Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Beste streming løsning, xbox eller terratec noxon?

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har en god del musikk, mp3, lagret på den bærbare pc`en min. Dette ønsker jeg å spille av på HK AVR8500 receiveren min, ut å koble den bærbare pc`en direkte til anlegget.

Det jeg har av utstyr er:

Bærbar pc med trådløst nettverk innstallert

HK AVR8500 receiver

Xbox som er modifisert

For å sende musikken til anlegget kan jeg slik jeg har forstått det kjøpe en trådløs bridge til xboxen. Da må jeg vel ha xboxen slått på når jeg skal spille mp3 ? Styrer jeg da valg av musikk via pc`en eller gjør jeg det på xboxen ? Minuset med dette er b.la at jeg må ha projektoren tilkoblet når jeg skal ha bilde på xboxen, da jeg ikke har tv tilgjengelig.

Ser også at terratec selger en løsning som kanskje er vel så god ?

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=303728&cks=PRL

Kan dere si meg hvilken løsning dere tror vil gi best resultat ved streaming av mp3, med tanke på brukervennlighet og lyd ?

En positiv ting med xboxen er jo at jeg eventuelt kan streame bilder til projektoren også.

mrmattis

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I dette tilfellet ville helt klart det billigste og enkleste være å koble den bærbare rett til recieveren, og så styre musikken fra den. Siden dette ikke er et alternativ, går det som du sier, å kjøpe et trådløst aksesspunkt til Xboxen, og spille av mp3 via Xbox MediaCenter.

Ulempen her er at både Xboxen og Tven (prosjektoren i ditt tilfelle) må være påslått , og du må manøvrere deg i menyene med gamepaden (om du ikke har fjernkontrollen fra DVD-kitet). Til kun musikkavspilling, vil derfor en trådløs streamingløsning som den fra Terratec antagelig være mer hensiktsmessig, men også koste litt mer. Har du derimot også et behov for å streame filmer (divx, xvid) ville jeg helt klart gått for Xboxen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...