F828 Skrevet 11. mars 2005 Del Skrevet 11. mars 2005 Om man har et bilde av et kirkebygg f.eks... hvordan retter man opp de fallende veggene i PS? Anyone? F828 Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 11. mars 2005 Del Skrevet 11. mars 2005 Ta fram bildet i PS. Trykk på bokstaven "F" på tastaturet. Forminsk det evt. til du har god arbeidsplass. Trykk Select >All og du får 'marching ants' rundt bildet. Velg Edit >Transform >Prespective (symmetrisk reparasjon) eller andre valg, avhengig av deformering. Så tar du tak og drar du i firkantene i hjørnene til bildet blir bra. Lenke til kommentar
meeko Skrevet 11. mars 2005 Del Skrevet 11. mars 2005 Eller så kan man titte på denne videoen: Rette opp bilder med Measure Tool Videoen er fra siden til www.haraldbjellvag.com Lenke til kommentar
F828 Skrevet 11. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2005 Takk for hjelp F828 Lenke til kommentar
froggyler Skrevet 11. mars 2005 Del Skrevet 11. mars 2005 Du kan også bruke crop med perspektiv korreksjon. Det er svært effektivt. Lenke til kommentar
F828 Skrevet 11. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2005 Du kan også bruke crop med perspektiv korreksjon. Det er svært effektivt. Men hvordan velger jeg det? Finner berre crop jeg.... F828 Lenke til kommentar
froggyler Skrevet 11. mars 2005 Del Skrevet 11. mars 2005 Fra Photoshop Help: To transform the perspective in an image: Select the Crop tool and set the crop mode. (See Cropping images.) Drag the cropping marquee around an object that was rectangular in the original scene (although it doesn't appear rectangular in the image). You'll use the edges of this object to define the perspective in the image. The marquee doesn't have to be precise--you'll adjust it later. Important: You must select an object that was rectangular in the original scene or Photoshop will not be able to transform the perspective in the image. Select Perspective in the options bar, and set the other options as desired. (See Cropping images.) Move the corner handles of the cropping marquee to match the object's edges. This defines the perspective in the image, so it is important to precisely match the object's edges. Drag the side handles to extend the cropping bounds while preserving the perspective. Lenke til kommentar
F828 Skrevet 11. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2005 Fant ut av det nå ja. Glimrende Thanks!!! F828 Lenke til kommentar
ED209 Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 Jeg bruker et freeware program som google.com har liggende på nettsiden sin som heter Picasa. Vet ikke om det er det du er ute etter, men der er det en funksjon som får bildet "i vater" hvis det er skjevt. Er et bittelite program, men du verden hvilke funkjoner det har. Har brukt det mange ganger for å lage litt småfiks på bilder før jeg har begynt å redigere på det inne i PS CS. Anbefales. Lenke til kommentar
F828 Skrevet 13. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2005 (endret) Takk for tips, men jeg har alt jeg trenger i PS CS. Bare ikke helt kjent med alle funksjonene i det da jeg har gått over fra Corel nylig.... Men er glad for all hjelp og tips som kan brukes. Dette er effekter jeg er ute etter foruten å "rette opp" bildene. F828 Originalbildet Endret 13. mars 2005 av F828 Lenke til kommentar
ED209 Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 (endret) Hva tenker du på? At du vil ha anda til å rette seg opp?? Når du åpner et bilde, dra vinduet opp til den størrelsen du ønsker for så å evt. rulle med mushjulet for å forminske bilde Helt til høyre under layers ser du et lite bilde av det du jobber med. Høyreklikk der (ikke på selve bilde) og velg "Duplicate Layer". Velg så bort (trykk på "øyet") originalbilde. (tror det er en lettere måte å gjøre det, men det er nå slik jeg gjør) Nå kan du gå til: Edit>Free Transform>Distort Distort funksjonen gjør det slik at du kan dra bildet i forskjellige retninger. Men dette må du bare prøve deg fram på. Anbefaler deg å google litt etter "photoshop tutorials" eller å få tak i noen Lynda videoer, dette har hjulpet meg mange ganger. Er selv helt fersk innen dette området Oj, fikk ikke med meg originalbilde. Tror ikke jeg helt skjønte hva du mente. Endret 13. mars 2005 av Rattata[No] Lenke til kommentar
F828 Skrevet 13. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2005 Flotters, det er jo det jeg snakker om, bare i omvendt rekkeføge denne gangen. Synes nemlig den anda ble riktig så kul jeg da Gøy med PS F828 Lenke til kommentar
ED209 Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 Prøvde å rette opp anda. Det ble seende slik ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå