Gå til innhold

Den nye IXUS700 hvordan er billed kvaliteten

Anbefalte innlegg

Hej,

IXUS 700 er nu kommet på marked. Har nogen set billeder fra den?

Hvordan er billed kvaliteten?

Hvordan er støjen i billedet ?

Er den samme som i IXUS 500?

Hvordan er støjen i billedet?

Jeg havde valg sony P200 men nu overvejer jeg at få mig IXUS 700 da den er bliver hurtigere en IXUS 500 og hvis den har samme billede kvalitet som IXUS 500 ville den passe til mine behov.

Er da nogle som har erfaring med IXUS700.

:D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nikon coolpix 7900 ser spænende ud.

Grunden til ad jeg kigger på IXUS700 er ikke på grund af dens 7.1 Mpixel men på grund af dens hurtighed. 0.8 sek opstart og 2.2 billeder per sek. hvis jeg har læst det rigtigt .

Jeg syndes at IXUS 400-500 giver nogle fantastiske billeder men de simpelthen for langsomme, autofokusen og opstarten er alt for lang.

Men det som bekymrer mig ved IXUS 700 er at der kunne være meget billedstøj da sensoren har samme størrelse som i IXUS 500.

Derfor ville det være godt at se nogle billeder og/eller test af den.

H

Siggi

Lenke til kommentar

Har funnet dette på http://www.dpreview.com/news/0502/05021702canon_sd500.asp

"DIGIC II also delivers instant 0.8 second start up time, uninterrupted 2.0 frame per second shooting until the memory card fills, and the new USB 2.0 Hi-Speed interface for fast uploads. Processing power also supports a new high-speed image playback function, image jump function (with search facility) during in-camera review, fast image rotation and increased card writing speed. Auto focus speed is 55% faster than its predecessor, thanks to a more compact, redesigned 37-111mm zoom lens and it’s new rear focusing system, combined with DIGIC II processing."

Lenke til kommentar

Helt enig at det ser bra ut :thumbup:

Faktisk så bra at jeg har bestilt det, får det en av de nærmeste dagene. Jeg bestillte hos www.fotomagasinet.no, til en knall pris, kommer på ca 4100.- inkl frakt og allt :love: Snakket akkurat med de på telefon, og de regnet å ha de på lager i løpet av ettermiddagen i dag.

Forøvrig så må jeg si dette har vært en artig prosess: Jeg har egentlig ikke fulgt med på digitalkamera markedet de siste 3 år. Dengang gjorde jeg en stor research via de "store" nettstedene (Steves, Imaging-resource etc.) før jeg kjøpte mitt trofaste Powershot S-40 kamera. Dette har fungert utmerket inntil det streiket nylig (power supply def.) etter å ha gått i bakken. Et forståelsesfullt forsikringselskap (Vesta :thumbup: ) var enig at det var dårlig økonomi for meg å reparere dette for ca. 1800-., og har hjulpet meg godt på vei til et nytt kamera ;)

Valget for meg har vært å bestemme mellom S-70 og Ixus 700. Etter å ha lest testen på DCresource, og div forumer, så fant jeg ut at jeg er villig til å forsake Powershot S-70 sine ekstra manuelle muligheter, samt bedre zoom områder, til fordel for IXUS 700's kompakte størrelse, nyere prosessor (bedre hastigheter?) og generellt LEKRE utseende. Ut i fra det jeg har sett så anser jeg bildekvaliteten under "normale" forhold og mitt bruk til å være identisk, dvs glimrende :cool:

For å få fullt utbytte av kameraet så har jeg kjøpt en 512MB SanDisk Ultra-II, som jeg har fått intrykk av skulle holde for dette kameraets hastigheter m.h.t video og serie-eksponeringer

Gleder meg som en unge til julaften.... :!: :!:

Lenke til kommentar
Helt enig at det ser bra ut 

Faktisk så bra at jeg har bestilt det, får det en av de nærmeste dagene. Jeg bestillte hos www.fotomagasinet.no, til en knall pris, kommer på ca 4100.- inkl frakt og allt  Snakket akkurat med de på telefon, og de regnet å ha de på lager i løpet av ettermiddagen i dag

Til atco

Du må endelig fortælle os hvordan din oplevelse af den er......

:D

Det bliver spændende

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...