Acrid Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 Devin Townsend - Stagnant er en skikkelig koselig sommerlåt Lenke til kommentar
hallvis Skrevet 12. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2005 Folkens! Gidder dere å ta en titt på mitt lille rippeproblem? Lenke til kommentar
hallvis Skrevet 12. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2005 Kan jo sette om min "guide" for en god samleskive... En god cd trenger ikke være 20 sanger, faktsisk blir alt over 12 sanger rotete, samt at man ikke får et veldig personlig forhold til sangene! Jeg starter som regel med en uptempo glad-sang, og etter den MÅ man ta det et hakk høyere! Nr 3 kan man roe litt ned. Nr 4 og 5 bygger opp fra nr 3 og nr 6 sparker til, men hakket under nr 1. Så langt er nr 2 klimakset. Nr 7 og 8 bør være i takt med nr 1. Nr 9 bør tempoet senkes et ørlite hakk, men ikke for mye! Og på nr 10 hiver du inn esset! nr 11 og 12 kan være de roligste låtene som en slags bonus. Man trenger ikke høre på dem. Min "oppskrift" går ut på å fange lytteren. Ingen liker alle sangene på en samle cd, utenom personen som lagde den. Derfor er det viktig og begynne brått for så å ta med folket på en skikkelig berg og dalbane! Denn setupen har aldri sviktet meg, og jeg anbefaler alle til å prøve den! ps. beklager at det ble litt rotete! Lenke til kommentar
fxwz Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 Kan jo sette om min "guide" for en god samleskive... En god cd trenger ikke være 20 sanger, faktsisk blir alt over 12 sanger rotete, samt at man ikke får et veldig personlig forhold til sangene! Jeg starter som regel med en uptempo glad-sang, og etter den MÅ man ta det et hakk høyere! Nr 3 kan man roe litt ned. Nr 4 og 5 bygger opp fra nr 3 og nr 6 sparker til, men hakket under nr 1. Så langt er nr 2 klimakset. Nr 7 og 8 bør være i takt med nr 1. Nr 9 bør tempoet senkes et ørlite hakk, men ikke for mye! Og på nr 10 hiver du inn esset! nr 11 og 12 kan være de roligste låtene som en slags bonus. Man trenger ikke høre på dem. Min "oppskrift" går ut på å fange lytteren. Ingen liker alle sangene på en samle cd, utenom personen som lagde den. Derfor er det viktig og begynne brått for så å ta med folket på en skikkelig berg og dalbane! Denn setupen har aldri sviktet meg, og jeg anbefaler alle til å prøve den! ps. beklager at det ble litt rotete! Oppskriften var vel grei, men altså, sjansen er vel stor for at de fleste av oss dropper både den ene og andre sangen for at vi vil høre på den beste hvsi du skjønner! Lenke til kommentar
hallvis Skrevet 12. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2005 Joda! Men som oftest lager jeg "bestillings" cder om du skjønner. Denne gangen skal jeg lage ei til en venninne og jeg har jo en viss peiling på hva hun vil ha. De gangene jeg lager til meg selv er det som oftest kjøre bil cder og da styrer jeg musikken uansett hva sidemannen sier! Og lage en samleskive som "alle" kan høre alle sangene på er umulig, derfor prøver jeg å matche hver cd med personligheten til den som cd skal "fange". (Og nei! det var en VANLIG sigarett jeg røyket i sted! ) Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 Guns 'n roses - Paradise City er tidenes sommerlåt. Lenke til kommentar
embark Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 Coldplay! Husker avslutningsturen i 10.klassen. Vi satt rundt bålet med Coldplay i bakgrunnen. Det var en fin tur. *mimre* Lenke til kommentar
Leontodon Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 Eagle Eye Cherry - Save Tonight Lenke til kommentar
Midnight_walker Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 Guns'n'roses - Paradise City Lenke til kommentar
H4ngm4N Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 Paradisio - Bailando Hanson - Mmmbop Ahh, sommeren *mimre* Lenke til kommentar
StianHH Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 åhh, sommer det er The Yum Yums det! Lenke til kommentar
Der Kommissar Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 Paradisio - BailandoHanson - Mmmbop Ahh, sommeren *mimre* Høhø, sommeren i '97?! :!: Men i allefall: Equicez med "Barnslig" og den kjempekoselige themesangen i PS2-spillet "The Getaway" Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 (endret) DJ Tiesto - Theme from Norefjell er jo en skikkelig vår/sommer-låt DJ Tiesto - Theme from a Clockwork Orange ditto. Av annet så har du jo albummet deLillos - Gamle sanger om igjen, da med spesiell vekt på "Gamle sanger om igjen", "1984" og "Da 10ern var gul" (OK, fikk med meg at du ikke skulle ha deLillos/PSB, men følte for å nevne det likevel:p) Ellers liker jeg å slappe av om våren/sommeren til "Sigvart Dagsland - Alt eg såg", "Michael Andrews feat. Gary Jules - Mad World", "Ugly Kid Joe - Cats in The Cradle", "Dueling Banjo & Guitar", "Vangelis - Bon Voyage" og "Johndoe - Et sunnhetstegn" Edit: Soda - Summer delight er også en skikkelig sommersang:D Endret 25. mars 2005 av Datasmurf Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 To strålende låter: Groove Armada - At the River The Cure - Friday I'm in Love (like bra året rundt) T'Weed Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 (endret) Paris - Days Of Old Souls Of Mischeif - 93 till infinity Syns også at GTA Vice City er en bra sommer cd.. (hele bokssettet) Endret 14. mars 2005 av Rs125 Lenke til kommentar
Captain_Poon Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 Led Zeppelin - That's the Way Sublime - Ebin Dropkick Murphys - Buried Alive The Flaming Sideburns - Since The Beginning Baby Woodrose - Hippie Chick David Bowie - Ziggy Stardust Lenke til kommentar
qingan Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 Sommeralbum #1 for meg er: Weezer - (Blue Album) Får liksom sola i øynene hver gang jeg setter på en av de sangene, og flashbacks av bading, sommerpils og søte jenter i bikini :-) Lenke til kommentar
DjSlayer Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 Soundgarden - Black hole sun - D.J. Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 The Doors - Waiting for the Sun Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg