kunchun Skrevet 11. mars 2005 Del Skrevet 11. mars 2005 Jeg trenger hjelp til å få satt opp/installert ett trådløst nettverk med en Dl-624+ Noen erfaringer? Jeg har aldri satt opp ett trådløst nettverk før.. Takker for alle svar Lenke til kommentar
St33l Skrevet 11. mars 2005 Del Skrevet 11. mars 2005 Du kobler WAN porten på Di-624+'en til LAN porten på ADSL modemet. Woilla, det skal funke, men jeg anbefaler å logge deg inn på 192.168.0.1 i Internet explorer og kjøre wizarden. Sett på WEP kryptering og enable WPA. Om du ikke skjønner hvordan, så se i HJELP funksjonen. lykke til Lenke til kommentar
kunchun Skrevet 11. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2005 Jeg har prøvd det, men jeg får ikke fram noe. Har også prøvd å pinge den i cmd uten hell. Lenke til kommentar
Konge Skrevet 11. mars 2005 Del Skrevet 11. mars 2005 Mottar du IP adresse fra modemet når du ikke kobler til din DI-624+ , altså direkte koblet fra nettverkskort til modem ? I så fall så følger du standard prosedyre : 1. Slå av strømmen på modemet og routeren . 2. Koble til kabelen mellom Lan på modemet til WAN på DI-624+ . 3. Slå på modemet og la dette boote opp . 4. Slå så på din Dlink DI-624+ og la denne boote opp . 5. Sjekk om du nå mottar ip på pc`n som bør være koblet med kabel når du setter opp routeren . Altså IP 192.168.0.100 . 6. Trykk inn RESET knappen bak på DI-624+ i minimum 15sekunder . Selv om du allerede mottar IP fra DI-624+ . 7. Logg inn på 192.168.0.1 med User: admin og ingen passord . 8. Kjør Wizarden som vil autodetektere WAN settings . Du får valg om enten Dynamisk eller eventuell Statisk setting . 9. Logg ut fra routeren ved å lukke webleseren . 10. Skjekk om du nå får Internett før du eventuelt kjører på med WEP/WPA + MAC Filter . Lenke til kommentar
kunchun Skrevet 11. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2005 Nå har jeg sett igjennom maskina til han duden det gjelder og kommet fram til att han ikke hadde trådløst nettverkskort i maskina si Lenke til kommentar
Konge Skrevet 11. mars 2005 Del Skrevet 11. mars 2005 Uansett så presiserer jeg at oppsett av trådløse routere bør foregå ved bruk av cat5 kabel og ikke over trådløs forbindelse . Have Phun Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå