bedre enn 2.stk 6800u. Det vil det. X850XT PE er bedre enn 6800Ultra, eneste 6800u slår X850 i er doom3 og det er beregnet på nvidia. Så det vil nok yte bedre ja! Men om du tenker 2 stk X850XT PE vs 2 stk 6800U i Half-Life 2 regner jeg med det blir en soleklar seier til ATI Men blir spennende å se ATI's SLI-ting Lenke til kommentar
chil Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 faen å mange FPS trenger dere?? holdet det ikke med 100? Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 holdet det ikke med 100? for meg holder det med 30! Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 Etter hva som står på esken så kaller kanskje ATI sin løsning for ULI, hvis det er riktig så er det vel dårlig oppfinnsomhet. Spesielt siden de har kalt den noe annet en stund. Men uansett, hvis ATI greier å lage ett SLI opplegg der man ikke hadde trenkt driver støtte for spill, slik Nvidia trenger, slik at alle spill støttes med en gang. Så hadde de blåst Nvidia av banen med en gang. Men det skjer vel ikke. Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 Etterhva jeg har kklart å lese er det et chippsett som støtter SLI, og ikke ATi sitt svar på den faktiske SLI (Altså, det er et SLI hovedkort med støtte for dual nVidia skjermkort) Det står ingenting i artikkelen om at dette er faktisk AMR fra ati, mer svar på at nVidia ikke lenger er enerådeende med chippsett som støtter SLI som jeg har forstått =) Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 (endret) om jeg ikke husker helt feil, så yter 2 6800ULTRA bedre.... hvis amr yter like bra som sli, vil nok 2.stk x850xt pe yte ganske mye bedre enn 2.stk 6800u. Det vil det. X850XT PE er bedre enn 6800Ultra, eneste 6800u slår X850 i er doom3 og det er beregnet på nvidia. Så det vil nok yte bedre ja! Det er vel ikke bare Doom 3. Ati er vel svakere enn nvidia i så og si alt av OpenGL ikke bare Doom 3. Etterhvert som Doom 3 motoren blir brukt mer (skulle i alle fall tro den ble brukt etterhvert), og spill som S.T.A.L.K.E.R kommer ut vil jeg tro at dette blir et spørsmål om hvilke spill man liker best. Jeg må innrømme at jeg syns både doom 3 og hl2 stinket lutefisk (selv om grafikken var god) og ville aldri valgt kort utifra ytelsen i disse to. For min del er det rimelig klart at både ati og nvidia sine toppkort burde gjøre de aller fleste rimelig fornøyd og at de som trenger 2 av disse har en smule høyere krav til ytelse enn flertallet av oss Endret 12. mars 2005 av Carnifex Lenke til kommentar
Aurgjelme Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 Det er vel ikke bare Doom 3. Ati er vel svakere enn nvidia i så og si alt av OpenGL ikke bare Doom 3. ja, men ikke på langtener så mye svakere som det er i doom3. så må dere huske at ati er overlegene i d3d også Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå