Tonickup Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 (endret) anbefaler dere å skjekke www.sketchup.moo.no her kan dere laste ned komponenter... Endret 31. mars 2005 av Tonickup Lenke til kommentar
Paxor Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 Hjemmekra kabinett i tre, virkelig kult. Hva er de knappene i fronten da? Katoder av-på, viftestyring, power og reset Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 Fikk ikke opp sida Tonickup.. Morsomt at du kom med den, for jeg og sigen her på forumet holder på med det samme.. Lenke til kommentar
div_ Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 (endret) Ah, ok Pa_X0r, håper det er slikt at vitale vifter ikke kan stoppes med et uhell. Når du kan lage noe slikt, så regner jeg at det er sikkert som banken. Bare kom med linker til sider, detta er morsomt! Endret 31. mars 2005 av div_ Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 (endret) Jeg har lyst til å vekke litt liv i denna tråden . Jeg har selv begynt så smått å tegne et kabinett i dag(begynte med sketchup i dag ), og trenger litt tilbakemeldinger. Jeg skal ha det stilrent og ikke for mye "jalla" lys . Også lurer jeg på hvordan jeg kan få runde fine hjørner? Og hvordan kan jeg dele opp en ting? Jeg lastet ned en pakke med 2 ram brikker, men hvordan kan jeg kun bruke den ene? Nå flyr den ene rambrikken i lufta Så hva synes dere? EDIT: Jo, også hvordan kan jeg fjerne de dumme strekene og de målene som står der? Endret 3. oktober 2005 av sablabra Lenke til kommentar
Porsta Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 Og her er det.. (Ikke helt ferdig) Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 (endret) Jeg ser at du har forholdsvis tykke vegger på tegningen. hvordan får man det? På min tegning så er de jo tynne som flis EDIT: Jeg fikk til det med tykke vegger, og har gjort litt update. Endret 3. oktober 2005 av sablabra Lenke til kommentar
Skibbe10 Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 Her er eitt kabbinett eg skal prøve og bygge på skulen.. skal lage det i valfag timane.. Har litt andre fikse ide'er som ikkje har komme med på sketchup'en. Dimensjonen stemmer ikkje heilt.. men har skreve inn eigen verdi.. er så og sei første gang eg har prøvd og lage noko med sketchup. Lenke til kommentar
Skibbe10 Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 Ett til bakfra.. Edit på første: har ikkje heilt funne ut korleis eg vil ha fronten med knappar o.l. Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 (endret) Her er da et bilde av hardwaren. Jeg har valgt å ta hardisken(e) og psuen i bånn, og hovedkortet over. Ser at det er flere som har brukt denne løsningen, og det er ganske lurt faktisk . Noen som vet hvor bra luftgjennomstrømningen blir da? Jeg er ikke helt sikker på hvor de 2 viftene på siden skal plasseres... Endret 3. oktober 2005 av sablabra Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 Jeg lasta ned en pakke med 2 minnebrikker, men hvordan deler jeg de!?? Sånn som de er nå så flyr jo den ene i lufta . Når jeg prøver å merke bare en av de, så blir begge markert jo... Lenke til kommentar
Evil Knivel Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 vanvittig pent resultat porsta likte det designet Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 Jeg får bare til tykkelse på veggene hvis jeg setter sammen mange plater, men det er jo slitsomt. Noen som kan fortelle meg hvordan jeg kan få tykkelse på veggene? Hvis jeg starter med en boks bare. Lenke til kommentar
Tonickup Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 Jeg får bare til tykkelse på veggene hvis jeg setter sammen mange plater, men det er jo slitsomt. Noen som kan fortelle meg hvordan jeg kan få tykkelse på veggene? Hvis jeg starter med en boks bare. er no bare å lage en "boks" som er litt tjukk som vegge det... trenger ikkje å fylle den med noke... Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 (endret) Jeg får bare til tykkelse på veggene hvis jeg setter sammen mange plater, men det er jo slitsomt. Noen som kan fortelle meg hvordan jeg kan få tykkelse på veggene? Hvis jeg starter med en boks bare. er no bare å lage en "boks" som er litt tjukk som vegge det... trenger ikkje å fylle den med noke... Den tok jeg ikke helt ? Jeg vil altså ha en boks(som er kabinettet), som har rundt 1cm tjukke vegger. Og inni skal hardwaren være. Skjønte du? EDIT: Altså jeg starter med å lage et rektangel, også gjør jeg den til en boks med push/pull verktøyet... Men da blir jo veggene syltynne. Endret 4. oktober 2005 av sablabra Lenke til kommentar
Tonickup Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 Jeg får bare til tykkelse på veggene hvis jeg setter sammen mange plater, men det er jo slitsomt. Noen som kan fortelle meg hvordan jeg kan få tykkelse på veggene? Hvis jeg starter med en boks bare. er no bare å lage en "boks" som er litt tjukk som vegge det... trenger ikkje å fylle den med noke... Den tok jeg ikke helt ? Jeg vil altså ha en boks(som er kabinettet), som har rundt 1cm tjukke vegger. Og inni skal hardwaren være. Skjønte du? EDIT: Altså jeg starter med å lage et rektangel, også gjør jeg den til en boks med push/pull verktøyet... Men da blir jo veggene syltynne. Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 Ok, jeg hadde håpet det fantes en mer lettvint metode jeg da Lenke til kommentar
Mr Burns Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Joda! Du kan lage ett rektangel som er like stort som grunnflaten til kabinett. Pull den opp til ønsket tykkelse(bunnen). Kopier denne til å ha på toppen etterpå. Lag et mindre rektangel inni, slik at kanten er lik veggtykkelsen. Trekk opp utsiden til ønsket høyde. Legg på toppplata. Slett skjøtene (hvis du vil) OK? Lenke til kommentar
Porsta Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Det var det jeg gjorde. Funkre bra det. Lenke til kommentar
Tonickup Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 mange måter å gjere det på.. eg gjer det ikkje på den måten eg visste der... er bare å finne en måte du synst er enklest å gjere det på... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå