Gå til innhold

Vinkelsliper til å skjære i kabinett?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettes-xwByZdFZ
Heisann.

Jeg lurer på om det går an å bruke vinkel sliper til å skære i kabinett?

Vis nei, hvorfor ikke?

herregud... selvfølgelig GÅR det ann! med tanke på at en vinkelsliper er i stand til å kutte rett gjennom tykke jernrør, så er jo ei kabinettdør som kniv i smør.

Endret av Slettes-xwByZdFZ
Lenke til kommentar

Joda, det lar seg selvsagt gjøre.

Men en vinkelsliper er jo et ganske "brutalt" verktøy i så henseende, så jeg ville nok heller valgt en stikksag med et fintannet blad, eller til nød en Dremel, som er mye mer kontrollerbart.

En (av flere) ulemper ved bruk av vinkelsliper, er at materialet du kutter i fort kan få en ganske høy temperatur.

Er du riktig uheldig, kan dette gi spenninger i materialet ( spes. blikk / stål) noe som kan resultere i en "bulkete" plate. Slike bulker / spenninger kan være litt vanskelig å bli kvitt. Aluminium tåler derimot en slik behandling bedre enn stål, og dermed er risken for spenninger atskillig mindre.

Uansett; Jeg ville nok holdt meg unna bruk av en vinkelsliper ifbm modding av et kabinett.

Lenke til kommentar

Det er mulig det går ja, men jeg ville ikke anbefalle det.

faren min skulle skjære hull i min gamle kasse, men skiten var ikke kraftig nok så jeg måtte ringe onkelen min og han kom med en 2000W 16(?) amper vinkelsliper og det gikk tilslutt...bruk heller stikksag!

Lenke til kommentar
Hehe...jeg tror jeg heller går innon clas olshon og kjøper en billig dremel jeg.

Vil ikke ta sjangsen med en vinkelsliper.

Det er jo nesten som å bruke en heisekran for å løfte en spiker da. ;)

kunne ikke sagt det bedre selv...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...