Gå til innhold

Ødelagt skjerm på 1557.


Giffy

Anbefalte innlegg

Heisann jeg har hatt en dårlig dag i dag, som toppa seg med at fysikk boka mi (type stor, hard og tykk) ramla ned fra hylla og rett ned på skjermen på min bærbare pc av typen Aopen 1557 (9700m/128Mb).

 

PCen er kjøpt hos Digital Impuls i Trondheim. Har ikke fått snakket med dem ennå pga at dette skjedde etter stengetid. Håper på å få til en ordning med dem, f.eks innkjøps pris på skjerm, og gratis montering. Tidligere erfaringer med butikken har vært positive mtp service.

 

Så det jeg lurer på er følgende:

 

Er det noen garantier som gjelder allment i slike tilfeller som jeg burde få vite om?

 

Hvor kan man få tak i reservedeler til 1557 chassis, i dette tilfellet en skjerm, og hvor mye bør jeg regne med å betale?

 

Er det mulig å reparere en slik skjerm? Ingen utvendig skade, men pixelene på halve skjermen er døde og resten ganske på villspor i forhold til hva de skal vise.

 

Håper at noen kan svare på dette, ( og ja, det gikk dårlig på fysikk-prøva i dag oxo)

 

Det skal bli en dag i mårra, osv...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for tilbakemelding, når jeg skrev at jeg håpte på gratis montering, så tenkte jeg at det var på nivå med å skifte tastatur, som de gjorde gratis mens jeg venta.

Da hadde riktignok tastaturet som følgte med defekte knapper, så var vel det minste de kunne gjøre, likevel de gjorde det i butikken mens jeg venta. Ga godt inntrykk da, håper på forståelse i morgen når jeg snakker med dem :)

 

Er fremdeles satt ut av sannsynligheten for at dette skulle skje. Shit happens, det ordner seg vel...

 

Men jeg har forstått det rett når det er slik at skjermbytte vil komme på 3-4k inkl arb. eller uten?

 

Syns å huske averterte barebone 1557 o.l til ca 5k, er jo da nesten likegreit å kjøpe nytt kabinett, hva syns dere?

Lenke til kommentar

Hei! Da har jeg akkurat snakka med Digital Impuls, og da jeg fortalte om løsningen til kons fra psdata, og spurte om de kunne tilby noe lignende, så var de positive. Ser ut til at jeg kan slippe unna med 3000 jeg også. Og forsto det slik at de skulle ta på seg montering.

 

Takk for tilbakemeldingene, har vært til stor hjelp!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...