Christian86 Skrevet 12. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2005 (endret) her er to morsome ting: maskinen jeg kjøpte kostet 18449 ca maskinen de nå krever meg for koster 18899 og følgende står: PM 735 1.7GHz, 512MB, 60GB, 15" TFT S-XGA, DVD-RW, Wlan B og G, Centrino,BlueTooth,Windows XP-Pro Fujitsu Siemens LifeBook E8010 - Pentium M 735 1.7 GHz - RAM 512 MB - HD 60 GB - DVD±RW - Mdm - LAN EN, Fast EN, Gigabit EN, 802.11b, 802.11g - Centrino - Win XP Pro - 15.1" TFT SXGA+ (1400 x 1050) merverdig: min har ikke Bluetooth da. Reklamen hos dem sier: Batteri Teknologi Litiumion Installert antall 1 / 2 (maks.) Kapasitet 4800 mAh Gjennomsnittlig driftstid 6 time® en annen ting: lette gjennom softwaren, men det at denne skal ha F-secure antivirus er noe nytt for meg. kanke finne det noe sted jeg. gjennomsnittlig driftstid hos meg er 3 timer ca. I driftstid så legger jeg faktisk drift. det står ikke noe forbehold på noen av maskinene som skulle tilsi annet. Endret 12. mars 2005 av Christian86 Lenke til kommentar
ddd-king Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 Nope! FS skriver sikkert opptil 6 timer batteritid * og under * står det hvordan man oppnår dette. Og som regel er det mange faktorer som spiller inn. Temperatur, hvor gammelt batteriet er, applikasjoner, instillinger. Lenke til kommentar
divemaster Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 Batteri tid på bærbare maskiner som fabrikanten oppgir, er nok målt i labratorie omgivelser, med absolutte optimale innstillinger. Tiden vi som brukere oppnår når vi bruker maskinen er nok også veldig forskjellige. 2 helt like maskiner med 2 forskjellige brukere kan nok gi batteritider som varierer helt opp imot halve tider i forhold til hverandre. Skal man ha en maskin som varer lenge på strømmen, må man nok kjøpe seg en Centrino maskin, med lav Mhz og en disk som roterer så sakte som mulig. For meg var batterilevetid prioritet nr 2 når jeg handlet min forrige bærbare, prioritet nr1 var støy. Jeg kjøpte meg en Toshiba Protege' R100, Vekt 1,09 kilo. Standard batteri = 2 timer ( faktiske tider jeg opplever ) Extra batteri = 6 timer ( faktiske tider jeg opplever ) Kjører lett ca 5,5 til 6 timer på batteri, og hvis jeg skal høre maskinen så må jeg legge øret intill bunnen av maskinen, å da hører jeg bare att disken roterer med en svak summing. Når jeg trenger lang batteritid, så setter jeg på ett extra batteri på bunnen av maskinen, man trenger ikke stoppe maskinen for å gjøre dette. Til trådstarter: Hvis du klarer deg med batteritiden du har på maskinen, så la hele saken være. Hvis du derimot føler deg lurt, eller batteritiden er helt uakseptabel, så bør du undersøke muliheten for å få byttet den i noe annet. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 13. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2005 Nope! FS skriver sikkert opptil 6 timer batteritid * og under * står det hvordan man oppnår dette. Og som regel er det mange faktorer som spiller inn. Temperatur, hvor gammelt batteriet er, applikasjoner, instillinger. nå er det et poeng at butikken i sin reklame oppgir det. Det du skriver står ikke der. skal teste batteriet. Lar den surre å gå uten at noe går på den, så får vi se hvor lenge den holder. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 (endret) Det er for det første butikkens spesifikasjoner som er det vesentlige her, ikke hva fujitsu selv skriver. Om produktet ikke klarer det butikkens spesifikasjoner holder, så har du krav på å få fikset mangelen. Gjerne ved å få et ekstra batteri eller lignende. Eller du kan få et prisavslag i sammenheng med produktets mangel. EDIT: Sett på Maks batteri i fujitsu sine strøminstillinger, skru av alt du kan av system resident ting, og la maskina stå i et ikke altfor varmt rom. Endret 13. mars 2005 av Alastor Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 13. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2005 Det er for det første butikkens spesifikasjoner som er det vesentlige her, ikke hva fujitsu selv skriver. Om produktet ikke klarer det butikkens spesifikasjoner holder, så har du krav på å få fikset mangelen. Gjerne ved å få et ekstra batteri eller lignende. Eller du kan få et prisavslag i sammenheng med produktets mangel. EDIT: Sett på Maks batteri i fujitsu sine strøminstillinger, skru av alt du kan av system resident ting, og la maskina stå i et ikke altfor varmt rom. gjør samme test som med aceren. setter den i et best tjent miljø, så får vi se. men kan noen definere driftstid for meg her? Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 14. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2005 kjørte test nå: 0740 startet den. Da kjørte alle normale windows applikasjoner, men ingen innstalerte. Maks batteri og dimmet skjerm. Ingen wlan eller liknende på 1121 døde den Driftstid: 3t50 min ca Skal teste med wlan og alle vanlige aplikasjoner på. Samt nettverket koblet til. Det burde tilsvare noen økter med word på. oppdaterer denne posten med hver test Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 (endret) Batteri Teknologi Litiumion Installert antall 1 / 2 (maks.) Kapasitet 4800 mAh Gjennomsnittlig driftstid 6 time® Her er vel driftstiden med to batterier installert oppgitt, vil jeg tro. Endret 14. mars 2005 av Muffinman Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 14. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2005 (endret) Batteri Teknologi Litiumion Installert antall 1 / 2 (maks.) Kapasitet 4800 mAh Gjennomsnittlig driftstid 6 time® Her er vel driftstiden med to batterier installert oppgitt, vil jeg tro. nope, det tviler jeg veldig sterkt på. I den sammenhengen det er oppgitt så vises det til at man kan ha maks 2 batterier i maskinen. Besides ville det falle unaturlig for en butikk å reklamere med hva maskinen kan oppnå med to batterier, mens de unlater hva den kan med et batteri. Spesielt siden de andre maskinen oppføres med hva enkelt batteri yter. FJSC oppgir batteritid med to batterier til 10 timer. Da ville bestbuy her ha kuttet ned tiden med ca 4 timer. Endret 14. mars 2005 av Christian86 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå