imastard Skrevet 11. mars 2005 Del Skrevet 11. mars 2005 Har ein Netshop 1557GLS, der eg har store problem med å koble til internett. I windows task manager står nettverkskortet som operational, det funkar av og til dei første 1-2 minutta etter eg har satt i nettverkskabelen. Eg har ADSL frå Bluecom, kan dette ha noko å gjere med problemet?(tviler på dette iom at ADSL funkar på den stasjonære. Lenke til kommentar
imastard Skrevet 12. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2005 bumpeti bumpeti Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 Sammenlign innstillingene med de innstillingene du har på den stasjonære og forsikre deg om at alt er helt identisk. Lenke til kommentar
imastard Skrevet 12. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2005 alt er identisk Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 (endret) Trådløst nettverkskort? Ja, jeg så ikke at du skrev kabelen. Hvis det er Windows du bruker, kan jeg dessverre ikke hjelpe deg. Endret 12. mars 2005 av drange_net Lenke til kommentar
norpreacher Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 Bruker du hub eller switch etter modemet? Lenke til kommentar
imastard Skrevet 12. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2005 ingen av delene, kabelen går fra modemet til pcen Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 Jeg går ut ifra at modemet er en ruter også? Får du pinget enheten? Prøvd å sette statisk IP-adresse? Lenke til kommentar
imastard Skrevet 12. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2005 (endret) Korleis gjer ein det? Miniguide? ::EDIT:: Kobla nettverkskabelen i bærbaren, då funka internett i ca 1 minutt før det kutta igjen. Kan det vere ISP, for når eg skiftar tilbake til stasjonære funkar det fint. Det er ikkje router, kabelen går fra modem til maskin. Endret 12. mars 2005 av imastard Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 Får du Internett-forbindelse i ca. ett minutt hver gang du kobler den til? Får du opp noen feilmeldinger? Lenke til kommentar
imastard Skrevet 13. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2005 Ingen feilmeldinger, og på nettverksopplysningene står det at kabel og nettverkskort er aktive, det blir og sendt og mottatt pakker. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 Vel, du får vel hoppe i det og installere GNU/Linux, da. Der finnes det plenty av folk som vil hjelpe om samme problem skulle oppstå. Lenke til kommentar
imastard Skrevet 15. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2005 Vil ikkje innstalere linux pga dataen blir mykje brukt til gaming. Lenke til kommentar
imastard Skrevet 17. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2005 sit no på linja til skulen med bærbaren og her funkar alt fint, så eg lurar på om det har noko med ISP å gjere. Skal ringe å høyre med bluecom idag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå