Gå til innhold

Mulig feil på Plextor PX-708A

Anbefalte innlegg

Har litt problemer med å brenne musikk plater med denne brenneren, har hatt den i en godt stund nå oppi mot 2 år kansje, men det som er problemet er at den feiler altid på de første platene, men etter 2-3 plater så får den endelig brent, nå pleier ikke jeg å brenne så mye på CDer/DVDer men værtfall så har jeg lagt merke til at brenner sliter med å lage musikk plater.

Noen som vet hva dette kan komme av? platene jeg pleier å bruke er ganske så gamle, husker ikke helt merke, kasta dem for en stund siden, og siden så har jeg ikke prøvd å brenne med andre type plater.

Jeg mistenker at det er brenner som kan være kresen på cd plater, men vil gjerne høre hva dere har å si, og ja jeg har siste firmware versjon.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har litt problemer med å brenne musikk plater med denne brenneren, har hatt den i en godt stund nå oppi mot 2 år

2 år... Fikk man kjøpt den for 2 år siden?

Syntes det hørtes litt drøyt ut.

Men uansett. Send en mail til PLextor eller der du kjøpte den. Meget mulig du kan få deg en ny en.

Lenke til kommentar

Husker ikke helt når jeg fikk den det var ikke denne julen som var nå, men enten den før eller den før der igjen, husker ikke.

Hva mener du med PI feil?

Og det at den har problemer med å brenne musikk plater er jo ikke farlig siden jeg har en harddisk basert MP3 spiller, så brenner sjeldent musikk cder, hadde bare vært litt kjekt å hørt fra noen som kansje har en forklaring på dette, den greier jo å brenne musikk cder, men jeg bruker opp litt for mange i forsøket...

Lenke til kommentar
Hva mener du med PI feil?

Og det at den har problemer med å brenne musikk plater er jo ikke farlig siden jeg har en harddisk basert MP3 spiller, så brenner sjeldent musikk cder, hadde bare vært litt kjekt å hørt fra noen som kansje har en forklaring på dette, den greier jo å brenne musikk cder, men jeg bruker opp litt for mange i forsøket...

For mange PI feil/PI errors forårsaker at en DVD-/CD-plate blir uleselig.

Hvis man brenner en CD-/DVD-plate med dårlig brennekvalitet, kan man få mange PI feil, som kan resultere i at plata blir uleselig. Det kan likevel hende at plata kan leses av på en annen brenner/leser som lager lite PI feil.

Hvis du lurer på noe mer om PI feil, kan du lese en forklaring av PI feil og PI failures her (scroll litt nedover):

PI feil og PI failures

(Skrevet av OC-Freak)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...