Eddie123 Skrevet 11. mars 2005 Del Skrevet 11. mars 2005 Har akkurat oppgradert PC'en min, og har fått et lite problem. Ha rinnstallert Windows XP på nytt. POST går helt fint, så går skjermen i svart, og maskine liksom "henger", i 10-15 sekunder, før XP logoen kommer opp, og maskinen booter som normalt. Bortsett ifra dette, så virke ralt ok. Noen som vet hva problemet kan være ? Takk Lenke til kommentar
Eddie123 Skrevet 16. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2005 Bump ! Ingen som kan vite hva som skjer? Noen ganger står skjermen helt i svart de sekundene det varer, andre ganger kan jeg se konturene av XP logo'en, helt fryst i 10-15 sekunder før oppstart fortsetter. Irriterende, går å leve med, men skulle gjerne ha vært kvitt det. Lenke til kommentar
tjaa Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 'reinstallert' windows... betyr det at hdd ikke ble formatert? Evt. kan det være grunnen til problemene. Lenke til kommentar
Eddie123 Skrevet 16. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2005 Nei, reinstallert i dette tilfellet betyr formatering og full installering av ny windows, intet gammelt igjen der. Har også lastet inn alt av skjermkort-drivere, hk-drivere etc... Burde kanskje ha sjekket hjemmesidene til produsentene for oppgraderinger, kanskje ? Lenke til kommentar
espeneppi Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 Er det sånn man må formatere hd hvis man bytter den over til nytt hk? Lenke til kommentar
tjaa Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 Ja, hvis disken flyttes til et annet system og ikke kjører som slave. En kan visstnok mekke endel i registeret og fjerne gamle drivere for å unngå konflikter, men det er mer for eksperter og påleste - tviler på at det er å anbefale. Lenke til kommentar
J0lle Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 Ja, hvis disken flyttes til et annet system og ikke kjører som slave. En kan visstnok mekke endel i registeret og fjerne gamle drivere for å unngå konflikter, men det er mer for eksperter og påleste - tviler på at det er å anbefale. Hvis disken inneholder operativsystemet mener du Beklager, men bare liker å få det riktig, alle andre disker enn den som inneholder operativsystemet kan trygt flyttes over på nytt hovedkort uten at du behøver å formatere. I de fleste fall vil det også være mulig å bytte fra hovedkort til hovedkort som har samme chipset på seg også, men du vil tilslutt måtte reinstallere uansett for å få tilbake den ytelsen du engang hadde, så det er like greit å gjøre det med en gang. Lenke til kommentar
Eddie123 Skrevet 18. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2005 Vel, nå har jeg oppdatert hovedkort-drivere og skjermkort-drivere til siste versjon, og fortsatt så "fryser" XP i 10-15 sekunder i oppstarten. Noen som har noen tips til hva det kan være ? Hovedkortet er altså et MSI Neo2 Platimnum Nforce 3 Ultra, prosessoren en A64 3000+, og skjermkortet et Asus 9520 (Nvidia Gforce FX5200). Lenke til kommentar
Fugir0x0r Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 Vel, nå har jeg oppdatert hovedkort-drivere og skjermkort-drivere tilsiste versjon, og fortsatt så "fryser" XP i 10-15 sekunder i oppstarten. Noen som har noen tips til hva det kan være ? Hovedkortet er altså et MSI Neo2 Platimnum Nforce 3 Ultra, prosessoren en A64 3000+, og skjermkortet et Asus 9520 (Nvidia Gforce FX5200). Prøvd å oppgradert BIOS? Vet ikke om dette vil hjelpe men er iallefall et forslag Lenke til kommentar
Eddie123 Skrevet 18. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2005 Hei. Har sjekket med ASUS sin hjemmeside, men finne rikke noen BIOS å laste ned..... Lenke til kommentar
juwa Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 hvis du trykker F8 ved oppstart og velger... (husker ikkke valget), men slik at du får "dump" til skjermen over hvilke drivere og filer OS laster i oppstarten så kan du finne ved hvilke fil dette henger seg. Skriv ned dette å gjøre et google søk eller gå technet og søk og se om det er skrevet noe om det i "knowledge base" til MS. høres nesten ut som om datamaskin/Os leter etter et device som ikke er der.... Lenke til kommentar
HAG Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 Hei. Har sjekket med ASUS sin hjemmeside, men finne rikke noen BIOS å laste ned..... MSI eller ASUS hovedkort? Til MSI K8N Neo2 Platinum har du disse Bios å velge i MSI har og en "hjelper" MSI Live Update slik at dette kan gjøres fra windows - uten disketter DOS mm. Litt mer spesifikasjoner enn navn på hovedkortet kan kanskje gjøre det lettere å få "riktige" råd (type IDE/SATA HD antall HD) Lenke til kommentar
Eddie123 Skrevet 18. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2005 Hvordan er erfaringene med den der MSI live update, når det gjelder BIOS oppdateringer? Jeg er litt skeptisk til slike programmer..... Lenke til kommentar
HAG Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 Har brukt "MSI Live Update" før på noen "eldre" MSI kort, var nødt til å ta floppy jobben i februar til mitt K8N Diamond, siden det dengan kun eksisterte BetaBios til kortet og Live Update tar kun "offisielle", fungerer det og Selv om "malene" på sidene til MSI tok mye papir og tankearbeid, kunne enkelt vært forklart på 5 - 10 linjer for brukere med XP og NTFS filsyst- på HD. Lenke til kommentar
abcosv Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 Jeg hadde det samme problemet i starten jeg også, men det er borte nå... Jeg gjorde et eller annet for å fikse det, men ikke faen om jeg husker hva.... Mulig det var noe tull i bios. Sjekk igjennom den, se om den har enablet WLAN-featuren uten at pci-kortet er i og så videre. Jeg har tatt påskeferie, så jeg sitter på en annen maskin, ellers kunne jeg ha sjekket for deg. Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 en venn av meg har samme problemet, hadde vært morsomt å få vite hva det er... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå