Gå til innhold

Bytte vifte på WBK38

ZkedaR

Anbefalte innlegg

noen som har ett tips med vifte bytte på en wbk38?

har bare hatt den i ei uke, men orker ikke støyet mer!

har en athlon xp 1600+... var oppe i 50 grader idle (kjører vanligcis på ca. 35*) i helga, og vil gjerne ha mer kjøling! skal kjøpe ett par kabinettvifter i slutten av måneden! :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har en WBK-heatsink med en 8cm Zalman Quiet fan på. Er ganske quiet selv på full speed (3000 rpm - 38 cfm) og veldig(!) mye bedre enn den originale Black Deltaen..Siden jeg for øyeblikket bare sitter på en søt liten Duron 800 @ 933/133 er det nice 'n cool. Sjelden over 40c på max load. Om denne kombinasjonen er no bra på en XP PR1600 er en annen sak, ville nok anta temperaturer i 43-50 rangen i min box (casefans osv) utfra erfaingene med min nå avdøde Tbird 1.2. (En XP PR 1600 utvikler ikke spesielt mye mer varme enn en 1.2 Tbird pga. bedre arkitektur og mindre power consumption)

Lenke til kommentar

Sett på en Papst 8412NGH(37db). Denne bråker betraktlig mindre enn Delta'n og pumper 79m3/time. Dette tilsvarer ca.47cfm noe som er 10cfm mer enn Delta'n på et mye lavere støynivå.

Du vil miste litt effekt/luft strøm ved bruk av fan-adapter ,men det er en bedre og langt mer behaglig løsning enn Delta'n.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...