Gå til innhold

Dine beste og dårligste konsertopplevelser?

audiomur

Anbefalte innlegg

Pink Floyd's "Pulse" på Valle Hovin i 94.

Kanonbra lyd og fremføring.Klokkeren fremføring av Gilmoure og co,fikk ståpels flere ganger i løpet av konserten,og ikke minst ved "Wish you were here".Det eneste som var litt skuffende,var at det enorme lys og lasershowet,ikke kom skikkelig frem før mot slutten av konserten.Det var litt for lyst når konserten startet dessverre.

Depeche Mode "The Exitier Tour" Oslo Spektrum 01.

Ikke verdens beste lyd,men det er vel vanskelig å få det helt hundre i spektrum.

Fremføringen var jeg derimot kjempefornøyd med.

Ikke minst takket være Dave Gahan selv. Mannen er født til å være rock-stjerne, med selvbevisste positurer og en frontaura som mange kan misunne ham. De eneste gangene konserten mister intensitet, er når Gahan tar turen ut fra scenen og overlater vokalen til Martin Gore.

Dårligste

Turboneger på Stavernfestivalen i sommer.Dårlige greier,pluss at det var gjørmebad.Det hjalp heller ikke når Hank Von Helvete skulle "piffe" opp stemmnigen mellom låtene.Fyren har jo ikke humor,Bob Saget er artigere.

Endret av egmur
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Best : Anthrax med Suicidal Tendencies 89/90 på Rockefeller.

Annbjørg Lien og Sondre Bratland i Åmot kirke (Litt kontrast sier du?)

Værst : Primus på Sentrum Scene? ca 96 eller 97 (husker ikke). Bandet er bra, men de virket rett og slett dritlei, og holdt den korteste konserten jeg har vært på . Tror de ga seg etter 50 minutter.

Lenke til kommentar

Verst:

Rektor på skolen vår er en av de beste lærerne jeg har hatt, men han er kanskje ikke helt på bølgelengde med elevene? Han bestilte nemlig Tyngtvann til å holde konsert for skolen vår, og var så klar for at det skulle bli et kult show. En i klassen gikk på do under konserten, og sendte en SMS der det sto "Aldri har en dass lukta så godt!"

"Kemedevie?!"

"Tungtvann!"

"Korevifra?!

"Nordland!"

:wallbash:

Lenke til kommentar

Værste konsert:

Julekonsert med Bettan & Co. for magne år siden (neida, Jan Werner var ikke med...). Alt var glinsende glattpolert og flått, og jeg fikk helt mark. Makan til kræsj mellom form og innhold har jeg vel aldri noensinne sett.

Beste konsert:

Bo Kaspers Orchester på Slottsfjellet i 2000 (tror jeg...). Gutta kom på scenen og sa noe sånt som: "Når vi spiller på festivaler får vi vanligvis beskjed om at dere har 70 minutter, så MÅ dere av scenen. Så vi spurte hvor lenge vi kunne spille i kveld, og fikk til svar at vi kunne spille så lenge dere vil. Så det kommer vi til å gjøre!" (Fritt oversatt fra svensk). Deretter holdt de en konsert på nesten tre timer, med fantastisk publikumskontakt. Tror de spilte ALLE sangene de hadde gitt ut noen gang... Høydepunktet var da de skulle synge "Jävel i mitt öra", og de fikk hele publikum til å rope taktfast: "Nakenbad! Nakenbad! Nakenbad!".

:p

Lenke til kommentar
Verst:

Rektor på skolen vår er en av de beste lærerne jeg har hatt, men han er kanskje ikke helt på bølgelengde med elevene? Han bestilte nemlig Tyngtvann til å holde konsert for skolen vår, og var så klar for at det skulle bli et kult show. En i klassen gikk på do under konserten, og sendte en SMS der det sto "Aldri har en dass lukta så godt!"

"Kemedevie?!"

"Tungtvann!"

"Korevifra?!

"Nordland!"

:wallbash:

Hehe, ja, hadde også tenkt å skrive om Tungtvann :D

Kan huske jeg digga da jeg gikk på barneskolen, også dro jeg på en konsert. Vel, den var drittrasig i et lite svett lokale (Driv i Tromsø), og halve konserten bestod av at "Poppa Lars" og en ukjent statist spilte Dr. Dre fra vinyl, og da selve Tungtvann skulle rappe møtte det opp en ukjent jævel opp på scenen. Han hadde ei spritflaske i handa og et håndkle på knollen, og trodde trolig at han var skikkelig tøff. Deretter kom "Jørg-1" på scenen, og de to rappa like bra som de pleier- og hvor bra er egentlig det? :ermm:

Lenke til kommentar

Beste konsertopplevelse:

Pøbelrocken på Uffa i Trondheim i mai 2004. Trangt og varmt lokale, men med en vanvittig stemning. Hele 6 ulike band spilte, og høydepunktet kom da favorittbandet mitt, Charta 77, avsluttet showet. Knallåt på knallåt ble spilt, og kroppen ignorerte trettheten som hadde samlet seg i kroppen etter å ha stått/hoppet i 4 timer allerede. Klærne ble så gjennomvåte den kvelden, at de fortsatt ikke hadde tørket dagen etterpå

The Mars Volta på Rockefeller for to uker siden var også en fin opplevelse, som andre sikkert har beskrevet før meg.

Verste konsertopplevelse:

Kent i Trondheim spektrum, høsten 2002. Altfor stort lokale, og et tamt band uten energi.

Endret av satyrium
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...