Gå til innhold

Sketchup kabinett tråden.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ah, ok Pa_X0r, håper det er slikt at vitale vifter ikke kan stoppes med et uhell.

Når du kan lage noe slikt, så regner jeg at det er sikkert som banken.

Bare kom med linker til sider, detta er morsomt!

Endret av div_
Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Jeg har lyst til å vekke litt liv i denna tråden :) . Jeg har selv begynt så smått å tegne et kabinett i dag(begynte med sketchup i dag ;) ), og trenger litt tilbakemeldinger. Jeg skal ha det stilrent og ikke for mye "jalla" lys :p . Også lurer jeg på hvordan jeg kan få runde fine hjørner? Og hvordan kan jeg dele opp en ting? Jeg lastet ned en pakke med 2 ram brikker, men hvordan kan jeg kun bruke den ene? Nå flyr den ene rambrikken i lufta :blush:

Så hva synes dere?

EDIT: Jo, også hvordan kan jeg fjerne de dumme strekene og de målene som står der? :blush:

Endret av sablabra
Lenke til kommentar

Her er eitt kabbinett eg skal prøve og bygge på skulen.. skal lage det i valfag timane.. Har litt andre fikse ide'er som ikkje har komme med på sketchup'en. Dimensjonen stemmer ikkje heilt.. men har skreve inn eigen verdi.. er så og sei første gang eg har prøvd og lage noko med sketchup.

post-153-1128372270_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Her er da et bilde av hardwaren. Jeg har valgt å ta hardisken(e) og psuen i bånn, og hovedkortet over. Ser at det er flere som har brukt denne løsningen, og det er ganske lurt faktisk :) . Noen som vet hvor bra luftgjennomstrømningen blir da? Jeg er ikke helt sikker på hvor de 2 viftene på siden skal plasseres... :hmm:

Endret av sablabra
Lenke til kommentar
Jeg får bare til tykkelse på veggene hvis jeg setter sammen mange plater, men det er jo slitsomt. Noen som kan fortelle meg hvordan jeg kan få tykkelse på veggene? Hvis jeg starter med en boks bare.

er no bare å lage en "boks" som er litt tjukk som vegge det... trenger ikkje å fylle den med noke...

Lenke til kommentar
Jeg får bare til tykkelse på veggene hvis jeg setter sammen mange plater, men det er jo slitsomt. Noen som kan fortelle meg hvordan jeg kan få tykkelse på veggene? Hvis jeg starter med en boks bare.

er no bare å lage en "boks" som er litt tjukk som vegge det... trenger ikkje å fylle den med noke...

Den tok jeg ikke helt :dontgetit: ? Jeg vil altså ha en boks(som er kabinettet), som har rundt 1cm tjukke vegger. Og inni skal hardwaren være. Skjønte du? :roll:

EDIT: Altså jeg starter med å lage et rektangel, også gjør jeg den til en boks med push/pull verktøyet... Men da blir jo veggene syltynne.

Endret av sablabra
Lenke til kommentar

Den tok jeg ikke helt :dontgetit: ? Jeg vil altså ha en boks(som er kabinettet), som har rundt 1cm tjukke vegger. Og inni skal hardwaren være. Skjønte du? :roll:

EDIT: Altså jeg starter med å lage et rektangel, også gjør jeg den til en boks med push/pull verktøyet... Men da blir jo veggene syltynne.

:hmm:

post-153-1128456209_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Joda! Du kan lage ett rektangel som er like stort som grunnflaten til kabinett. Pull den opp til ønsket tykkelse(bunnen). Kopier denne til å ha på toppen etterpå. Lag et mindre rektangel inni, slik at kanten er lik veggtykkelsen. Trekk opp utsiden til ønsket høyde. Legg på toppplata. Slett skjøtene (hvis du vil)

OK?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...