Gå til innhold

Ny CPU-vifte. Forslag?

Anbefalte innlegg

Jeg har forresten kjøpt Freezer 64 selv til min AMD 3200+ Winchester,men har ikke hatt tid til å montere den ennå. Skal montere den i morgen og gi dere mitt inntrykk av kjøleren.

Ble imponert over hvor stor og lett den var. Skal bli gøy å få montert den.

Endret av Morten K
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

http://www.mamoz.no/produkt/AOP%2D6400/Nex...veTek_Real.html

Rimelig, gir helt greie temperaturer - og ufattelig stillegående.

Bruker en av samme type til p4 2.8 prescott, klokka til 3.4 - har aldri oversteget 51 grader på full load. Hører den kun hvis jeg legger øret farlig nært vifta.

Den har ikke samme "bling-bling" faktor som Zalman 7700, men til gjengjeld koster den under halvparten, tar ikke opp halve kabinettet og er nesten like effektiv i det virkelige liv.

Endret av pr0xZen
Lenke til kommentar

etter å ha lest denne tråden vurderer jeg Arctic Cooling Freezer 4 til sokkel 478 til min Pentium 4 Northwood.

Jeg har 35c på hovedkortet og 45c som cpu-temp. vil gjerne ha ned tempen ytteligere. Egentlig har jeg en 2.0 GHZ Northwood, men har overklokken denne til 2.6 GHZ med boxed cpu-fan, så er vel kanskje ikke så rart det er noe høy temperatur.

noen som har no erfaring med støynivået til denne prosessorviften sett i forhold til den som følger med boxed? (eller hvordan bråker den sånn generelt?)

edit: trenger man kjølepasta til denne og følger dette med eventuelt?

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar
etter å ha lest denne tråden vurderer jeg Arctic Cooling Freezer 4 til sokkel 478 til min Pentium 4 Northwood.

Jeg har 35c på hovedkortet og 45c som cpu-temp. vil gjerne ha ned tempen ytteligere. Egentlig har jeg en 2.0 GHZ Northwood, men har overklokken denne til 2.6 GHZ med boxed cpu-fan, så er vel kanskje ikke så rart det er noe høy temperatur.

noen som har no erfaring med støynivået til denne prosessorviften sett i forhold til den som følger med boxed? (eller hvordan bråker den sånn generelt?)

edit: trenger man kjølepasta til denne og følger dette med eventuelt?

Freezeren er lydløs,det samme kan man ikke si om boxedkjøleren.

Når du bestiller kjøler,så anbefaler jeg at du kjøper en tube med Arctic Silver 5 kjølepasta,den er mye bedre enn den pastaen som følger med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...