Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hjelp til "net-spike"


Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har nå slitt i 4 dager med å ordne noe som irriterer vettet av meg og alle andre i huset her :mad: .

For 4 dager siden,slo jeg på pcen,skulle sette meg ned og spille CS som jeg normalt gjør et par ganger i uka,men da kom overraskelsen: Ca. hvert 10. sekund så får jeg lagg på ca. 1 sekund. Dette varierer i faser mellom 10 sek og 1 minutt. Lette litt rundt på netet,og fant ut at dette fenomenet kalles "net-spikes" og blir forårsaket av programmer som bruker ekstremt mye upload eller download på et bestemt tidspunkt. Jeg visste at jeg ikke hadde lagt inn noe på ingen av PCene i huset her (vi har 3 stk). Jeg formaterte alle 3 siden problemet dukket opp på alle,men gjett hva... Etter formateringa var laggen fortsatt der. Så jeg byttet router,men det hjalp heller ikke noe,resatte modemet,hjalp ikke det heller. Dette dukket som sagt plutselig opp,jeg har ikke installert noe nytt på PCene. Så prøvde jeg uten routeren med hver eneste PC;samme problem.

"Net specifications" er slike: D-Link 624 Trådløs Router med 4 port switch,Billion 640 AE kablet router med 4 port switch,Thomson 510i SpeedTouch Modem,Telenor ADSL 2048/256 kbit (funker som bare pokkeren til alt,har aldri hatt problemer før)

Jeg vet ikke om feilen er i modemet,siden jeg ikke har mulighet til å prøve med en annen akkurat nå. Men kan dette skyldes en feil som f.eks. ligger ute i Telenors nett?

Setter pris på alle som svarer,på forhånd takk.

 

 

 

(og NEI,jeg kjører IKKE noen programmer som bruker upload eller download streamen til alle tider,altså ingen BT eller DC++,til og med Norton og alt det andre er slått av,har også kjørt AdAware på alle 3 PCene,det hjalp heller ikke...)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har hatt et nesten tilsvarende problem selv. Da var det telenor som hadde vært ute og boltret seg et eller annet sted. Ring dem på 145 eller 05000 og belag deg på lang ventetid. Lønner seg å ringe på formiddagen en hverdag.

Du har forresten skrevet en meget god fremstillig av problemet.

Lykke til :thumbup:

Lenke til kommentar

Tusen takk for alle svar som har kommet inn. Problemet er her til alle tider dessverre. Det kan faktisk gå 5 minutter uten en eneste laggsekvens,da er jeg glad :roll:

 

Har sendt email til Telenor i går kveld. Venter på svar + at jeg skal ringe dem på mandag hvis jeg ikke får noe svar,noe jeg tror er mest sannsynlig. Håper på det beste.

Lenke til kommentar

Telenor og Bluecom bruker jo samme utstyr (siden Bluecom leier alt av Telenor). Jeg begynner å tro at det er et problem i sentralen eller et sted ute i nettet. Venter som sagt til mandagen før jeg ringer. Gir respons med en gang etterpå.

Lenke til kommentar

Tror ikke dette har noe med nettverkskortet å gjøre,siden alle pcene har samme problem til samme tid,uansett om de går gjennom en router eller ikke eller det at nettverkskortet ikke funker. Dessuten så dukket problemet opp for 5 dager siden,har hatt ADSL fra Telenor i over et år,og alt har funket helt fint til nå.

Lenke til kommentar
Tror ikke dette har noe med nettverkskortet å gjøre,siden alle pcene har samme problem til samme tid,uansett om de går gjennom en router eller ikke eller det at nettverkskortet ikke funker. Dessuten så dukket problemet opp for 5 dager siden,har hatt ADSL fra Telenor i over et år,og alt har funket helt fint til nå.

Passet du på å ha oppdatert windows før du koblet deg til nett da? Kan jo hende du har fått en orm eller tre.

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg hadde en sånn periode i forrige uke (Bluecom har akkurat oppgradert sentralen så jeg fikk raskere linje (helt gratis :D )), jeg spilte cs og plutselig fikk jeg 100 loss og "connection problem" støtt og stadig, det er heldigvis i orden nå.

Lenke til kommentar

Fikk svar fra Telenor i kveld :)

 

 

 

Hei.

 

Beklager den lange behandlingstiden.

 

Dette kan skyldes mange faktorer. Har du prøvd å koble modemet direkte til modemet? Om du fremdeles får ustabil ping/lagg når du er direktekoblet til modemet, ta kontakt med oss på tlf. 05000 så vi kan se på saken sammen.

 

 

Håper det ovennevnte hjelper deg. I motsatt fall, ta gjerne kontakt

igjen ved å svare på denne e-posten. Husk at du også kan finne løsningsforslag og annen nyttig info på http://www.online.no/hjelp

 

--

Med vennlig hilsen,

 

Telenor Kundeservice

 

 

 

 

 

 

Det blir vel å ringe dem igjen :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...