Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Stråling i Wlan

Anbefalte innlegg

Heisann

Hadde vært interesant å høre fra noen som har litt peiling om hvorvidt det kan være helsefarlig å være "utsatt" for wlan over lengre tidsperioder?

Tenker på hjemmenettverket, her vi bor, sover etc. Hvor kraftig er denne strålingen, og sendes den ut konstant hele tiden? Bør accesspointet plasseres noen viss avstand fra soverom?

Har lest litt, mest på produsentene sine sider, der står det jo selvfølgelig at det ikke er farlig i det hele tatt.. men på en annen side så vil jo de gjerne selge produktene sine..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Får da inderlig ikke håpe det er veldig skadelig, har selv brigde på soverommet der jeg sover så, konstant på.

Syntes å huske at dette har blitt tatt opp flere ganger før. Hver gang har man kommet frem til at Wlan utgjrør en svært liten helsefare. Strålingen er veldig "svak" så det er ikke noe å bekymre seg for.. ;)

Lenke til kommentar

WLAN er <100mW sammenlignet med mobiltlf som ligger på 2W tror jeg. Riktignok forskjellige frekvenser, men om noen av delene er skadelige vil vi vel ikke finne det ut før om en 10-20 år. Mao, ingen umiddelbare fare. :)

Lenke til kommentar

Strålingen avtar betydeleg berre ein kjem litt ifrå. Det er stor forskjell på å ha laptopen i fanget og på eit bord. Ville nok ikkje ha plassert AP/ruter under senga for å sei det slik.

Og for å vere heilt ærleg, skal du unngå stråling i 2,4GHz i dag må du nok flytte eit godt stykke ut av byen. Berre her på studentbyen, som eg oppheld meg på 16-24 timar i døgnet er det mange 10tals WLAN.

Lenke til kommentar
Om en av dere muterer eller no sånt så må dere gi en tilbakemelding på forumet

Aha, derfor vi ikke har hørt om noen som har blitt skadet av strålingen. Vanskelig å skrive et innlegg med store grønne pølsefingre ;) .

Så egentlig kan det være ganske farlig :hmm: , det er jo et par folk som bare plutselig forsvinner fra forumet.... :scared::ermm:

Edit: Kommer sikkert ny film snart; Wlan-monsterene kommer!

Endret av TheDarkListener
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...