Gå til innhold

Vekselfil minne høyt

ivanp

Anbefalte innlegg

Heisann! Jeg er plaga med vekselfila mi! Den stiger opp til 1,23 GB når jeg starter opp et program eller mens jeg spiller, den har aldri vært slik før. Jeg har 41GB ledig på OS partisjonen. Sidevekslingsfil er satt opp på start str: 1536MG og max 3072MB Egendefinert størrelse! Jeg har 1GB ram så d kan neppe være problemet. Noen som vet hva som kan være feil?

edit: Har sletta alt av spyware/virus, maskina er CLEAN :thumbup:

Endret av ivanp
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bruker 1536 som både minimum og maksimum. Når man spesifiserer to like størrelser, unngår man at det brukes ressurser på å justere størrelsen. Windows' automatiske justering vil ofte inntreffe når systemet er under tung belastning fra før, så spør du meg er det best å definere to like verdier.

Som regel bruker jeg ikke vekselfil (har 1GB minne).

Endret av Bob Ibsen
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

funket fint helt til idag igjen, har trimme opp skjermkortet litt til, kan d være d?

Hvordan velger jeg hvilken disk vekselfila skal ligge på da? :D

edit: ser også ut til at d skjer for d meste under avspilling av video,spill... :(

Endret av ivanp
Lenke til kommentar

Hvordan velger jeg hvilken disk vekselfila skal ligge på da? :D

Sidevekslingsfilen bør like i starten på en harddisk, så om du har flere harddisker bør du legge filen på en liten partisjon helt i starten på disken. Aksesstiden er lavest i starten på disken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...