Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvordan blocke MSN fra routern?

Anbefalte innlegg

Heisann, jeg har et lite problem... Jeg er kontroll over et nettverk, der det ikke er lov med MSN, men jeg får ikke blocket det. Jeg har prøvd noen forskjellige porter som jeg fikk fra et forum, men det funker ikke...

Kan noen vennlisgt hjelpe meg til å blocke MSN Messenger fra Routern??

Jeg har en Dlink DI-714p+

Tusen takk

Endret av cicken
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Messenger bruker disse portene:

1838 : TCP MSN Messenger (Gamevoice)

1863 : TCP/UDP MSN Messenger hovedstrøm (incoming)

5004 : UDP MSN Messenger, ports 5004-65535. Brukt til AUDIO og VIDEO

5190 : UDP MSN Messenger (incoming)

6891 : TCP MSN Messenger Filoverføringer (incoming) - ports 6891 - 6900, en port per filoverføring.

Er disse portene de samme som du hadde fra før?

Lenke til kommentar
Web messenger kan man rett og slett ikke blokke uten å blokke vanlig websurfing også, siden webmessenger bruker port 80, i likhet med de aller fleste andre websider.

Self. går det..

Er bare å sperre for trafikk på den URLen det vist du har den muligheten i routeren da..

Som feks Linksys WRT54G har

Endret av taz
Lenke til kommentar

Joda, å sperre for den spesifikke URL'en går, men da er det bare å kjøre proxy toolbar i Firefox (eller noe lignende), så har du omgått den sperren.

EDIT:

Poenget mitt er at hvis noen først virkelig vil gå på MSN eller surfe på en side kan man ikke stoppe dem. Hvis man virkelig vil, er det så utallig mange måter å omgå slikt på at det er liten vits i utgangspunktet.

...men å sperre for MSN sine porter og blokke webmessenger.msn.com vil nok holde ute de aller fleste, ja.

Endret av jorgis
Lenke til kommentar
Sikker på det??

Proxyen skjuler vel bare trafikken fra din maskin og ikke trafikken inn..

Vil da routeren stoppe det :ermm:

Nei ruteren vil ikke stoppe den siden det ser ut som siden kommer fra proxyen og ikke fra den orginale webserveren.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg vil åpne de portene som ble nevnt.. Har Linksys BEFW11S4 router. Kan legge opp noen screenshots av setup om det er nødvendig. Jeg har klart å åpne porter før. Men det er bare til spesifikke LAN-IP’er jeg har klart det. Men hvis jeg setter LAN-IP”greia” på 0, funker det da på alle? Og PC-ene skifter LAN-IP hver gang de blir starta opp, så de jeg har satt på vil jeg også gjerne få endret litt på. Det ble kanskje litt feil sted og poste dette siden det dreide seg mer og mer om routern min men. Får jeg hjelp til MSN greia så skjønner jeg jo resten :)

På forhånd takk :)

EDIT:

Og til deg som ville stoppe MSN @ schoool. Husk og blokk e-messenger.net osv da...

Endret av DalliuS
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...