Gå til innhold

sjekk av portåpning i router

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om noen kan hjelpe meg med et lite problem. Jeg har en router som jeg skal åpne en del porter i, bl.a for å gi nettilgang til en IP-telefon, og en del andre programmer.

Er det noen som vet om det går an å kjøre en kommando eller et program el.l som kan sjekke om visse porter (feks udp 5060) er åpen gjennom routeren fra en gitt ip adresse? Jeg skal nemlig koble til IP-telefonen nå, og den fungerer ikke. Det jeg ønsker å gjøre da, er å kunne kjøre et program el.l for å sjekke at de riktige portene faktisk er åpne.

Håper på konstruktive svar :-)

elfrodo

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Okei, takk for tilbakemeldingen!

Jeg jobber i et telecom firma som tilbyr en del produkter til kunder.

Finnes det en applikasjon, eller enkel måte for å sjekke om en eksakt port er åpen? Istedet for å trumfe kunder inn på en engelsk side de ikke skjønner bæret av ;)

elfrodo

Lenke til kommentar

Som sagt jobber jeg som teknisk ansvarlig for et telecom firma.. skulle gjerne hatt et program for å sjekke om de riktige portene til aktuelle kunder er åpne for bruk av ip telefon ATA'en.

Noen som vet om et godt program for å scanne hvilke porter som er åpne gjennom kundens router(e), feks med utgangspunkt i kundens IP adresse? Slik at jeg på den måten kan sjekke fra der jeg selv sitter, hvorvidt kundens innstillinger i router(e) er i orden?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...