Ole12 Skrevet 11. mars 2005 Del Skrevet 11. mars 2005 Heisann. Jeg lurer på om det går an å bruke vinkel sliper til å skære i kabinett? Vis nei, hvorfor ikke? Lenke til kommentar
destroyy Skrevet 11. mars 2005 Del Skrevet 11. mars 2005 NEI!! (går sikkert) FordI: For en vinkelsliper er ganske stor, mye bedre å bruke en :dremmel: eller sirkelborr (husker ikke hva det heter) vis du skal lage viftehull Lenke til kommentar
pelsdyret85 Skrevet 11. mars 2005 Del Skrevet 11. mars 2005 etter mi meining ska de gå bra og lage firkanta hål til plexi o.l... Lenke til kommentar
Ole12 Skrevet 11. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2005 Nei, jeg skal ikke lage viftehull. Bare skjære.... Se her: http://www.win-xp.no/index.php?name=Forums...ewtopic&t=14751 Nederst på den siden, kan du se bilde av hvordan jeg skal skjære. Lenke til kommentar
aeinstein Skrevet 11. mars 2005 Del Skrevet 11. mars 2005 Du kan sikkert bare kutte du. Men: 1: Vær stø på hånden. 2: Du kan bare glemme runde hull og ornamenter med mindre den er dremel-size Lykke til (lianli i sølv er d-e-l-i-c-i-o-u-s-h ) Lenke til kommentar
O. B. Lix Skrevet 11. mars 2005 Del Skrevet 11. mars 2005 Går helt fint. Har brukt vinkelsliper på mitt kabinett selv... Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 11. mars 2005 Del Skrevet 11. mars 2005 (endret) Heisann. Jeg lurer på om det går an å bruke vinkel sliper til å skære i kabinett? Vis nei, hvorfor ikke? herregud... selvfølgelig GÅR det ann! med tanke på at en vinkelsliper er i stand til å kutte rett gjennom tykke jernrør, så er jo ei kabinettdør som kniv i smør. Endret 11. mars 2005 av Slettes-xwByZdFZ Lenke til kommentar
Ole12 Skrevet 12. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2005 Hehe...jeg tror jeg heller går innon clas olshon og kjøper en billig dremel jeg. Vil ikke ta sjangsen med en vinkelsliper. Det er jo nesten som å bruke en heisekran for å løfte en spiker da. Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 Joda, det lar seg selvsagt gjøre. Men en vinkelsliper er jo et ganske "brutalt" verktøy i så henseende, så jeg ville nok heller valgt en stikksag med et fintannet blad, eller til nød en Dremel, som er mye mer kontrollerbart. En (av flere) ulemper ved bruk av vinkelsliper, er at materialet du kutter i fort kan få en ganske høy temperatur. Er du riktig uheldig, kan dette gi spenninger i materialet ( spes. blikk / stål) noe som kan resultere i en "bulkete" plate. Slike bulker / spenninger kan være litt vanskelig å bli kvitt. Aluminium tåler derimot en slik behandling bedre enn stål, og dermed er risken for spenninger atskillig mindre. Uansett; Jeg ville nok holdt meg unna bruk av en vinkelsliper ifbm modding av et kabinett. Lenke til kommentar
DarkStarr Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 Det er mulig det går ja, men jeg ville ikke anbefalle det. faren min skulle skjære hull i min gamle kasse, men skiten var ikke kraftig nok så jeg måtte ringe onkelen min og han kom med en 2000W 16(?) amper vinkelsliper og det gikk tilslutt...bruk heller stikksag! Lenke til kommentar
k.kr Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 Hehe...jeg tror jeg heller går innon clas olshon og kjøper en billig dremel jeg.Vil ikke ta sjangsen med en vinkelsliper. Det er jo nesten som å bruke en heisekran for å løfte en spiker da. kunne ikke sagt det bedre selv... Lenke til kommentar
wakZ1 Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 det funker nok så lenge du ikke skal lage noe sirkler Lenke til kommentar
Ole12 Skrevet 12. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2005 Ja, da tar jeg turen innom clas olshon senere da. Og så kjøper jeg meg en 1,5mm aluminium dremel skive. Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 Hvis du skjører med vinkelsliper ender du nok opp med svidde kanter, som ikke er så veldig pent. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå