Gå til innhold

Ny offisiel driver fra nVidia (71.84)

HKS

Anbefalte innlegg

nVidia har lagt ut ny offisiel driver til GeForce og TNT serien. Dette er versjon 71.84 av ForceWare driveren, nå med WHQL serifisering.

http://www.nvidia.com/object/winxp_2k_71.84.html

Her er noen av nyhetene i driveren:

- Support for the GeForce 6200 with TurboCache™, NVIDIA PureVideo™, and NVIDIA SLI™

- SLI support for over 60 top games

- A CoolBits applet to allow users to easily add their own SLI application profiles for games that are not SLI certified

- Robust HDTV Display Setup and adjustments

- Multi-Display support for Windows Remote Desktop

- Improved compatibility with Windows Remote Desktop in multi-display modes

- Microsoft® DirectX® 9.0c and OpenGL® 1.5 support

NB! Det er litt trafikk på serveren til nVidia nå... ;)

Edit:

- nVidia's guide til å legge til SLi-profiler:

http://www.nzone.com/object/nzone_sli_appprofile.html

- Liste over spill og applikasjoner som er inkludert i siste driver:

http://www.nzone.com/object/nzone_sli_certifiedapps.html

Endret av [GDI]Raptor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har testa denne drivern litt nå, virker stabil den. Men tempraturen øker ved bruk av denne drivern:

67.03: idle 54 load 66

71.84: idle 65 load 74

Msi 6800GT

Har lest om dette på guru3d og sett fler med samme feil med 70xx drivere, har ikke funnet noe svar. Skal det være slik eller er det en bug?

Lenke til kommentar

Greit nok at det har kommet nye windows-drivere. Men for oss som sverger til linux, har jeg den gladnyheten at det også har kommet nye Linux-drivere. Svært gledelig. Disse skal testes.

Edit: æsj, gikk ned 2000 poeng i glxgears. Hva kan det komme av?

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar

Fint med nye drivere :)

Men hvor har det blitt av "Refresh Rate Overrides" ? Trenger jo denne i noen spill så du ikke bare får 60fps :p

Bare jeg som ikke kan finne det?

EDIT:

Du kan enable "Refresh Rate Overrides" (så den kommer på menyen) ved å gå på: Menu Editing så hake av Enable menu editing..

Endret av Makorsen
Lenke til kommentar

Ja det er en bug.

Leste igjennom "release notes" pdf fila og der sto det svart på hvitt at temperaturen gikk noe opp med disse driverne, og at det var en bug som skulle rettes til neste driver versjon.

Mao ikke noe å bekymre seg over.

Endret av Råner`n
Lenke til kommentar

Har nå testet den i source stress test og cs1.6!

I source fikk jeg rundt 10fps lavere i gjennomsnitt enn jeg får med siste omega driver (61.77.)

I 1.6 var det enkelte bugs som dukket opp. Dessuten datt fps fra 99 til 50 i smoke. Noe den ikke pleier gjøre. Nå skal det nevnes at jeg spiller med både AA og AF på, men fpsen synker ikke i smoke når jeg bruker omega driverne.

Fatter ikke hva det er nvidia driver med. Har testet det meste av nye beta drivere, og ingen av dem kommer i nærheten av den gode gamle omega driveren.

Endret av OterOter
Lenke til kommentar
Viktigere ting enn høy FPS. Du klarer deg like bra med 60 FPS som du gjør med 70.

En ting er hva man får i stress testen og en annen ting er hva man får ingame. Selv om jeg ligger på rundt 100fps i stress testen synker fps gjerne ned til 30 når det skjer mye ingame. OG NEI! Jeg spiller ikke like bra med 30 som jeg gjør med mer.

Forskjellen på 50 og 100 i 1.6 er dessuten også enorm. Er ikke lett å skyte i 50 når man er vant til 100.

Endret av OterOter
Lenke til kommentar

tror folk bare kan ta det med ro når det gjelder høyere temperaturer i de

nye driverne, dette er bare en liten bug som vil bli fikset i neste driver update

dette står under "Open Issues In Version 71.84" i release notes.

litt irriterende kanskje, men kortet blir heldigvis ikke noe varmere fordi :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...