Gå til innhold

Crucial Ballistix PC3200 2x512 -=oc=-

Anbefalte innlegg

Prøver å finne hva som er optimale innstillinger for disse modulene på et asus p4c800e deluxe.

Noen som har tips?

Max fsb er målet. Klarer 220mhz på standard spenning og latency. Skulle gjerne oppover på skalaen, men lurer litt på hva slags timinger og spenning disse tåler. Noen med erfaringer her?

vet ikke hva slags chips som står i disse.

DrE

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er micron chipper tror jeg... 2.5-2-2-x er greie timings, har sett mange som har kommt høyt med de... Sett opp spenning iallefall til 2.8v eller litt mer om du kan...

Det er jo bare å prøve seg litt frem.. Sett multiplier på cpu et hakk eller to ned sånn at du vet det ikke er cpu som gir deg problemer.... Når du vet hva de er gode for setter du opp MP og prøver å finne en innstillig som er optimal både for cpu og ram hastighet (der cpu er viktigst..) Husk også å sett ned HTT-multiplieren...

Lenke til kommentar

Testet litt i helga. Satte timings på 2.5, 3, 3, 8 og spenning til (max) 2.85. P4C800 støtter ikke mer.

(btw, det er ikke HTT og opsjon for multiplierstilling på intel chipset)

Max stabil klokk var på 233, som tilsvarer [email protected]. Dette var stabilt mens jeg spilte HalfLife2 i 4 timer i går, men jeg måtte ned til 230mhz for å få det prime95 stabilt.

Konklusjon: kjøp kjappere minnebrikker...

DrE

Lenke til kommentar

Kan jo selvfølgelig hende det er prosessoren som hindrer meg, men jeg skulle da tro at en P4 3.0 med vannkjøling klarte mer enn 3.5Ghz

Jeg tenkte bare sånn at siden jeg jo klarte 3.5 med luftkjøling også (bare høyere temp) så måtte det være minnet som begrenset meg.

Synes det er for dårlig at P4C800-E deluxe ikke støtter mer enn 2.85V på minnemodulene. Å modde kortet tror jeg ikke jeg gidder, men det er jo selvfølgelig mulig å presse mer spenning til minnebrikkene på et viset.

DrErling

Lenke til kommentar
Ser at netshop har en rambooster som tillater å øke spenningen ganske heftig... koster nesten 500,- da så jeg får se hva jeg gjør.

DrE

Før du investerer i ocz booster så finn ut om den støttes av HKet ditt (dette finner du på ocz sine sider), sjekk hvor mye spenning folk har klart å bruke uten å drepe rammen, og om rammen faktisk blir bedre ved høy spenning (xtremesystems.org er en fin plass å begynne).. Tror ikke micron chippene kommer til å yte så veldig mye bedre med mer spenning (men man vet jo aldri), der er generelt sett winbond chipper som er veldig glad i høy spennnig...

Lenke til kommentar

DeErling, du vet at disse brikkene trenger 3.3v for å greie hastigehten?

Det kan godt hende du visste det, men jævlig kjpt hvis ikke :p

Edid: ja gikk ut ifra at det var OCZ VX du hadde kjøpt :p bare de brikkene som har sånn spec.

Endret av Sink
Lenke til kommentar

Jeg har også 2X512MB Crucial Ballistix3200.

Kjører på 2.8 vdimm.

2-2-2-5 til 215FSB.

2,5-2-2-5 videre oppover. CPU`en stopper meg ved 240FSB. Har lest at de kjører over 250FSB ved 2,5-2-2-5.

RAM brikkene er testet ut på både Abit IC7-MAXIII og Asus P4C800-E.

Etter hva jeg har lest så er PC3200 brikkene bedre enn PC4000 brikkene til Crucial.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...